Khao Lak Bilder 2004-2007

 
M

Matilda

Gäst
Jag fick ju se tre olika Khao Lak.... Ett paradis med många lokala bungalows, ett Khao Lak som inte längre fanns och idag ett Khao Lak som idag domineras av lyxhotell. Bilder från idag kan la kvitta tycker jag.

Jag lägger upp allt jag hittar när jag äntligen är ledig och börjat rensat hårddiskar.

Taget 2004-12-27

I riktning mot Divers land, dåvarande Sabai Bungalows innan de bytte ägare år 2004. Snett till vänster skymtar man Bang Niang Beach Resort och till vänster är resterna från Chong Fah Restaurant och jag står på platsen till Phink Restaurant.

65.jpg
 
Denna byggnad låg mittemot f.d. The Beach Resort. Den rymde ett skrädderi (The International Custom Tailor), svenska researrangören Apollos kontor samt lägenheter på övervåningen. Bilder tagna år 2004-12-27.

189.jpg
 
Fy fan vilka krafter det finns i naturen. Vatten tar ju med allt i sin väg. Nu är ju frågan hur du tänkte när du gick där i all förstörelse.
Ja. Man gick från omogen 20 åring till härdad och erfaren 60 åring på några timmar, haha. Vissa områden framförallt i Bang Niang tänkte man ”hur kunde nån överlevt här”. Urblåsta tvåvåningshus 600-700 meter från havet. Var ju bara Phi PHi som var i närheten av Khao Laks katastrof. Följde ju några som mätte våghöjd och högst uppmätta var 21 meter ovanför havet i receptionen på Khao Lak Laguna Resort =)
 
Ja. Man gick från omogen 20 åring till härdad och erfaren 60 åring på några timmar, haha. Vissa områden framförallt i Bang Niang tänkte man ”hur kunde nån överlevt här”. Urblåsta tvåvåningshus 600-700 meter från havet. Var ju bara Phi PHi som var i närheten av Khao Laks katastrof. Följde ju några som mätte våghöjd och högst uppmätta var 21 meter ovanför havet i receptionen på Khao Lak Laguna Resort =)
Ja då får man nog andra värderingar i livet.
 
Ja. Man gick från omogen 20 åring till härdad och erfaren 60 åring på några timmar, haha. Vissa områden framförallt i Bang Niang tänkte man ”hur kunde nån överlevt här”. Urblåsta tvåvåningshus 600-700 meter från havet. Var ju bara Phi PHi som var i närheten av Khao Laks katastrof. Följde ju några som mätte våghöjd och högst uppmätta var 21 meter ovanför havet i receptionen på Khao Lak Laguna Resort =)

Var du på plats när katastrofen slog till?
 
Min vän Långeman som tragiskt omkom i en trafikolycka 2018 berättade för mig när han och hans dåvarande fru befann sig på Phuket när katastrofen slog till. En skrämmande historia.
Jag har halkat in på den tråden om Långemans bortgång och även om jag inte vet vem det är blir man påmind när man lägger upp bilder i väderttråden. Beklagar det @Nam Falang .
=)
 
Jag har halkat in på den tråden om Långemans bortgång och även om jag inte vet vem det är blir man påmind när man lägger upp bilder i väderttråden. Beklagar det @Nam Falang .
=)

Mmmm stackars gubbe. Han fick stryk av farsan som barn. Fick ett barn med sin fru men barnet dog tidigt. Långt senare dog frun i cancer. Träffade en dam i Thailand som hade en son på bara några månader. Långeman blev grabbens farsa och han var så glad. Han struntade helt i att han inte var pojkens biologiska pappa. Då kommer en idiot och kör mot rött ljus. Världen är bra orättvis ibland.
 
Min vän Långeman som tragiskt omkom i en trafikolycka 2018 berättade för mig när han och hans dåvarande fru befann sig på Phuket när katastrofen slog till. En skrämmande historia.
Jag åkte motorcykel en gång i nong bua lam phu. Vi stod vid ett rödljus och killarna framför vände sig bakåt och kollade mycket på mig. De körde inte bra helt enkelt. Jag sa till föraren på min motorcykel att vara försiktig med de killarna. Han knöde sig fram och så blev det grönt ljus. Jag hörde bara en jävla smäll och vände mig bakåt och såg en av killarna i luften. Han måste ha flygit 10 meter. Det gick nog åt skogen. Man får vara försiktig när man kör i Thailand
 
Mmmm stackars gubbe. Han fick stryk av farsan som barn. Fick ett barn med sin fru men barnet dog tidigt. Långt senare dog frun i cancer. Träffade en dam i Thailand som hade en son på bara några månader. Långeman blev grabbens farsa och han var så glad. Han struntade helt i att han inte var pojkens biologiska pappa. Då kommer en idiot och kör mot rött ljus. Världen är bra orättvis ibland.

Vilken fin man. Hittade sig ett nytt liv ändå. Men tragisk utgång. Man kör som i Sverige i Thailand, men likt förbannad ”whooom” när man närmar sig korsning och jag har grönt. Inte lätt för oss scandinavier att förstå
 
Nang Thong 2004-12-27.

Mot ryggen har jag en del av Nang Thong Beach Resort 1 som inte längre existerar idag. Framför mig har jag en del av beachshoppen som gick från stranden och till vänster om mig ligger Happy Lagoon Restaurant med bungalows.

104.jpg
 
Det fanns många italienare i Thailand år 2004, Khao Lak hade däremot få av dem. En av pizzerierna som låg på högersidan av beachroaden i Bang Niang. Gick under namner Ristorante Pinocchio. Fotot taget år 2004-12-27. I samma byggnad låg en resebyrå och en beauty saloon..

174.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
4
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
922
Anonymius
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp