Kurs i svenska

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej.
Min flickvän/fru har precis anlänt till Sverige. Hon har varit här flera gånger och vi har sökt en kurs allternativt gemenskap där hon kan lära sig grunder i Svenska. Någon som har en ide. Vi finns i Stockholm vid St Eriksplan.
MVH
Johan o Sai
 
Hej Johan och Sai! Jag är glad för er skull! Min tjej åkte tillbaks till Thailand för 3 veckor sedan och jag åker inte dit förräns om 2 månader -så lite avis är man ju på er ;)
Jag förstår dock inte er fråga riktigt. har ni sökt, eller frågar ni vad ni kan söka? Om det är det senare, och om Sai nu har flyttat hit, d.v.s har fått UT, så är väl det normala SFI - Svenska för invandrare. Jag tror att det är Komvux som anordnar SFI överallt, men sök på nätet för hur det är just i erat område. Lycka till och ha det! :wai:
 
Hej :wai:
Tack för svar.
Ser felet jag skrev "vi har sökt" skall vara VI SÖKER EN KURS
Sai är här minst 6 månader men har inte tillräckligt med papper för att kuna söka SFI. Min fråga var kanske lite vag. Vad jag/vi söker är en grupp eller enskilt där Thailändare kan få hjälp att lära Svenska (hjälpligt inte överkurs).
För att få SFI måste (enligt uppgift) man ha uppehållstillstånd det hjälper inte med långt visa. Hoppas att jag har fel för det förenklar saken.

MVH
Johan
 
Hej,

Det finns en Thailänsk skola i ABF huset på Sveavägen, där kan hon få plugga svenska varje lördag kl 10.00 - 12.30. Det kostar 300 kr för en termin.

Det är ca 15 elever. Det är främst en social inrätning, dvs man träffar Thai människor och försöker även läsa Svenska, men lärarna kanske mer är intresserade av att lära ut hur svenska samhället fungerar.

Det är på tredje våningen!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
7 K
jpyllman
J
K
Svar
2
Visningar
2 K
K
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
4 K
A
B
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp