Efter många år i fartyg och riggar och med Norrmän, så är det ett jävla status jakt . Lånar man tex login till Underhåll systemet från en norrman ofta Sunnmöringar nå fan är det deras bilar Password , typ BMWM3 och AUDIS4 eller nåt liknade.
Hos många andra Nationaliteter visar dom bilder på flickvänner, barn och barnbarn. Nej inte hos Norrmän. Nej fan där är det allt från vattenskotrar, robotdamsugare och så nåt jävla kök för en halvmiljon hos nån 25 åring som det närmsta att laga mat är att beställa från Peppes pizza.
Jag har hade en teknisk inspektör som åkte från Bergen till Fredrikstad för att visa upp sin husbil, sa väl mer om han själv än om hans kvalitéer som inspektör. Naturligtvis var han tvungen nämna att det var nått helt annat och mycket bättre än vad hans svärfar hade.
Tro fan det karln såg ju ut som en levande julgris. Nån slaktbil från Scania eller Volvo skulle varit mer lämpligt .
Satt och vänta heliport I Luanda(påmönstring borrbåt/ grekisk ägare ) så hade jag en norrman bredvid mig , Stabilty Section Leader om jag inte missminner mig. Så naturligtvis drar han igång detta bilsnack. Nästan maniskt att man måste kunna allt om prestandabilar.
Käften går ju i ett, vet inte om han noterar att jag är helt ointresserad, troligtvis inte antagligen tog han slut på energi. Men inte vet jag ev. får han i sig en Freia kvikk lunsj chokladkaka Så han kan dra igång igen, var på han noterar han mina Salomon skor. (jag köper dom på Swedol , konto där och så blir det ju avdragsgillt genom företaget) Ja när gäller att trixa och fixa med avdrag och skatt så slår vi nog norrmännen.
Ja han har ju även Salomon skor på sig, det är dom bästa säger han, men hans modell är dock lite värre..
Så när Einar får skryta lite om sin pension så är det lite av den norska mentaliteten in i det sitta andetaget.
Men om Einar vill få lite livs kvalité dom sista ljuva åren. Så var för inte köpa en svensk uppfinning rollatorn eller varför inte en sjukvårds säng från Svenska ARJO. Eller en riktig f.tt magnet en Permobil från grabbarna Wallenberg .