Ta en thai(m) out i vinter

Tycker jag inte om man undviker resor över jul och nyår.
Övriga tider är 7-8000 tor normalt.

Tycker att runt 2011 kostade det lika mycket eller mer.
Det motsvarar dubbla priset mot idag med inflation.
Under 2021 och övriga Coronan flög jag billigare än på länge. Efter corona. Gick priserna upp rejält, först i år det kommit ner lite. Norse har hjälpt till!

2013? Men det var ju då du blev sjuk och kunde inte åka

Nej jag fick min hjärtinfarkt 2011 och sen ICD Pacemaker inopererad i februari 2012 sen var jag i Thailand i april 2012 och fick vatten i lungorna och låg två veckor på sjukhus i Bangkok. Det var då maitans bråkade om bokningen av rummet.
Sen var jag tillbaka 2013 igen i Pattaya och sen en sväng 2014 med Berit då.

BTT

Nej jag fick min hjärtinfarkt 2011 och sen ICD Pacemaker inopererad i februari 2012 sen var jag i Thailand i april 2012 och fick vatten i lungorna och låg två veckor på sjukhus i Bangkok. Det var då maitans bråkade om bokningen av rummet.

BTT
Är du säker nu då? Du glömde lägga till ”Om jag minns rätt” :)

Under 2021 och övriga Coronan flög jag billigare än på länge. Efter corona. Gick priserna upp rejält, först i år det kommit ner lite. Norse har hjälpt till!
Under 2021 och övriga Coronan blev det dyra semestrar med veckor i karantän på dyra hotell.
Extra försäkring och inresetillstånd.

Undantaget Bromma till Göteborg.

Otaktiskt att resa då.
Har inte något minne av billiga biljetter under perioden.
Tvärtom svindyra.

2013-2015 kom man ner billigare under lågsäsong som september till november och maj.
3000 med Thai Airways tor

BTT
Ute o cyklar som vanligt , Det var absolut inte 2012 som Maitan bråkade med dig.

Under 2021 och övriga Coronan blev det dyra semestrar med veckor i karantän på dyra hotell.
Extra försäkring och inresetillstånd.

Undantaget Bromma till Göteborg.

Otaktiskt att resa då.
Har inte något minne av billiga biljetter under perioden.
Tvärtom svindyra.

2013-2015 kom man ner billigare under lågsäsong som september till november och maj.
3000 med Thai Airways tor
Januari 2020, precis innan pandemin, var jag och en kompis nere i två veckor. Har för mig vi köpte thai airways biljetter i ekonomiklass för under 6000kr per näsa. Det tyckte jag var överkomligt på den tiden. Nu kostar samma plåtar mer än dubbelt.

Jag har åkt både med TUI och ving till Thailand.
Men bara flygstol.
Delvis pga att det är direktflyg Göteborg-Phuket.
Jag har självklart jämfört med andra bolag när det gällt dessa resor och dom tiderna vi vill åka så har dessa bolag haft bättre pris. Vill man som oss även betala för premium så har det fortfarande vart bättre pris även om just jul/nyårs resorna är onödigt dyra.

Men bara under vinterhalvåret, har jag åkt med TUI och ving, på sommaren har det blivit reguljärt.

Januari 2020, precis innan pandemin, var jag och en kompis nere i två veckor. Har för mig vi köpte thai airways biljetter i ekonomiklass för under 6000kr per näsa. Det tyckte jag var överkomligt på den tiden. Nu kostar samma plåtar mer än dubbelt.
Har ingen koll på januari 2026 men Thai Airways har höjt sina biljetter och kör inte kampanjer som förr.
Finnair, Lufthansa Group och Qatar har varit billigare.
I maj i år åkte jag på 4500kr enkel med Thai Airways till Arlanda som jag tycker var billigt.

Hittar man av korta riktade erbjudanden är det bara att slå till.
Några stolar per avgång som ryker snabbt fast inte över tex jul och nyår.

BTT
Märkligt nog var det många som förutspådde att du skulle drabbas förhinder och inte dyka upp. Som i alla andra fall när du utlyste dina träffar i Thailand var det ju även denna gång "radiotystnad" från dig i någon månad innan på forumet. Inte ett knyst om att du var på väg att resa. Men alltid lurar du väl nån.

Men bara under vinterhalvåret, har jag åkt med TUI och ving, på sommaren har det blivit reguljärt.
Det är för att det inte går några charterresor till Thailand på sommaren. På sommaren kör de mest kring Medelhavet.

Säsongen för långväga charter till ex Thailand brukar vara sena oktober till slutet av mars början av April.

Det är synd för annars kunde man ha hittat sista minuten resor till Thailand på sommaren.

BTT
Synd att du inte tog några bilder då.

Har ingen koll på januari 2026 men Thai Airways har höjt sina biljetter och kör inte kampanjer som förr.
Finnair, Lufthansa Group och Qatar har varit billigare.
I maj i år åkte jag på 4500kr enkel med Thai Airways till Arlanda som jag tycker var billigt.

Hittar man av korta riktade erbjudanden är det bara att slå till.
Några stolar per avgång som ryker snabbt fast inte över tex jul och nyår.
Tyckte priset jag angav var ganska vanligt på den tiden. Nu är det grisdyrt

Tyckte priset jag angav var ganska vanligt på den tiden. Nu är det grisdyrt
Ser man till penningvärde och hur stor del av en månadslön en biljett kostar är det inte dyrare än för 10-15 år sedan.
Förmodligen billigare.
I december 2010 kostade en biljett för tre veckor 10k i ekonomi med Thai Airways. Retur 27 december.

Ser man till penningvärde och hur stor del av en månadslön en biljett kostar är det inte dyrare än för 10-15 år sedan.
Förmodligen billigare.
I december 2010 kostade en biljett för tre veckor 10k i ekonomi med Thai Airways. Retur 27 december.
Många säger så men jag tycker faktiskt att priset för en biljett skär djupare i plånboken idag mot 2020 men det är ju endast min uppskattning och inget vetenskapligt.

Ingen, förutom du, har pratat om den billigaste resan.

Prisvärt är som görs på namnet det som är värt mest sett till priset, högst subjektivt.

Med en paketresearrangör kan boendet vara det som avgör för vissa. Bamseklubbar och liknade är viktigt för vissa barnfamiljer.

Det var inte så att du tänkt göra inlägget på familjeliv.se?

Många säger så men jag tycker faktiskt att priset för en biljett skär djupare i plånboken idag mot 2020 men det är ju endast min uppskattning och inget vetenskapligt.
Efter pandemin är flygbranschen inte samma som innan.
2022 när det öppnade igen blev det väldigt dyrt även på vad som var lågsäsong.
Brist på plan, brist på piloter mm drev upp priserna.
Mnl-Arn 13k 2022 och 9k 2024 med Thai Airways.
För 2026 10k samma datum som kan sjunka i pris.
Kortare flygtid med andra bolag ännu billigare.

Dollarkurs och bränsle påverkar mycket och det som tidigare normalt ingick i en biljett får man numera betala extra för.

Efter pandemin är flygbranschen inte samma som innan.
2022 när det öppnade igen blev det väldigt dyrt även på vad som var lågsäsong.
Brist på plan, brist på piloter mm drev upp priserna.
Mnl-Arn 13k 2022 och 9k 2024 med Thai Airways.
För 2026 10k samma datum som kan sjunka i pris.
Kortare flygtid med andra bolag ännu billigare.

Dollarkurs och bränsle påverkar mycket och det som tidigare normalt ingick i en biljett får man numera betala extra för.
Ja men då har väl biljetterna blivit dyrare. Nyss var det ju billigare nu. Hur ska di hat? :laugh2:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp