SHL 2022 - 2023

Det blev napp till sist, en finsk back säsongen ut. Hoppas verkligen att han kan tillföra något, det lär behövas. För torsk igår igen, och Brynäs under strecket. Återstår att se om det blir dom eller HV71 i det stundande kvalet.
Matchen mot serieledande Skellefteå imorgon blir väl ytterligare en plåga, får se om jag infinner mig i Arenan.

Du ska nog hoppas på Brynäs.

HV verkar ha hittat formen nu.

BTT

Dags så att mentalt förbereda sig för att få utlopp för sin masochistiska ådra. Om en halvtimme gå till stationen för att ta tåget till nästa plåga i Arenan. Skellefteå på besök kan knappast innebära något annat än förlust. Det skall dock bli spännande att se om den nye finske backen Nuuti Viitasalo kan tillföra något, han skall vara en offensiv försvarare och det behövs.

Dags så att mentalt förbereda sig för att få utlopp för sin masochistiska ådra. Om en halvtimme gå till stationen för att ta tåget till nästa plåga i Arenan. Skellefteå på besök kan knappast innebära något annat än förlust. Det skall dock bli spännande att se om den nye finske backen Nuuti Viitasalo kan tillföra något, han skall vara en offensiv försvarare och det behövs.

Skellefteå är redan sluspelsklara så motivationen är väl inte på topp.

Malmö har nog större chans att ta poäng än mot lagen som kämpar om slutspelet.

BTT

Får nog bänka sig ikväll i arenan, ett par Singha beer först på Thaien innan nersläpp :) .
SmartSelect_20230223_112906_Falu-Kuriren e-tidning.jpg

Redhawks har en riktig nervdallermatch borta mot Brynäs ikväll. Man har kanske lite bättre självförtroende efter den sköna segern över Örebro i förrgår. Spännande är det!

Redhawks har en riktig nervdallermatch borta mot Brynäs ikväll. Man har kanske lite bättre självförtroende efter den sköna segern över Örebro i förrgår. Spännande är det!

Förlorar HV ikväll och Malmö slår Brynäs skiljer det ju bara fyra poäng sen till fast mark så betydelsen av matchen är ju enorm.

Nu återstår det ju visserligen ett playoffout i bäst av sju matcher men ingen normal spelare vill spela kvalmatcher neråt i systemen.

BTT

Vinna 2 matcher på raken finns inte på kartan! Torsk mot Brynäs gör kvalet oundvikligt som jag ser det. Och att lyckas i kvalet, tillåt mig tvivla! :'(

Vinna 2 matcher på raken finns inte på kartan! Torsk mot Brynäs gör kvalet oundvikligt som jag ser det. Och att lyckas i kvalet, tillåt mig tvivla! :'(

Jag så ju matchen mot Brynäs och blir det dom Malmö får möta så lär det bli en riktig nagelbitare.

Tror HV kanske passar bättre. Brynäs är lite för snabba på skridskorna för Malmös något långsamma backar.

BTT

Snacka om överraskning när man kollar hockey och har bevakning på Timrå mot Malmö. Ett frekvent plingande i tredje perioden när Redhawks vände från 2 - 0 till 3 - 6. Mycket bra för självförtroendet, nästa match borta mot Gurras Oskarshamn på tisdag, dom förlorade idag.

Ikväll förlorade Oskarshamn mot mitt riktiga favoritlag och hemmalaget blev dessutom nollade efter storspel av Adam Werner i målet. Han motade samtliga 40 skott och har verkligen hittat storformen. Andra raka segern, när hände det senast? Frölunda nästa i övermorgon.
Det är bara att gratulera. Oskarshamn väntar bara på slutspelet. Det gäller att vara bäst när det gäller.

Det är bara att gratulera. Oskarshamn väntar bara på slutspelet. Det gäller att vara bäst när det gäller.
Men ingen bra spurt inför slutspelet, förlust igår med 3-0 i Växjö. Tvärtom för Redhawks inför kvalserien (jag är säker på detta till 99%). Igår vände man återigen i slutminuterna i Scandinavium, 2-0 blev 2-3 efter förlängning. Självförtroendet växer!

Imorgon ser jag säsongens sista grundseriematch i Arenan, mot Linköping. Missar ju matchen mot Leksand på tisdag pga Stockholmsresan.

Men ingen bra spurt inför slutspelet, förlust igår med 3-0 i Växjö. Tvärtom för Redhawks inför kvalserien (jag är säker på detta till 99%). Igår vände man återigen i slutminuterna i Scandinavium, 2-0 blev 2-3 efter förlängning. Självförtroendet växer!

Imorgon ser jag säsongens sista grundseriematch i Arenan, mot Linköping. Missar ju matchen mot Leksand på tisdag pga Stockholmsresan.
Efter att ha sett dagens match är det helt klart att det blir kval. Det blev en fjärde seger efter straffar med ett antal spelare på skadelistan. Dessa är dock tillbaka när kvalet startar om 10 dagar, antingen mot Brynäs eller HV71. Redhawks spelar bra nu med bättre självförtroende, detta gör att kvalet inte ser lika hopplöst ut.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp