SFI Stockholm, erfarenheter?

SnöSol

Medlem
Håller på att kolla på SFI som finns tillgängligt för Solna kommun

Skolor

Just nu lutar det mellan ABF Liljeholmen och ABF Sveavägen bland de som finns tillgängliga för eftermiddagskurser.

Tjejens syster sa att Sveavägen skulle vara bra men modern säger nu att den är dålig för det tar lång tid (i cityskolorna) och tycker att Liljeholmen ska vara bättre men det jag läser om Liljeholmen på google maps låter inte så trevligt. Sveavägen är också närmare.

Någon som har erfarenheter av SFI i Stockholm/Solna och kan tipsa/varna för skolor?

Håller på att kolla på SFI som finns tillgängligt för Solna kommun

Skolor

Just nu lutar det mellan ABF Liljeholmen och ABF Sveavägen bland de som finns tillgängliga för eftermiddagskurser.

Tjejens syster sa att Sveavägen skulle vara bra men modern säger nu att den är dålig för det tar lång tid (i cityskolorna) och tycker att Liljeholmen ska vara bättre men det jag läser om Liljeholmen på google maps låter inte så trevligt. Sveavägen är också närmare.

Någon som har erfarenheter av SFI i Stockholm/Solna och kan tipsa/varna för skolor?

Nu var det ju ett tag sedan vi var inne i SFI-svängen, frugan läste på Folkuniversitet (granne med ABF Sveavägen). När vi tittade så kollade vi specifikt på andelen godkända elever/och andelen behöriga lärare. ABF och Folkuniversitet låg då högt på båda. Anledningen till att det tar längre tid, tror jag, är att dom ställer högre krav och inte bara slussar igenom eleverna. Frugan blev inte uppflyttad om proven inte var godkända, vilket jag iaf tycker är bra, och underlättade när hon läste grund/gymnasiesvenskan.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
G
M
Svar
2
Visningar
2 K