Pattaya, ett träsk eller ett "paradis"?????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och har du varit i stad nummer 2 Chang Mai så vet du också att dom kommer inte ens i närheten av Pattaya dom är näst störst och det bara pga. ytan.

Vill bidra med en länk om Thailands städer. Rolig läsning faktiskt, för 4 år sedan var Chang Mai 2:a stad, för 3 år sedan var Korat 2:a stad, numera är Korat 5:e största stad.

Pattaya håller numera sin 3:e plats ganska säkert, det märker man om man vistats där dom senaste 5 åren så har antalet Thai ökat väldigt mycket i Fiskebyn.

Källa delvis från
http://resorthailand.com/befolkning-sif ... ka-stader/

Och jag har varit i alla dessa byar och kan väl med säkerhet säga att Pattaya är #2 tror du ärligt själv långeman att stad #3 #4 ens kommer i närheten? Det är ju byar i jämförelse.

"Jonas " sa:
Och jag har varit i alla dessa byar och kan väl med säkerhet säga att Pattaya är #2 tror du ärligt själv långeman att stad #3 #4 ens kommer i närheten? Det är ju byar i jämförelse.

Nonthaburi är väl en förstad till Bkk, och därför har dom en så stor mängd innevånare, på bekostnad av BKK. där summan nog är alldeles för låg, har alltid hört att BKK har 11- 13 milj innev.

Nu räknar ja dessa ihopsittande städer till Bangkok. Skall man räkna in dom så visst finns många stora städer i Thailand. Skall jag äkna in dessa så har vi många millionstäder på 22an.

Lite avdankad idag blir en cowboysar film och slapp i soffan kärringen lägger ungen.

Chiang Mai 12,747 (i staden) 1,666,888 (i hela provinsen)
Korat 202,334 (i staden) 2,610,164 (i hela Nakhon Ratchasima provinsen)
Pattaya 112,224 (i staden) 1,390,354 (i hala Chonburi provinsen)
Bangkok 5,686,252 (i det som betraktas som själva staden)

Så var det för 2013 enligt det officiella thailändska statistikregistreringssystemet (http://stat.dopa.go.th).

Men som Jonas var inne på tidigare så är man ju i Thiland vanligtvis folkbokförd där man är född snarare än där man har sin huvudsakliga dygnsvila.

Japp och jag har varit i hela landet och även ni andra som tillbringat eller besökt vet att pattaya är #2 få det till 178000 invånare blir ju näst intill löjligt, jämföra med vf blir ju skrattretande ;)

Listan är ju löjlig, 5.7 milj i Bkk? Det bor minst 20 milj där och siffrorna har väl inte med en enda turist. Men fin bild på pattis strandremsa där Jonas, ser ut ungefär som Hua Hin ;) ;D

"Jonas " sa:
Översikts bild Pattaya
Karma Jonas , karma för en saklig debatt om Pattis , jag orkar inte kommentera vissas inlägg , skriver skit om ett ställe där sen skriver att de aldrig varit , helt obegripligt dumt ...........

Att det förekommer en del "skit" i en storstad som Pattaya är väl knappast något överraskande.

Betänk att det bor många nationaliteter där, många inflyttade thai.

Jag tycker Pattaya med omnejd är ett vattenhål och trevligt har har av många ett likhetstecken med att det är bara snuskgubbar som åker dit. Pattaya har betydligt mer att erbjuda som de flesta av er skriver. Visst är det en samlingspunkt för många fattiga thai att tjäna pengar och för en del att hitta sin kärlek eller i varje fall för att få ett bättre liv. Så klart förekommer det svartsjuka och annat våld när dessa människor med kanske olika förväntningar möts.

Många gånger är det ju interna uppgörelser som ligger bakom och är mellan thai, men det finns ju många faranger utan rent mjöl i påsen så speciellt förvånande är det ju inte.

Om man tittar på rubrik i tidningar så verkar ju Malmö och Göteborg vara områden som har mycket skjutningar, men för den skull skulle jag inte säja att dessa städer inte ha trygghet.

Våldet på mindre orter i Thailand, där det inte bor så mycket faranger, kommer ju oftast inte till vår kännedom då det inte skrivs i någon engelskspråkig tidning.

pr*stitutionen förkommer ju i Pattaya mer synligt än på andra ställen och mer koncentrerat, men ändock ganska begränsat och alla som jobbar därnere behöver ju inte ha jobbat med det. Vill man inte se det så finns det många andra fina ställen därnere. De som jobbar med pr*stitution är väl inte sämre människor heller, de har ju oftast hamnat där pga olika anledningar, där fattigdom och chansen till ett bättre liv drivit de flest dit. Frågan är väl snarare de som "köper" av dessa tjejer om det inte är dem som är bovarna om man nu ska svartmåla någon, men de har säkert sina själ och utan dem skulle det ju inte finnas någon pr*stitution.

En sak är ju konstigt om nu Pattaya är så bra som ni säger. Varför kör varken Fritidsresor, Ving eller Apollo dit??? Inga resor alls till det området?????

Dom har väl andra mål sol, bad, relax, fina stränder lugn och ro inte storstad och trafik och barer ingen direkt barnfamiljs semester stad. Komma hit på semester hade jag valt Phuket eller Krabi men som bofast är den bra.
Närmsta internationella flygplats är Bangkok.

"hillmer " sa:
En sak är ju konstigt om nu Pattaya är så bra som ni säger. Varför kör varken Fritidsresor, Ving eller Apollo dit??? Inga resor alls till det området?????

Anledningen är tillgång och efterfrågan, det finns alldeles för många fortfarande som vill åka till Karon Beach och bo med all inkl.
Frågar man dessa resenärer, så är svaret för det mesta, det var jättebra med barnvakter och lektanter och den stora fina barnpolen var suverän.
Sedan hade man allt på samma ställe.
Frågan kommer då::
Vad såg ni mer av Thailand?
Vi såg en hel del från bussen, till och från flyplatsen.

"hillmer " sa:
Det är kvinnomaffian i Sverige som bestämt att inga charterresor får ordnas till Pattaya, därför de tror att när män varit i Pattaya blir många kvinnor i Sverige inte så attraktiva för dem .
Sedan är de naturligtvis rädda för att män tar hem unga vackara damer och sådant kan smitta av sig, som de ser som ett hot.
Apollo hade tidigare resor till Pattaya men de upphörde och då ringde jag upp dem och frågade vad var orsaken att de upphört med resorna och en person svarade att de hade blivit hotade med bojkott om de fortatte med resor till Pattaya.
Jag drog slutsatsen att det var kvinnomaffian som varit framme.

"Rong " sa:
Det är kvinnomaffian i Sverige som bestämt att inga charterresor får ordnas till Pattaya, därför de tror att när män varit i Pattaya blir många kvinnor i Sverige inte så attraktiva för dem .
Sedan är de naturligtvis rädda för att män tar hem unga vackara damer och sådant kan smitta av sig, som de ser som ett hot.
Apollo hade tidigare resor till Pattaya men de upphörde och då ringde jag upp dem och frågade vad var orsaken att de upphört med resorna och en person svarade att de hade blivit hotade med bojkott om de fortatte med resor till Pattaya.

Mycket ska man "höra" innan öronen trillar av. :)
Med ditt inlägg så kan man ju tro att det finns damer till salu i pattaya, och du pratar om kvinnomaffian, det är sådana inlägg som du gjorde nyss som skapar rykten och fördomar.
Så om en svensk kille bjuder hem en dam från Chiang Mai tex så är hon godkänd men råkar damen vara från pattaya så har hon sålt sig enligt hur jag tolkar ditt inlägg?

"Rong " sa:
Så enligt dig så är Pattaya ett träsk då???

"Rong " sa:

Jag tror dig Rong, säkert inte bara nåt du hittat på. Det verkar ju som om några tror det e du som hotat med bojkott och sedan skyllt på kvinnsen. Men jag har kännt flertal gånger en liten aggression mot min dam (från oftast äldre svenska eller norska) för hon e från Thailand.

Men det har väl med att göra att dom är avundsjuka helt enkelt Om så skulle vara fallet att dom inte gillar det så skulle väl alla ställen i Thailand som har barer så skulle inte typ Fritidresor åka dit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp