SHL 2022 - 2023

 
En konstig omgång igår där 5 matcher fick avgöras på straffar och en i sudden. Redhawks förlorade mot Färjestad i en underhållande match som kunde slutat hur som helst. Stolparna var målvakternas bästa vänner och straffar fick avgöra. Ett bra kliv framåt prestationsmässigt för mitt lag.
 
Luleå vände trenden och dominerade mot HV....men konstigt att HV verkar vara seriens sämsta lag. På papperet har de flera NHL spelare. Det kanske vänder men de måste nog byta strategi för de har liksom inget stryck i spelet.
 
För mig var det allt annat än gott igår. Redhawks stod för bländande spel större delen av första perioden, sen kom det stora raset. Droppen blev Carl Söderbergs onödiga slashing utvisning i slutet, då avgjorde Linköping. Sista målet i tom kasse.
Jag åker väl in imorgon igen och hoppas på ett mirakel mot Timrå men det är nog en fåfäng förhoppning.
 
För mig var det allt annat än gott igår. Redhawks stod för bländande spel större delen av första perioden, sen kom det stora raset. Droppen blev Carl Söderbergs onödiga slashing utvisning i slutet, då avgjorde Linköping. Sista målet i tom kasse.
Jag åker väl in imorgon igen och hoppas på ett mirakel mot Timrå men det är nog en fåfäng förhoppning.

Nåja Redhawks spel lovar ju gott i alla fall i motsats till laget 6 mil nordväst som helt är under isen just nu.

BTT
 
Efter torsdagens fiasko blir det hockey återigen idag, Timrå än en gång. Kan väl knappast bli sämre än förra gången med 0-7 i baken men ingenting är omöjligt. Men det finns ju också en mikroskopisk chans till en positiv överraskning.
 
Och Redhawks åkte på stryk än en gång. Men idag var man inte lika förbannad som i förrgår, spelet var flera snäpp bättre. Timrå är svåra med flera vassa forwards.

Nu väntar ett 11 dagars uppehåll innan man möter Brynäs borta den 16:e och nästa hemmamatch blir den 22 mot Leksand. Omgruppering och kanske avlägsnande av dödkött krävs. Man har gjort en riktigt lyckad värvning i backen Thomas Schemitsch och en flopp i finnen Vesalainen. Men det måste finnas bra spelare tillgängliga också så här i movember. :rolleyes:
 
Luleå slog serieledarna lätt. 4-1. Men tre hemmaförluster tidigare smakar inte bra. Komarov gör sitt jobb men att ersätta fjolårets bästa forward i SHL, Linus Omark är inte att begära.

Däremot mest glädjande hockynyhet för oss i Norr var nog följande. Om jag tillåts gå utanför ämnet i tråden.
ISHOCKEY Lyckan var total när Norrbottens TV-pucklag tog hem guldet till länet efter 37 långa år. Efter matchen tog laget i samlad trupp emot publikens jubel. ”Som de har krigat och offrat sig i de här matcherna. Jag är så glad för deras skull”, sade tränaren Robin Bergström.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
38 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp