Ormar och insekter i Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tackar LG

ja om du varit upp i Isaan så skulle du se att de inte e nåt ovanligt
dom äter tamme fan allt där .....

när min påta levde ville han ofta bjuda på sin delikatess grillad risråtta
o likaså ena systerns gubbe vill gärna att ja kommer över o dricker lao o äter deras isaan gryta men gumman min varnar mi alti o säger att dom vill bjuda på speciel food då vet ja att ja ska hålla mi långt därifrån..

men ja har respekt för att dom äter den sorts maten

glimten66 :wai:

Jag tyckte risråtta var ok samma som ödla men dom gör det för starkt för mig så jag kan inte äta mycket.

Rosen ja har prövat men ja föredrar kyckling
när ja pröva tyckte ja de smaka bra grillad såklart men sen visade dom va ja ätit inte lika gott då :)

Då gorde du inte samma som jag då var med å jagade och sedan tittade på när dom gjorde i ordning maten men dom grilade inte utan gjorde typ pannbiffar av dom.

"glimten66 " sa:
men ja får skylla mig själv man ska inte leka me deras mat ;)

Nu gick det upp en talgdank för mig, när jag läser vad du skriver Glimten och tittar på bilden igen.

Det är eran mat! Arma satar! Jag trodde det var hushållsavfall som skulle kastas och skorpionerna hade krupit ner i hinken.

Det vi kallar skräpmat i Sverige (typ fastfood) måste ju vara rena himmelriket för er som måste hålla tillgodo med dom äckligaste djur som finns.
Det har väl varit dåliga tider i Sverige med, men så dålig mat har nog ingen behövt sätta i sig i modern tid här hemma.

Det finns en fisketråd på forumet. Kolla in den! Bli inspirerade! Köp spön! Ta med hela Thai-släkten och börja fiska! Fisk är både nyttigt och gott!

Jag skall ta upp detta med era matvanor med vår Herre ikväll när jag läser min aftonbön. :'( :'( :'(

"Berralund " sa:
Dom sticks dom jäkla otygen och om jag förstod legolas rätt så är ett svenskt getingstick ungefär som en piss i Mississippi.

Jag har alltid haft en inbyggd skräck för getingar, vet inte varför det bara är så. Har blivit stucken ett antal gånger, det svider men går över relativt fort. Så det är löjligt att vara så rädd, jag vet men kan inte rå för det.
Ja, men är det någon som vet om de är
blodsugare (=attackerar utan att man gör något)
eller bara sticker om de känner sig hotade?

"LG " sa:
Man kan fan inte ha bin som dockor!

Eller växte hon upp på ett mentalsjukhus kanske?
Hon kunde :)
Pappan var biodlare (=honung).

---
Och andrejsdenruskige har en ***** komentar som vanligt. Han hör till dem, som stödde dem, som "vet" att bara för att man inte behöver supa, så måste man vara alkoholist och frikyrklig!!! :D

"Lunkan " sa:
Ja, men är det någon som vet om de är
blodsugare (=attackerar utan att man gör något)
eller bara sticker om de känner sig hotade?
Hon kunde :)
Pappan var biodlare (=honung).

---
Och andrejsdenruskige har en ***** komentar som vanligt. Han hör till dem, som stödde dem, som "vet" att bara för att man inte behöver supa, så måste man vara alkoholist och frikyrklig!!! :D

Inte alkoholist och frikyrklig, men möjligtvis pingstpastor och homosexuell.

Over till ämnet. Äter Lunkan någon form av konstig mat i Thailand?

Flugsvamp är lite lurigt!
Det är tvärt emot brännvin.

Först mår man dåligt av bara hel_ete...urk...Sen kommer RUSET!!!

Har man anlag för dåligt öl-sinne när man dricker då skall man INTE käka flugsvamp.

För då går man BÄRSÄRK! Det finns inget som stoppar en, Alla hämningar är borta. Så bjud ingen på flugsvamp.

Till er som bor i norra Thailand: En röd svamp med vita prickar= Ät absolut inte den!!! (jag vet ju att ni äter precis vad som helst. Som småungar under 2 års ålder i Sverige)

Nu Glimten lyckades jag få dit den där karman jag lovade dig igår.

Du skall väl ha "dit" nå annat i brådrasket.
Vi hörs när eran säng har rasat i golvet.

LYCKA TILL

"LG " sa:
Nu Glimten lyckades jag få dit den där karman jag lovade dig igår.

Du skall väl ha "dit" nå annat i brådrasket.
Vi hörs när eran säng har rasat i golvet.

LYCKA TILL

;D ;D ;D ;D ;D

Igår fick min svägerska nere i LOS en smärre chock. När hon kom ut i vår trädgård reste sig en kobra, stor som en arm, sig upp med utspärrad sköld beredd att hugga. Min svärmor slog ihjäl den med en stor spade. :o :o :o

Fy fan, nu vågar man ju knappt åka ner igen! :-\

...och elefanter.

Tantens syster har en nästan granne. Bara femhundra meter från där jag håller hus.Skogspolisen (mountaineers, rangers) tog stollen med tre par elefantantbetar gömda i bilen. Jo det finns vilda elefanter där jag bor. Han kan räkna med 50 år i Phukeao utan mat. TV7 och TV11 var där. Som tur var så befann jag mig inte på platsen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
5 K
B
A
Svar
24