Mitt songkran (Bildtråd)

Jag åkte precis och beställde stekt ris. Tanten tog emot beställningen och verkade glad att jag kom tillbaka. Då stod det en ung kille, hennes son 17-18 år, och flinar och ger mig en ordentlig ståle rakt i fejjan... jag hur skulle du reagerat?
Jag skrek till tanten, Mai ao leu... och ungjäveln fick ett finger och ett F-U!

För tusan Krille, har du ingen humor alls? Lite svalka i värmen bara men tillfället var ju illa valt. Jag trodde att songkran var avslutat men det är tydligen en viss eftersläpning i fiskebyn. :D

För tusan Krille, har du ingen humor alls? Lite svalka i värmen bara men tillfället var ju illa valt. Jag trodde att songkran var avslutat men det är tydligen en viss eftersläpning i fiskebyn. :D

Jag förstår precis vad PM menar när han vill straffa dom som kastar vatten på trafiken. Jag kör nu längs kanten mot trafiken ibland för att slippa bli helt dyngsur. Idag verkar det nästan värre än de tidigare dagarna då dom kastar vatten på alla gator överallt.

Jag förstår precis vad PM menar när han vill straffa dom som kastar vatten på trafiken. Jag kör nu längs kanten mot trafiken ibland för att slippa bli helt dyngsur. Idag verkar det nästan värre än de tidigare dagarna då dom kastar vatten på alla gator överallt.

Visst är det ett vettigt förslag, rent livsfarligt att göra så ju. Otroligt barnsligt dessutom, man kan väl åtminstone nöja sig med att kasta på gående. Och tillåt bara detta enbart på songkrandagarna, annars lär det bli för jobbigt.

Själv har jag aldrig upplevt songkran i Thailand och lär inte göra det på ett antal år heller, det är ju inget skollov här i Sverige.

Får ladda batterierna på den vattentäta kameran och gå ner imorrn då det skall vara som värst.

Hur mådde Mackan då garvar när man bläddrar förbi den bilden.

Jo jag har inte sagt att jag delade den bilden här. Han skulle döda mig om ja la upp den på fb ochtaggade honom, han har varnat mig förut om att alla hans mostrar kommer få en sned bild av honom. Jo han vaknade till liv på kvällen igen. Idag tog han sig ner till Beach road igen för att leka men han kom igen nästan direkt o sa att det gick lite för vilt till idag... värre än de andra dagarna.

Och vi skall försöka ta oss igenom det till pattaya klang.

Får nog springa ut och leta upp en stängd taxi.

Jo jag har inte sagt att jag delade den bilden här. Han skulle döda mig om ja la upp den på fb ochtaggade honom, han har varnat mig förut om att alla hans mostrar kommer få en sned bild av honom. Jo han vaknade till liv på kvällen igen. Idag tog han sig ner till Beach road igen för att leka men han kom igen nästan direkt o sa att det gick lite för vilt till idag... värre än de andra dagarna.

Hahaha den där bilden skulle du ta med dig ner till fotoaffären och fått ramat in.

Blivit fin födelsedagspresent ramat in och hängt över hans säng.

20150419_175158.jpg
Bössorna är laddade dags för krig.

Hem och bytte om till torra kläder istället så skall gå och äta middag sen blir det sovdags.

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
G
A
Svar
0
Visningar
2 K