SHL 2022 - 2023

Måste säga att jag är imponerad av Oskarshamn. Man har en riktigt bra förstafemma med Karlkvist o Co och det räcker gott. Bra gjort! Samt en förmåga att sätta puckuslingen i nät, det klarar Redhawks sällan av. Och råkar man göra det torskar man i alla fall.
Tyvärr så brukar lag i botten på serier, oavsett om det är ishockey eller fotboll torska mot topplagen. Att Redhawks förlorade trots 3-0 ledning beror givetvis på att Växjö la i en högre växel och kanske inte var helt motiverade innan matchen. Men när det spelats 35 matcher och man ligger sist och har 12 poäng till närmaste räddningsplanka så finns det ju inga bortförklaringar längre. Redhawks räcker inte till helt enkelt. Man kan säkert slå Hv i bäst av sju matcher men sanningen är ju att årets upplaga av Malmö Redhawks inte håller SHL klass.
Paralleller kan väl dras med förra säsongens Djurgården som får problem att ta sig upp igen. HV lyckades vända skutan snabbt igen när dom åkte ur men ofta tar det längre tid att slå sig tillbaka in i elitskiktet igen om man trillar ur en serie. Lättare att hålla sig kvar i en serie än att vinna en serie.
BTT

Jag har precis tittat på matchen där våra motståndare på torsdag, Färjestad mötte Skellefteå och torskade med 1-2. Nu dags att börja kolla direktreferatet från Ängelholm där derbyt mot bonnalaget strax börjar. Men om några poäng följer med i bussen ner till Malmö är ytterst tveksamt.

Jag har precis tittat på matchen där våra motståndare på torsdag, Färjestad mötte Skellefteå och torskade med 1-2. Nu dags att börja kolla direktreferatet från Ängelholm där derbyt mot bonnalaget strax börjar. Men om några poäng följer med i bussen ner till Malmö är ytterst tveksamt.
Det blev en poäng med hem från ladan i Ängelholm. Trots stundtals riktigt bra spel vill det sig inte riktigt, nu torsk på straffar. Kvalet och ångesten kryper närmare för varje match. :'(

SmartSelect_20230126_215752_Messages.jpg

Två extremt viktiga hemmamatcher nu för Malmö.

Brynäs och Luleå.

Vinst i bägge och läget ser plötsligt hoppfullt ut.

BTT
Ja igår bevittnade jag något som kanske var ett trendbrott. Men luttrad som jag är tar jag inte ut någonting i förväg.

Mot Färjestad spelade man annorlunda och fick äntligen utdelning på målchanserna. Och Brandon Maxwell i målet spelade med stort självförtroende, spikade igen och gav trygghet åt utespelarna. Där har vi en ny förstemålvakt, han måste säkras upp för resten av säsongen.

Nytt ångestladdat möte idag. Vinner vi över Brynäs idag så lever hoppet i högsta grad, 6 poäng från säker mark om det blir så. Spelar vi som i förrgår så ser det bra ut. Killarna skall följa med, lilleman är supertaggad och har redan tagit på matchtröjan. :)

Så jävla surt. Jag vill inte vara en dålig förlorare men vi var värda segern, det höll t o m Brynäs tränare Mikko Manner med om. Men en bra målvakt i bortalaget samt en urusel domarinsats gjorde att det blev förlust. En solklar straff för Redhawks missades och domare Harnebring var ångerfull efteråt. Men det hjälper inte loss ett förbannat dugg! :'(

Så jävla surt. Jag vill inte vara en dålig förlorare men vi var värda segern, det höll t o m Brynäs tränare Mikko Manner med om. Men en bra målvakt i bortalaget samt en urusel domarinsats gjorde att det blev förlust. En solklar straff för Redhawks missades och domare Harnebring var ångerfull efteråt. Men det hjälper inte loss ett förbannat dugg! :'(
Ja där gick tåget.
Nu måste nog även dom mest hoppfulla malmöfans inse att det blir nervösa playoffout matcher framåt vårkanten.
Den enda trösten är väl att Hv71 förmodligen är sämre än vad Malmö är.
Men sanningen är ju att Malmö faktiskt kan hamna i allsvenskan efter många år i SHL.
Almtuna, Tingsryd och Kristianstads hallar är ganska långt bort från finrummet.
BTT

Ja där gick tåget.
Nu måste nog även dom mest hoppfulla malmöfans inse att det blir nervösa playoffout matcher framåt vårkanten.
Den enda trösten är väl att Hv71 förmodligen är sämre än vad Malmö är.
Men sanningen är ju att Malmö faktiskt kan hamna i allsvenskan efter många år i SHL.
Almtuna, Tingsryd och Kristianstads hallar är ganska långt bort från finrummet.
BTT
Ja när man skall kämpa både mot motståndare och dåliga domare samtidigt fungerar det inte. Nu är det absolut inte säkert att man lyckas göra mål på en straff men man måste få chansen när det är så uppenbart. Luleå på tisdag, jag har inga förhoppningar.

Ja när man skall kämpa både mot motståndare och dåliga domare samtidigt fungerar det inte. Nu är det absolut inte säkert att man lyckas göra mål på en straff men man måste få chansen när det är så uppenbart. Luleå på tisdag, jag har inga förhoppningar.
Felbeslut av domarna jämnar ut sig i längden, Brynäs fick målet bortdömt när målvakten fyttade på målburen men domarna vågade nog inte dömma mål när inte Malmö fick den straff de skulle haft.

Felbeslut av domarna jämnar ut sig i längden, Brynäs fick målet bortdömt när målvakten fyttade på målburen men domarna vågade nog inte dömma mål när inte Malmö fick den straff de skulle haft.
Samt att billiga utvisningar fick väl lagen en varsin, Brynäs när Björninen ramlade lätt och Malmö när Bertilsson åkte ut för tripping när han tacklade en spelare framför målet.

Det var lång videogranskning, ca 5 minuter, innan beslutet kom. Så jag är övertygad om att det var rätt. Från min plats var det omöjligt att se och så även på mediakuben. Straff var solklart men den kollade dom inte ens. Utvisningarna som kom klagar jag inte över.

Det var lång videogranskning, ca 5 minuter, innan beslutet kom. Så jag är övertygad om att det var rätt. Från min plats var det omöjligt att se och så även på mediakuben. Straff var solklart men den kollade dom inte ens. Utvisningarna som kom klagar jag inte över.
Kunde inte höra i tv sändningen varför målet dömdes bort, det hade varit intressant att veta men hur eller hur så jämnar feldomslut ut sig.

Kunde inte höra i tv sändningen varför målet dömdes bort, det hade varit intressant att veta men hur eller hur så jämnar feldomslut ut sig.
Domaren sa något om att Palve var på och störde, men han nuddar ju inte målvakten förräns målet redan är lite flyttat av målvakten. Så det var ju inte pga Palve som målet flyttades, det klarade målvakten av så bra själv så.

Domaren sa något om att Palve var på och störde, men han nuddar ju inte målvakten förräns målet redan är lite flyttat av målvakten. Så det var ju inte pga Palve som målet flyttades, det klarade målvakten av så bra själv så.
Ja, de visade nog situationen 10 gånger och visst var målburen ur läge innan Palve rörde målvakten.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp