Hus i karthumton

Ja det har jag men granit golvet tycker jag om när vi har kommit i ordning med tomt och allt och det blir dags att måla om så kanske kan bli något annat vem vet!

Ja, du målar väl inte för att någon som du inte känner ska trivas i huset.
Kör på med det du gör, blir bra och snygg brytning mellan modernt blandat med klassiska trädetaljer.

Nå er det telefonen min som “retter” meg til det kjedsomlige. Hva det skal stå er “tysk bunker”. Noe som min telefon har skrevet tidligere. Men det ser jo ut som en bunker.

Så du mener at alle bare skal klappe i hendene og berømme TS for dette huset og dersom noen ikke ønsker å klappe i hendene fordi vedkommende ikke ser noen grunn til det så skal vedkommende ikke få lov til å ytre seg?

Da beklager jeg virkelig for da har jeg totalt misforstått hva dette forumet går ut på.
På ren svenska skulle jag säga, håll käften för fan!

Ja det är betydligt svalare inom hus hos oss än hos många andra pga att vi har ute plats runtomkring och itmon bau lätt betong väggar så rätt så bra ska fixa en fläkt som drar ut värmen från taket annars är vi nöjda
Att som du gjort bygga med rejäla taköverhäng (minst 2 meter) är ju vad som gäller om man inte vill hålla på att kämpa mot naturlagarna hela tiden. Det enda jag vet säkert om mitt ev. nya hus härnere är att skydda väggarna från solen, dock utan att täcka in hela j-a tomten med tak så som många thai gör

Att som du gjort bygga med rejäla taköverhäng (minst 2 meter) är ju vad som gäller om man inte vill hålla på att kämpa mot naturlagarna hela tiden. Det enda jag vet säkert om mitt ev. nya hus härnere är att skydda väggarna från solen, dock utan att täcka in hela j-a tomten med tak så som många thai gör
Då får du isolera, har funderat på isolering men vilket material väljer man som inte blir ett insektshem, dubbelvägg tänk vad mysigt för allt sim lever i skuggorna här nere.
Måste väl nästan till en plastisolering imellan.
Tänk på att det kan finnas en anledning att folk bygger som dom gör här nere....
Farsan är byggnadsarbetare och tyckte dom byggde förståndigt med tanke på här nere.

Då får du isolera, har funderat på isolering men vilket material väljer man som inte blir ett insektshem, dubbelvägg tänk vad mysigt för allt sim lever i skuggorna här nere.
Tänk på att det kan finnas en anledning att folk bygger som dom gör här nere....
Farsan är byggnadsarbetare och tyckte dom byggde förståndigt med tanke på här nere.
Lättbetong borde ju vara idealiskt, en engelskman i byn har byggt med det och rejäl luftspalt mellan inner och yttertak

Lättbetong borde ju vara idealiskt, en engelskman i byn har byggt med det och rejäl luftspalt mellan inner och yttertak
Brukar väl vara rejäl luftspalt mellan inner och yttertak iaf på nybyggen, är ju ingen vind som byggs mellan innertaket och yttertaket, vi har med rejält.
Men efter jag sett effekten av fläkt som nlåser ut värmen i rummet med riggarna hade jag satsat på utblåsfläkt i mellanrummet.
Funderar jag ju på att flytta till condon vilken minut som helst så skiter i huset....

Brukar väl vara rejäl luftspalt mellan inner och yttertak iaf på nybyggen, är ju ingen vind som byggs mellan innertaket och yttertaket, vi har med rejält.
Men efter jag sett effekten av fläkt som nlåser ut värmen i rummet med riggarna hade jag satsat på utblåsfläkt i mellanrummet.
Funderar jag ju på att flytta till condon vilken minut som helst så skiter i huset....
Har du tröttnat på familjelivet, eller flyttar ni allihopa till condon?
Kan iofs förstå att du tröttnat, gå på varandra dag ut å dag in så länge du nu varit hemma.
Kände själv efter bara 6 dagars hemkarantän när vi vart sjuka hur det kröp i kroppen ;)

Ja ca 3meter är det betydlig skillnad jag vill inte ha dubbel väggar men lättbetong typ itmonbau funkar men dyrare pga att du ska använda deras cement även när du putsar och ha ordentlig ventilation mellan tak och innertaket själv snurrande fläkt iyttertaket!

Isolering på rulle finns olika tjocklek 10cm har jag verkar räcka mineralull eller stenull

Har du tröttnat på familjelivet, eller flyttar ni allihopa till condon?
Kan iofs förstå att du tröttnat, gå på varandra dag ut å dag in så länge du nu varit hemma.
Kände själv efter bara 6 dagars hemkarantän när vi vart sjuka hur det kröp i kroppen ;)
Fundera göra som 101 åringen, hade jag inte haft sonen hade jag vart gone by the wind.

Då är jag thai :laugh2:

Nu har vi kommit lite längre

08CCABA2-5E5A-4798-8B55-15E94C3FE203.jpeg

C8A98328-F710-4E5C-BAE5-70F28B676E47.jpeg

40D2E4CB-0CC9-4FFA-A30B-9896DE11B38C.jpeg

6B87E128-AA57-4729-9594-F3A6DD87BD23.jpeg

DFD4139D-7CEE-4371-86A9-5F7066E79947.jpeg

675AFC2C-3718-4E6C-8E72-EFAB998EF3C3.jpeg

CEE96BEA-D04A-4102-A85C-DD424DCF1E66.jpeg

Okej men är dom mer tåliga eller har andra egenskaper kontra dom blå?
Nu svarar jag mer utifrån känsla än riktig kunskap. Även om jag grejat med båda så anser jag mig inte likt andra vara expert på ämnet efter några timmars träning.

Gröna rören är mjukare och segare.
Svetsningen bildar en homogen fog till skillnad från limningen som med rörelse och tid kan spricka.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K