Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu är det mer eller mindre klart att det blir Brynäs i kvalet. Första matchen i Gävle på tisdag. Det hjälper inte med en stabil insats mot Leksand, tyvärr.
Usch, jag är redan nervös men vi har en positiv känsla efter 5 raka segrar.
Nu är det mer eller mindre klart att det blir Brynäs i kvalet. Första matchen i Gävle på tisdag. Det hjälper inte med en stabil insats mot Leksand, tyvärr.
Usch, jag är redan nervös men vi har en positiv känsla efter 5 raka segrar.
Inte säkert att det är en fördel annat än ekonomiskt. Redhawks har varit bättre på bortais, vilket jag påpekade för Kollar på senaste tränarintervjun. Så ofta en fördel faktiskt.
I eftermiddag blir det till att titta på åttondelsfinalen mellan bönderna från Ängelholm och Leksand. Är inte lokalpatriot i detta fall, Leksand har jag alltid gillat bortsett från Redhawks då.
Annars samlar man nerverna inför det ångestfyllda kvalet mot Brynäs med start i Gävle på tisdag kl 19.30. Seger där vore oerhört värdefullt. Första hemmamatch på torsdag, samma tid i Arenan. Vi måste ta med oss den positiva känslan efter 6 raka segrar och att länge ha varit förberedda mentalt på kval. Så är det inte för motståndarna.
Nu har Brynäs sparkat tränaren Mikko Manner och tagit in gamle Ove Molin istället. Hoppas att det får motsatt effekt mot förra gången dom kvalade och sparkade Peter Andersson.
Nu har Brynäs sparkat tränaren Mikko Manner och tagit in gamle Ove Molin istället. Hoppas att det får motsatt effekt mot förra gången dom kvalade och sparkade Peter Andersson.
Som skåning i förskingringen så håller man väl tummarna för Malmö även om det skulle vara kul att se Redhawks nästa säsong i Karlskoga om nu inte BIK Karlskoga tar steget upp i SHL vilket jag starkt betvivlar.
Men med tanke på Malmös fina form just nu så får dom nog framstå som favoriter i kvalet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.