Norwegian flyger över Ryssland

 
Planet från Wamos verkar inte få flyga över Ryssland och går även väster om Ukraina så tar lång tid för stackarna på planet nu ...

Skulle tro att problemet är fixat till tisdag, bara lugn Phonta!
 
Rolls roice laser av alla sina maskiner hela tiden ,inget att oroa sig for ,de flyger nog som de skall
 
Såg att dom där vamos flög åt baggarna igår starta först 17:39 med en 19 år gammal 747 från början ägt av Malaysia air sen en massa andra konstiga så undrar om den är lika gammal invändigt ?nåväl får hoppas dom hinner fixa problemen ska hämta dottern den 15 sen sen åker ju phonta nån dag efter å jag den 30e har dessutom bokat 9 planet mot Khon kaen så det är ju bara glömma hinna om vamos ska flyga [emoji36]
 
Såg att dom där vamos flög åt baggarna igår starta först 17:39 med en 19 år gammal 747 från början ägt av Malaysia air sen en massa andra konstiga så undrar om den är lika gammal invändigt ?nåväl får hoppas dom hinner fixa problemen ska hämta dottern den 15 sen sen åker ju phonta nån dag efter å jag den 30e har dessutom bokat 9 planet mot Khon kaen så det är ju bara glömma hinna om vamos ska flyga [emoji36]
Har inte bokat 9 planet ,kollar vad som finns nar jag ar pa plats
 
Idag verkar Norwegian flyga med sin Dreamliner igen. 17 minuter sen från Arlanda och nu på väg in över Ryssland öster om Ukraina!
Dom har ju inget fast plan på Bangkok, utan det blir den USA kärra som blir ledig som sätts in.
Läste att Rolls Royce ska byta ut motorerna på alla Norwegians B787 fritt, så det blir inhyrda plan ett bra tag till för att lösa detta.
Motorbyten är ju inget som görs överallt så nog blir det ett pussel att försöka hålla tidtabellerna.

B747 är ju ingen dålig ersättare.
 
Senast redigerad av en moderator:
Såg att dom där vamos flög åt baggarna igår starta först 17:39 med en 19 år gammal 747 från början ägt av Malaysia air sen en massa andra konstiga så undrar om den är lika gammal invändigt ?nåväl får hoppas dom hinner fixa problemen ska hämta dottern den 15 sen sen åker ju phonta nån dag efter å jag den 30e har dessutom bokat 9 planet mot Khon kaen så det är ju bara glömma hinna om vamos ska flyga [emoji36]
Den 20 år gammal jumbon lyfte igen från BKK mot OSL för knappt tre timmar sedan.

Beroende på hur många som väntar på att få åka med efter förseningen kan den vara ett lyft, 517 säten i ekonomi, är det bara en flight som skall med (259) ekonomi pax så kan man någonsin sno åt sig en hel rad. Och 4or som det är på 747.

Fan jag kommer ihåg thai i lågsäsong med 747 då kunde man sova som en kung om man fick en egen 4a...... Med en egen 3a så stoppar man gärna ut fötterna i sömnen och nån fan får alltid i en dem......
 
Dom har ju inget fast plan på Bangkok, utan det blir den USA kärra som blir ledig som sätts in.
Läste att Rolls Royce ska byta ut motorerna på alla Norwegians B787 fritt, så det blir inhyrda plan ett bra tag till för att lösa detta.
Motorbyten är ju inget som görs överallt så nog blir det ett pussel att försöka hålla tidtabellerna.

B747 är ju ingen dålig ersättare.

Inget fast plan men de har ju ett schema. Men visst kan det planet komma att köra några gånger till.

En gammal 747 går ju inte jämföra med en dreamliner. Men huvudsaken är ju att komma fram.
 
Inget fast plan men de har ju ett schema. Men visst kan det planet komma att köra några gånger till.

En gammal 747 går ju inte jämföra med en dreamliner. Men huvudsaken är ju att komma fram.
20 år är ingen ålder på ett flygplan, på den tiden har inredning bytts ut flera gånger så dom är i nästan ny klass.
Thai har flera i kvar samma ålder och samma med Lufthansa och KLM mfl. och jag saknar komforten i dessa veteraner och jag tycker inte att B777 och B787 är något bekvämare alls.
Hann åka med Thai uppgraderade B747 med nya inredningen innan dom bytte till B777 på Skandinavien och enda förbättringen var underhållningssystemet i stolen, sämre stol tyckte jag i alla fall.
 
Senast redigerad av en moderator:
20 år är max tid en oljetanker får operera inom Europa sen får dom operera i U-världsdelarna, alltså utanför Europa ;) .
 
20 år är ingen ålder på ett flygplan, på den tiden har inredning bytts ut flera gånger så dom är i nästan ny klass.
Thai har flera i kvar samma ålder och samma med Lufthansa och KLM mfl. och jag saknar komforten i dessa veteraner och jag tycker inte att B777 och B787 är något bekvämare alls.
Hann åka med Thai uppgraderade B747 med nya inredningen innan dom bytte till B777 på Skandinavien och enda förbättringen var underhållningssystemet i stolen, sämre stol tyckte jag i alla fall.
747 benams ofta som den basta i varden ,for de som ar flygradda sa ar den klassad som vardens sakraste flygplan ... men den ar val bara ok nar Thai Air flyg 747 , nar Norwegian satter in en som reserv ,da blev den en gammak 20 ars gammal skitmaskin :) 5555y5
 
747 benams ofta som den basta i varden ,for de som ar flygradda sa ar den klassad som vardens sakraste flygplan ... men den ar val bara ok nar Thai Air flyg 747 , nar Norwegian satter in en som reserv ,da blev den en gammak 20 ars gammal skitmaskin :) 5555y5
Thai 747 går nu ofta på Japan och Australien, men dom har väl råd att att åka flott :):):):)
 
Med människor som passagerare är det inte lika noga, många färjor i Östersjön dubbelt så gamla ;)
Ja det är nog inte så noga med någon annan fatygstyp, vet inte om det finns någon max gräns för andra fartygstyper.
Det är väl exklusivt som passagerare att åka med ett fartyg ifrån 1800 talet ;)
 
Undrar hur gammalr USAs Number 1 ar , det handlar endast om underhall , Kurant verkar ju i alla fall forsta detta .Vara gamla D3 karror ,i dag i nyskick , iofs inte samma prestanda och heller ingen tryckcabin
 
Jag tycker komforten är betydligt bättre i en deamliner och bullret lägre.

Jag gillar ju inte thais gamla kärror och undviker Thai pga detta.

Sen är ju dreamlinern miljövänligare.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp