Medicinska problem för oss män / gubbar

Jag har nyligen fått information om att det tar totalt 10 minuter från kliniken på email och jag kan lämna nästan direkt.
Jag gör det nästa månad.
Men tar det längre tid spelar det ingen roll.
Väntetiden för att få en tid var ett halvår.

Det kanske var flera år sen du gjorde ingreppet.

Återkom med hur det gick, pris/service etc.

/ SatanG

Oavsett vilket sjukhus man väljer ? Jag tror att det skiljer mycket, men vad vet jag.
Finns ett privat sjukhus två mil söder om Khon Kaen som påstås göra detta för 8000 bath per öga, kan ju vara värt att kolla, Har en bekant här som gjorde det där och han är nöjd. Han är Thai , men på privata sjukhus spelar det ingen roll , samma pris för Thai /Farang kan man hoppas

Återkom med hur det gick, pris/service etc.

/ SatanG
Det blir bara vanliga patientavgifter för mig.
Ögonkliniken har vårdavtal med min region som ofta remitterar många dit för att korta ner väntetider.
Resor och uppehälle blir mina extra kostnader för att slippa hamna på en väntelista där vårdbehov avgör turordning.

Det fria vårdvalet öppnar upp möjligheter.

Utan vårdavtal är kostnaden ungefär 15k sek per öga.

Undersökning, mätning och ingrepp sker inom tio dagar.

Finns ett privat sjukhus två mil söder om Khon Kaen som påstås göra detta för 8000 bath per öga, kan ju vara värt att kolla, Har en bekant här som gjorde det där och han är nöjd. Han är Thai , men på privata sjukhus spelar det ingen roll , samma pris för Thai /Farang kan man hoppas
Förmodligen bara priset för ingrepp och undersökningar.
Linsen är det som kostar mest.

18-20.000 thb styck.

Vilken lins valde du?
Singel fokus med att använda läsglasögon eller glasögon för längre avstånd?

Multi fokus så man slipper glasögon helt men med ett pristillägg på 10-15.000kr per öga.
Singel fokus. Har haft progressiva glasögon länge och det funkar bra. Kalla mig gärna smålänning.

Jag äter daglin ca två matskedar pumpafrön, tycker man inte om att knapra på dem så kör dem till pulver i en mixer , (ex blanda detta i gröten eller youghurten) jag sover utan problem 8 timmar om natten utan att gå upp och pissa , det är en direkt effekt av Pumpa samt pumpafrön
Håll till godo

Jag äter daglin ca två matskedar pumpafrön, tycker man inte om att knapra på dem så kör dem till pulver i en mixer , (ex blanda detta i gröten eller youghurten) jag sover utan problem 8 timmar om natten utan att gå upp och pissa , det är en direkt effekt av Pumpa samt pumpafrön
Håll till godo
Pumpafrön äter jag bara sporadiskt men den fiberberikade havregrynsgröten på morgonen gör underverk. Lyckligtvis tillhör jag inte heller nattpissarnas skara vilket är riktigt skönt.

Pumpafrön äter jag bara sporadiskt men den fiberberikade havregrynsgröten på morgonen gör underverk. Lyckligtvis tillhör jag inte heller nattpissarnas skara vilket är riktigt skönt.
Äter även jag Havregrynsgröt till frukost sedan barnsben . Vad jag var ute efter var att pumpafrön är just grymt bra för blåsa samt prostataförstoringssymptom, välkänt i framförallt Grekland samt Turkiet och Arabländerna, Massor med mineraler samt massor med fibrer, även pumpakött är väldigt nyttigt med massor av karoten

Fick nyss email från ögonkliniken i Stockholm om att undersökning och mätning ska göras samma dag och även operation av båda ögonen på samma dag två veckor senare.
Tidigare bokade 4 tider är nu nere på 2.

Två veckors semester i huvudstaden mellan besöken.

Idag fick jag en försändelse med posten, från Region Stockholm/Skåne. Det gäller screening för osynligt blod i avföringen som kan vara tecken på cancer i ändtarmen eller tjocktarmen. Instruktioner och provrör medföljer naturligtvis tillsammans med ett förfrankerat kuvert som skall skickas till Karolinska i Stockholm. Min bäste kompis fick också ett sådant men han sket (struntade) i det.

Äckligt är det förvisso men jag är rädd om livet och skickar naturligtvis in det vid tillfälle. Någon annan som har fått samma erbjudande som är kostnadsfritt?

Idag fick jag en försändelse med posten, från Region Stockholm/Skåne. Det gäller screening för osynligt blod i avföringen som kan vara tecken på cancer i ändtarmen eller tjocktarmen. Instruktioner och provrör medföljer naturligtvis tillsammans med ett förfrankerat kuvert som skall skickas till Karolinska i Stockholm. Min bäste kompis fick också ett sådant men han sket (struntade) i det.

Äckligt är det förvisso men jag är rädd om livet och skickar naturligtvis in det vid tillfälle. Någon annan som har fått samma erbjudande som är kostnadsfritt?

Nej, men haft visuella tecken en gång som ledde till både gastroskopi och kolonoskopi för att reda ut.

Ingen av undersökningarna var någon höjdare så låter ganska bra att skicka i kuvert även om det är äckligt om man kan slippa mer ingående undersökningar.

Jag fick i höstas. Inget konstigt hittat i mitt inskickade test.

Jodå fick förra året, var ok.. Darlingen fick i dag ett test som hon ska skicka in om livmodertest , Bara att ta erbjudan om dessa test.

Är det nåt som dom vill att man skickar in då man passerat 60-65 år? Har själv aldrig hört talas om detta test:unsure:

Kvaliten på Optiker i Thailand är medioker skall jag säga , du kan jobba på en Optiker utan minsta utbildning, samma med att jobba på ett Apotek, Jag har hittat ett lyckligtvis nära oss som har en utbildad Pharmacept, pratar utmärkt Engelska, och vi har ofta intressanta konversationer då han anser jag kan väldigt mycket om olika åkommor och deras läkemedel, framförallt så känner han till mycket om biverkningar, vilket de flesta Thaiapotek inte vet ett skit om. Av samma anlledning går jag till en ögonläkare och inte en Optiker för undersökning, Sen kan jag om behovet finns välja var jag vill operrera, Antingen hos honom eller Bangkok Hospital alt. universitetssjukhuset där han jobbar som lärare dagtid, Kvällstid kör han sin clinic. I Thailand måste man kolla noga vilka man väljer att låta en skära i sin kropp

Kvaliten på Optiker i Thailand är medioker skall jag säga , du kan jobba på en Optiker utan minsta utbildning

Du har rätt. Det är bara ett "dagtidsjobb", vad de jobbar med kvällstid kan du nog gissa?

Förmodligen bara priset för ingrepp och undersökningar.
Linsen är det som kostar mest.

18-20.000 thb styck.
Jag gjorde det på Memira 2019 (RLE 60000 kr) tog via företaget så var det lite mer förmånligt.
Var ett jävla slitage på glasögon för min del upp och ned på skallen (närsynt),blev glappa.
Slarvig la bort dom eller slipade eller la dom på svets bänken ( fritids glasögon) jag skall bara...
Så det var en besparing bara det. Inte ångrat det en sekund. Inga men.

Är det nåt som dom vill att man skickar in då man passerat 60-65 år? Har själv aldrig hört talas om detta test:unsure:
Vet inte om det gäller samtliga regioner men här gäller det tydligen 65 plussare. Har man misstankar skall man naturligtvis kontakta sin vårdcentral för remiss till undersökning bakifrån.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar