Thai nekas utresa och stoppas på flygplatser.

 

kurant

Forumveteran
279 thailändare har stoppats för att resa ut och jobba illegalt i andra länder förra månaden.
Flest 234 thai hade Korea som destination och övriga Bahrain, Ryssland och Kina.

Thai myndigheter beräknar att det är mer än 6300 thai i månaden som åker ut för att jobba olagligt. Taiwan, Japan och Israel är vanligast.

Korea har tidigare hotat med att införa visum för thai då det beräknas vara upp till 100.000 thai som är där med overstay och/eller jobbar utan tillstånd.
Det deporteras några tusen varje månad tillbaka till Thailand från Korea.

Illegal job-seekers intercepted
 
Eller stoppa alla Burmeser som jobbar för skitlöner i Thailand ,, Sänkt lönenivån för vanliga Thai (yrkesfolk) med hälften ;) Samma som i Sverige , staten går in med hälften för att vissa skall åka gräddfil in på arbetsmarknaden och regeringen skall kunna visa upp en fin statistik över fejkade jobb som är skattefinansierat , resultat att Svenska ungdomar utan Gymnasiekompetens har allt svårare att finna jobb, Om Thairegeringen stoppade detta så skulle arbetsgivarna vara tvungna att återgå till normala löner för till byggnadsarbetare
 
Eller stoppa alla Burmeser som jobbar för skitlöner i Thailand ,, Sänkt lönenivån för vanliga Thai (yrkesfolk) med hälften ;) Samma som i Sverige , staten går in med hälften för att vissa skall åka gräddfil in på arbetsmarknaden och regeringen skall kunna visa upp en fin statistik över fejkade jobb som är skattefinansierat , resultat att Svenska ungdomar utan Gymnasiekompetens har allt svårare att finna jobb, Om Thairegeringen stoppade detta så skulle arbetsgivarna vara tvungna att återgå till normala löner för till byggnadsarbetare
Ja du lyckas få in svensk politik i snart varje inlägg du postar. :):):)
 
Ja , visst är jag duktig , men bra att ha en jämförelse till hur korkat regeringar tänker , Ut med Burmeserna om de inte gillar att Thaisen drar utomlands och jobbar , fn det är ju solklart

Thailändska regeringen gillar säkert att medborgarna åker utomlands och jobbar men det gör inte en del andra länder, de vill inte ha svartjobbare från Thailand där.
 
Eller stoppa alla Burmeser som jobbar för skitlöner i Thailand ,, Sänkt lönenivån för vanliga Thai (yrkesfolk) med hälften ;) Samma som i Sverige , staten går in med hälften för att vissa skall åka gräddfil in på arbetsmarknaden och regeringen skall kunna visa upp en fin statistik över fejkade jobb som är skattefinansierat , resultat att Svenska ungdomar utan Gymnasiekompetens har allt svårare att finna jobb, Om Thairegeringen stoppade detta så skulle arbetsgivarna vara tvungna att återgå till normala löner för till byggnadsarbetare

Hur tänker du här, thailändare har väl aldrig haft högre löner än nu?
De vill inte ha jobben som burmeserna tackar ja till.T.o.m. IL säger ju att det inte går att få tag på någon i närheten av lagstadgad lön.

/ SatanG
 
Hur tänker du här, thailändare har väl aldrig haft högre löner än nu?
De vill inte ha jobben som burmeserna tackar ja till.T.o.m. IL säger ju att det inte går att få tag på någon i närheten av lagstadgad lön.

/ SatanG
Håller med. Vi brukade betala thai 700B för 3 timmars jobb en dag i månaden kvällstid. De som kom var oftast fulla och när vi klagade slutade de komma helt. Nu har vi burmeser och dom jobbar på snabbt och effektivt så in i helvete.
Samma när det gäller att skörda frukt i frugans hemtrakter. Thai är helt odugliga i jämförelse pris och produktivitet
 
Hur tänker du här, thailändare har väl aldrig haft högre löner än nu?
De vill inte ha jobben som burmeserna tackar ja till.T.o.m. IL säger ju att det inte går att få tag på någon i närheten av lagstadgad lön.

/ SatanG
Den åsikten har inte mina svågrar , jag jobbar ju inte på bygge i Thailand ,så jag lyssnar ju bara på vad som sägs . Självklart är det så att dessa löner sänks om Burmeserna gärna tar dessa jobb för halva lönen , varför betala till en Thailändsk murare om en Burmes går för halva lönen , så tänker i alla fall många som har firma i Isaan ... . Nu hinner jag inte svara för nu skall vi i med allt i bilen samt snart till Arlanda och värmen
:):)
 
Den åsikten har inte mina svågrar , jag jobbar ju inte på bygge i Thailand ,så jag lyssnar ju bara på vad som sägs . Självklart är det så att dessa löner sänks om Burmeserna gärna tar dessa jobb för halva lönen , varför betala till en Thailändsk murare om en Burmes går för halva lönen , så tänker i alla fall många som har firma i Isaan ... . Nu hinner jag inte svara för nu skall vi i med allt i bilen samt snart till Arlanda och värmen
:):)

Trevlig resa :)

/ SatanG
 
Den åsikten har inte mina svågrar , jag jobbar ju inte på bygge i Thailand ,så jag lyssnar ju bara på vad som sägs . Självklart är det så att dessa löner sänks om Burmeserna gärna tar dessa jobb för halva lönen , varför betala till en Thailändsk murare om en Burmes går för halva lönen , så tänker i alla fall många som har firma i Isaan ... . Nu hinner jag inte svara för nu skall vi i med allt i bilen samt snart till Arlanda och värmen
:):)
Lite OT men ha en trevlig resa. :wai:
 
Håller med. Vi brukade betala thai 700B för 3 timmars jobb en dag i månaden kvällstid. De som kom var oftast fulla och när vi klagade slutade de komma helt. Nu har vi burmeser och dom jobbar på snabbt och effektivt så in i helvete.
Samma när det gäller att skörda frukt i frugans hemtrakter. Thai är helt odugliga i jämförelse pris och produktivitet
Skiljer nog på folk och folk kan jag tänka , du får det att låta som om de flesta Thai är fulla när de kommer , visst finns det , men finns skötsamma också , fulla Burmeser finns förvisso likaså;);)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp