Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Krille du har rätt, men fel..... Man kan vara fattigpensionär i några människors ögon, om man uppbär en liten pension. MEN man kan också faktiskt ha kulor på banken, ifrån t.ex. husförsäljning eller företagsförsäljning..... Och du kunna skaffa sig ett boende i Thailand, och kunna leva på en ganska liten pension här, vilket man aldrig hade kunnat göra hemma i Sverige...
Jag läste inte "boende i Thailand". , men vad menar du med BOENDE?
Har för mig att Pontiac bor delar av året här i Sverige. Eller menar du fastboende som aldrig kommer tillbaka till Sverige. Nej jag tror du menar utskriven från Sverige, rätta mig igen tack.
Krille du har rätt, men fel..... Man kan vara fattigpensionär i några människors ögon, om man uppbär en liten pension. MEN man kan också faktiskt ha kulor på banken, ifrån t.ex. husförsäljning eller företagsförsäljning..... Och du kunna skaffa sig ett boende i Thailand, och kunna leva på en ganska liten pension här, vilket man aldrig hade kunnat göra hemma i Sverige...
Ok jag är fattigpensioner ,Huvudsaken att man har hälsan ,då kan det va bra att lite pengar över,men hur 18 har jag råd me biljetter till Th ,Göran Persson som snuvade er på pensionen grattis må väl ni med höga pensioner
Mycket skryt och skrävel på detta forum.Vem tjänar bäst,Vem har det bäst,Vem har en fru som inte jobbat i bar.Dom som skriver här all sin lediga tid har förmodligen inte så roligt liv utan Google och dataskärm.Stackare!
Finns alltid dom som tjänar mer eller mindre än vad man själv gör fortfarande ointressant vad andra tjänar för migmen jag lovar att om du och @Krille dyker upp skall jag bjuda på kycklingfötter och Laokao det har jag råd med
Mycket skryt och skrävel på detta forum.Vem tjänar bäst,Vem har det bäst,Vem har en fru som inte jobbat i bar.Dom som skriver här all sin lediga tid har förmodligen inte så roligt liv utan Google och dataskärm.Stackare!
Jag tycker här är som mest i sociala sammanhang med den skillnaden att här kan man slänga ur sig elakheter som man normalt inte gör vid matbordet eller i baren. På gott och ont!
Finns alltid dom som tjänar mer eller mindre än vad man själv gör fortfarande ointressant vad andra tjänar för migmen jag lovar att om du och @Krille dy
ker upp skall jag bjuda på kycklingfötter och Laokao det har jag råd med
Har ju redan lovat smuggelsprit å finporslin få väl stå för det
Nä nu är det bäst att sluta tramsa i TS tråd, annars blir det en avhyvling imon bittiå det klarar jag mig utan
Har ju redan lovat smuggelsprit å finporslin få väl stå för det
Nä nu är det bäst att sluta tramsa i TS tråd, annars blir det en avhyvling imon bittiå det klarar jag mig utan
Jag tycker här är som mest i sociala sammanhang med den skillnaden att här kan man slänga ur sig elakheter som man normalt inte gör vid matbordet eller i baren. På gott och ont!
Jag ägnar mig åt andra saker än att försöka hävda mig på ett forum genom att försöka publicera mer eller mindre genomtänkta inlägg som för en normalt funtad person anses som fullständigt meningslösa.
Det är ju alltid en svår av vägning att vara nöjd med livet och dela med sig av detta utan att det uppfattas som skryt.
Jag tycker det är roligt att läsa om skryt och när andra delar med sig. Känner lika när någon beskriver sitt stora intresse. Att vara nöjd med sig själv är väl något av det finast som finns och en förutsättning för att vara en trevlig person. Men att klanka ner klaga känna avundsjuk är aldrig trevligt. Jag är nog en person som är mest nöjd av alla och skulle gärna skriva om det fast då jag vet att så många tar illa vid sig får man låta bli.
Nu kvalar jag inte in som boende, men har en uppfattning vad jag anser som nivå man bör ha för att leva bra och tryggt.
Det är inte nivån på pensionen som är avgörande utan ett samspel med ens utgiftsprofil.
En som är helt utan skulder lever ett gott liv för 10.000kr, men vissa blåser det dubbla utan för att den skull lever bättre.
Den som helt är beroende av nästa pensionsutbetalning för att klara livhanken är fattig i mina ögon oavsett inkomst.
Sen behövs en rejäl buffert på bank eller snabbt säljbara tillgångar, för en olycka, hjärtinfart, stroke eller annan sjukdom kostar mycket i Asien och inte alltid man kan räkna med att ”släkten” ställer upp.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.