Norwegian flyger över Ryssland

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av sss, 8 januari 2018.

1. Berralund

Berralund Forumveteran

I år faller väl ditt fartyg för åldersstrecket liksom två inom mitt rederi. Vad händer för din del, förflyttning eller nybygge? Själv lär jag stanna kvar där jag är med min anciennitet, om inget förslag om pension kommer men det tror jag inte. Men hoppas gör jag.

2. magunnar

magunnar Forumräv

Man ska inte jobba äfter 60 då ska man bara njuta av vad livet ger. :rolleyes: Förresten
    har du såld kåken i KK ?

Last edited: 12 januari 2018
    kurant gillar detta.
  3. Phonta

Phonta Forumveteran

Joda, for er som hanger med har nu M muppem Kristersson sagt att han kommer att jobba for en annu hogre pensionsalder,runt 75 ar vore lampligt for att fa ekonomin pa fotter
    5555:):);)

magunnar gillar detta.
  4. Berralund

Berralund Forumveteran

Nej, inte såld ännu. Intresserad?
    Jag gillar fortfarande mitt jobb, men får se hur länge jag håller på.

magunnar gillar detta.
  5. magunnar

magunnar Forumräv

Nej! Men tack, jag är mer UT kille än KK.
    Var bara lite nyfiken :rolleyes:

Berralund gillar detta.
  6. JKON

JKON Aktiv medlem

Du lägger ju aldrig av, du tradar ju fortfarande ... :)

magunnar och Jonas gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Ska du sälja ? Om så vet jag 2 som tittar å funderar efter hus åt det hållet så kan kolla upp deras intresse om du vill å ska sälja.

Nam Falang gillar detta.
  9. Phonta

Phonta Forumveteran

Hmmmm Ot , vilka brukar braka om det :)

10. Berralund

Berralund Forumveteran

Gärna, det är ett skitfint hus i Maliwan 10 min från flygplatsen. Helt nytt, jag tror att området blir kanon när det är uppväxt. :)

11. apknug

apknug Medlem

Ja Reinfeldt var ju den enda som vågade påpeka att pensionssystemet antingen klappar ihop eller så blir det så lite pengar att betala ut så alla måste gå på Soc.

Micke.T gillar detta.
  12. Jonas

Jonas Forumveteran

Nybyggen på Gång plus att det kommer ett fartyg som ligger i Kanada nu och ersätter vårat, planen är väl att vi skall över dit, nu är det Kanadensikt mannskap men dom skall ju inte med till Nordsjön.

Last edited: 13 januari 2018
    Berralund gillar detta.
  13. Phonta

Phonta Forumveteran

JO,Reinfeldt ar ju inte det minsta ansvarig for dagens situation ,tjena :rolleyes: Hur mar du ?

14. apknug

apknug Medlem

Enligt dig alena ansvarig om jag tolkar dig rätt. Då pension spänner över ett helt yrkesliv + åren som pensionär förhoppningsvis kanske 70 år tycker jag man bör titta i backspegeln och se vilka som "byggde landet" från andra världskriget fram till nu. De bär enligt mig största ansvaret för att Sverige är ett av de det länder i Europa som har flest fattigpensionärer.....

Det mås bra i en hängmatta på Koh Chang, själv då?

15. Phonta

Phonta Forumveteran

Helt ok, jag drar pa hojsemester pa tisdag , jag haller mig i form ,ligga i en hanmatta ar inget for mig ,blir man bara fet av
    :)55

apknug gillar detta.
  16. apknug

apknug Medlem

Nu tog jag ju hojen hit från Jomtien iof.... Hehe. Honda click har två hjul så en liten hoj är det ju.

Men du trampar alltså? Strongt i så fall!

17. Ubon

Ubon Forumveteran

Ska man gå ett steg längre så ersätts lönen med kuponger till soppköket på stora torget.

Sen finns det dom som anser att det är politikernas fel att det ser ut som det gör i samhället, snarare så är det väl väljarnas fel som röstat fram politikerna och gett dom mandat att styra Sverige...

apknug gillar detta.
  18. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Sitter å kollar på norwegian ska visst starta 14:05 idag enligt swedavia å kollar man sen på flightradar ibland start 15:00 och ibland 15:35 nu till veckan 5 ggr med vad jag tror nya plan alltså 787-9 å 1 gång med 787-8 men skiljer väl inget annat än längden på dom vad jag vet ?

19. NilsG

NilsG Forumveteran

Samma med Finnair också frågade om vi ville checka in handbagaget, annan bra sak med Finnair är att man kan köpa upp till 10 extra kollin.

20. JKON

JKON Aktiv medlem

Oj 10 extra, vad kostar det? Kan man köpa kolli på bara ena hållet?

21. NilsG

NilsG Forumveteran

Kostar 60euro per st (23kg) en väg, måste boka/betala varje väg för sig.

JKON gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?