Material till hus i Kalsin

Jag håller med här uppe i issan fungerar de också.vårat nya vatten filter fungerade inte som jag tänkt mej (köpt på Hom pro) vi ringde dom kom från bankok där företaget fins. dom kollade och fixade till allt PÅ garanti, då hade vi haft de i nästan ett år. Toyota här uppe hade servat och kollat upp våran gamla pickupp, dom visade mej att gummi damaskerna fram på drivknutarna var dålig. vi bytte dom efter några veckor tittade jag och såg att den ena inte satt ordentligt så fett trängde ut. Åkte ner till Toyota inga problem sa verkaren dom fixade till de på garanti. Så min erfarenhet är att garanti fungerar

Hej

Samma här, vi har också fått inköpta varor utbytta med hjälp av garantin när dom har pajat, men det har inte varit helt solklart ifrån början, personalen i butiken verkar först väldigt oförstående, men när vi har stått på oss och visat tillverkarens garanti så har dom gett oss en ny vara, gällde bl.a en dvd spelare inköpt i Udon Thani på Big C och en del annat.

Mvh isan lover

Ja det är folie som är limmad på plåten!
Det var någon som köpt plåt för 250 bat meter, Ja hoppas att du menar kvadratmeter
Det pris som jag nämnde är för löpmeter och den är 80 cm bred men täcker endast 75 cm, då den ska ligga om lott lite.

Det kanske inte är så tokigt pris som jag fått, den är lackad på båda sidor.
Ska höra om de lämnar någon garanti, eller det är samma som ubon ger för kalkon "runt hörnet garanti";):)

Tackar för era tips o synpunkter
/OttO
Beror ju på vad det är för plåt, på priset låter det som billig skitplåt som kommer rosta.
Jag hade ju inte letat efter billigast möjliga plåt om jag skulle ha det på huset, utan bästa möjliga plåt.
Här nere så skiljer det sig mycket på plåtkvalitet.

Köper man billig plåt här nere ser det fort ut såhär ;)

20180429_173115.jpg

Har kollat nu och priset är per m2. Runt 230b blev det och det ingår nockplåt, gavelplåt, takfotsplåt samt skruv eller spik.
Blålackerad ovansida och grå undersida i 0,4mm plåt. Ingen folie. Lagerförs i längder 3m, 3,6m och 4,2m.
Tror inte alls att den håller samma kvalitet som Planja tillverkar.

Beror ju på vad det är för plåt, på priset låter det som billig skitplåt som kommer rosta.
Jag hade ju inte letat efter billigast möjliga plåt om jag skulle ha det på huset, utan bästa möjliga plåt.
Här nere så skiljer det sig mycket på plåtkvalitet.

Vad tänker du på när du säger bästa plåt? Har du någon info data på den plåten du pratar om eller är det bara priset du utgår från.
Skulle vara bra att ha några parametrar att gå efter.

Ang garanti är det förhoppningsvis
mot rostangrepp och färgsläpp hoppas jag, om de nu lämnar någon garanti.

Vi har någon form av folie på taket till uteköket och än sitter det fast. Själva huset har tegel.
Har tyvärr ingen nyare kort men som skiljer är bara att massa bråte tillkommit.
Grannen har också lite extra tak men där hänger folien även om huset är lika gammal. Han köpte väl billigt;)
Inte grannens som syns på bilden till vänster.
DSC02155.JPG

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3