Hus i karthumton

Ja visst är gamla trä hus i Thailand vackra men jag är inte mång miljonär bara allt trä skulle kosta 2 ggr det jag har betalat för vårat hus och det skulle kosta mer i underhåll om inte du tycker om vårat hus är det väl upp till dig och någon dj…a kopia är det inte har köpt ritningar i Thailand och inredning har vi bestämt själva men bo du i ditt drömhus så fortsätter jag att skapa det vi vill ha!!!
Hej

Tycker du bygger ett jättefint hus.

Frugan har ju både ett trähus och ett i betong på tomten, trähuset är väldigt opraktiskt eftersom det är otätt och lätt blir dammigt inomhus, det är dessutom svårare att hålla ormar, insekter och andra kryp ute i ett trähus med springor, dessutom är det behagligare på vintern att bo i ett hus av betong. Så trähus av den mer traditionella typen passade bra förr men det möter oftast inte dom krav folk har på ett boende nuförtiden.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Ser ut som mina gamla utemöbler ;)

Screenshot_20220117-095720_Chrome.jpg
Det är ju bra att någon återanvänder det andra slänger.
All Cred till baggen.

Ja men då så, varför detta tjatande om rysk bunker? Förresten är ryska bunkrar mer eller mindre gemytliga än tex svenska dito?
Nå er det telefonen min som “retter” meg til det kjedsomlige. Hva det skal stå er “tysk bunker”. Noe som min telefon har skrevet tidligere. Men det ser jo ut som en bunker.

Så du mener at alle bare skal klappe i hendene og berømme TS for dette huset og dersom noen ikke ønsker å klappe i hendene fordi vedkommende ikke ser noen grunn til det så skal vedkommende ikke få lov til å ytre seg?

Da beklager jeg virkelig for da har jeg totalt misforstått hva dette forumet går ut på.

Nå er det telefonen min som “retter” meg til det kjedsomlige. Hva det skal stå er “tysk bunker”. Noe som min telefon har skrevet tidligere. Men det ser jo ut som en bunker.

Så du mener at alle bare skal klappe i hendene og berømme TS for dette huset og dersom noen ikke ønsker å klappe i hendene fordi vedkommende ikke ser noen grunn til det så skal vedkommende ikke få lov til å ytre seg?

Da beklager jeg virkelig for da har jeg totalt misforstått hva dette forumet går ut på.
Du är gammal, konservativ och tråkig.
Antal positiva inlägg utan gnäll är få.
Det kan inte vara lätt att vara norrman och fattig.

Mai kaow jai kap

Jo då alla får tycka vad man vill tycker jag

Hej

Tycker du bygger ett jättefint hus.

Frugan har ju både ett trähus och ett i betong på tomten, trähuset är väldigt opraktiskt eftersom det är otätt och lätt blir dammigt inomhus, det är dessutom svårare att hålla ormar, insekter och andra kryp ute i ett trähus med springor, dessutom är det behagligare på vintern att bo i ett hus av betong. Så trähus av den mer traditionella typen passade bra förr men det möter oftast inte dom krav folk har på ett boende nuförtiden.

Mvh isan lover
Ja det är betydligt svalare inom hus hos oss än hos många andra pga att vi har ute plats runtomkring och itmon bau lätt betong väggar så rätt så bra ska fixa en fläkt som drar ut värmen från taket annars är vi nöjda

Det er opp til den enkelte å urforme sitt eget hjem. Og da er det ikke alltid at det interiørmessig blir særlig vellykket. Spesielt dersom det er tatt rett ut av et interiø-magasin. Men det viktige er at man trives og føler at dette er et hjem. Men ofte så bestemmer man ikke dette selv for mennesker er lett å lede. Spesielt når produsentene skaper nye moter på “løpende bånd” og det kan være vanskelig å holde følge. Men moderne betyr ikke at det er estetisk korrekt. Det betyr bare at de som produserer varene vil at du kjøper produktene deres. Og “alle” henger seg på “motebølgen” og svært få stiller noen krav til design. Og da ender man kanskje opp med en iskald bunker til bolig.
Om du tycker att det är en iskall bunker så behöver du inte bygga en sån men som du skrev förut 1till1 1/2 milj för att bygga när vi är klara med garage och toa , förråd och mur och grindar så har det kostat 1 1/2 milj bath med bra material och en stomme som håller länge om inte jag hade den kunskap jag har så hade inte det gått skulle aldrig själv bosätta mig i ett town house men alla är olika och tur är väl det.

Townhouse bodde vi i Pratumnak, gillade det, var stor uteplats på andra våningen dock med utsikt mot havet.
Nå er det store forskjeller. Noen townhouse/shophouse ville jeg ikke satt min fot mens andre igjen har meget høy standard. Og dersom man har en endeseksjon så har mange av dem en liten hage som går fra forsiden til baksiden og da kan man ha en større port med fjernkontroll og god plass til bil og motorsykkel under tak. Og har man en endeseksjon så er det ofte allerede vinduer på endeveggen eller man kan lage ett dersom det ikke finnes som min huseier har gjort. Noen midt-seksjon kunne jeg ikke tenkt meg.

Om du tycker att det är en iskall bunker så behöver du inte bygga en sån men som du skrev förut 1till1 1/2 milj för att bygga när vi är klara med garage och toa , förråd och mur och grindar så har det kostat 1 1/2 milj bath med bra material och en stomme som håller länge om inte jag hade den kunskap jag har så hade inte det gått skulle aldrig själv bosätta mig i ett town house men alla är olika och tur är väl det.
Men noen malingspann og noen gulvfliser har du vel råd til.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K