SHL 2022 - 2023

Ikväll är det dags för nästa ångestattack även om jag har gett upp hoppet om att undvika kval. Lökarna från Växjö kommer på besök så svårast tänkbara motstånd. Sen ingen hemmamatch förrän 16 februari när det återigen är derby mot bönderna från Ängelholm.

Ikväll är det dags för nästa ångestattack även om jag har gett upp hoppet om att undvika kval. Lökarna från Växjö kommer på besök så svårast tänkbara motstånd. Sen ingen hemmamatch förrän 16 februari när det återigen är derby mot bönderna från Ängelholm.

En kollektiv kollaps av växjö men förmodligen en push för malmös självförtroende.

Kvalet kan nog inte undvikas men många segrar nu på slutet ger ju bättre möjligheter att klara kvalet mot HV.

BTT

En kollektiv kollaps av växjö men förmodligen en push för malmös självförtroende.

Kvalet kan nog inte undvikas men många segrar nu på slutet ger ju bättre möjligheter att klara kvalet mot HV.

BTT
Helt otroligt att Malmö ens klassas som hockeylag, är ju som att sätta in Saudi IK i toppligan.
Malmö skall hålla sig till det dom är bäst på kamelrytteri, finns ingen naturlig snö och is där nere.

BTT
Ja det blev en överraskande seger efter övertygande spel av Redhawks. Tänk om det hade sett ut så hela säsongen, då hade läget varit ett annat. Absolut en boost för självförtroendet, upp till bevis redan imorgon borta mot HV71. 5 supporterbussar avgår till Jönköping.

Men kvalet kan vi säkert inte klara oss undan men ett bättre självförtroende är en bra förberedelse.

Glädjen blev kortvarig, det verkar inte hjälpa att dottern är i Jönköping och hejar på Redhawks. Underläge 0-3 efter två perioder. Men till @gunnarg s glädje leder Oskarshamn i Luleå med 3-0, deras förstafemma är otroligt bra.

Glädjen blev kortvarig, det verkar inte hjälpa att dottern är i Jönköping och hejar på Redhawks. Underläge 0-3 efter två perioder. Men till @gunnarg s glädje leder Oskarshamn i Luleå med 3-0, deras förstafemma är otroligt bra.
En varningssignal om att Hv kanske inte blir en lätt motståndare i bäst av sju. Jag har ju varit inne på att Redhawks fixar kontraktet via playout men nu är jag inte lika säker längre.
Storsegern i förra matchen mot Växjö berodde nog mest på ett omotiverat Lakers.
BTT

En varningssignal om att Hv kanske inte blir en lätt motståndare i bäst av sju. Jag har ju varit inne på att Redhawks fixar kontraktet via playout men nu är jag inte lika säker längre.
Storsegern i förra matchen mot Växjö berodde nog mest på ett omotiverat Lakers.
BTT
Kan inte göra annat än att hålla med dig, tyvärr! :'(

Oskarshamn körde över Luleå med 5 mot 0.:thumbsup:

Kul att dom mindre klubbarna hävdar sig.

Tyvärr inget som numera är vanligt inom elitskiktet.

Ett antal rika klubbar dominerar oftast år efter år.

Värst är väl Bayern Munchen som stadigt vinner bundesligan år ut och år in.

Dom där serieresorna som vissa småklubbar kunde göra på 70 och 80 talet finns inte längre.

Men så blir det ju när pengarna styr i första hand.

BTT

Kul att dom mindre klubbarna hävdar sig.

Tyvärr inget som numera är vanligt inom elitskiktet.

Ett antal rika klubbar dominerar oftast år efter år.

Värst är väl Bayern Munchen som stadigt vinner bundesligan år ut och år in.

Dom där serieresorna som vissa småklubbar kunde göra på 70 och 80 talet finns inte längre.

Men så blir det ju när pengarna styr i första hand.

BTT
Det viktigaste i SHL idag är att kommunerna ger (bort) arenor till klubbarna, och med generösa villkor sponsrar klubbarna, så det är nog så att landsortsklubbarna kommer fortsätta dominera svensk hockey.

Omstart av SHL igår på bästa sätt. Bortaseger mot Färjestad med 4-7, synd att vi inte har fler matcher mot dom. Tre st trepoängare under säsongen och en strafförlust. Imorgon kväll kommer det onämnbara laget från Ängelholm till Arenan för säsongens sista derby, det blir spännande värre. Och Skellefteå på lördag. Puh!

Omstart av SHL igår på bästa sätt. Bortaseger mot Färjestad med 4-7, synd att vi inte har fler matcher mot dom. Tre st trepoängare under säsongen och en strafförlust. Imorgon kväll kommer det onämnbara laget från Ängelholm till Arenan för säsongens sista derby, det blir spännande värre. Och Skellefteå på lördag. Puh!

30 poäng kvar att spela om och 8 poäng upp till säker mark för Malmö nu.

Finns fortfarande möjligheter att klara av det.

Det gäller bara att kunna besegra även dom motiverade lagen.

Färjestad är redan klara för slutspelet och går väl inte för full maskin nu.

Det är lag som kämpar om sluspelsplatserna Malmö måste ta poäng emot.

Som ex Rögle i morgon.

BTT

Spännande dag idag förresten. Vid midnatt stänger transferfönstret och därmed chansen att förstärka laget. En "sniper" och en stabil back vore önskvärt, får se om det dyker upp ett mail från Redhawks under dagen.

Spännande dag idag förresten. Vid midnatt stänger transferfönstret och därmed chansen att förstärka laget. En "sniper" och en stabil back vore önskvärt, får se om det dyker upp ett mail från Redhawks under dagen.
Det blev napp till sist, en finsk back säsongen ut. Hoppas verkligen att han kan tillföra något, det lär behövas. För torsk igår igen, och Brynäs under strecket. Återstår att se om det blir dom eller HV71 i det stundande kvalet.
Matchen mot serieledande Skellefteå imorgon blir väl ytterligare en plåga, får se om jag infinner mig i Arenan.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
45 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp