Thaipartner och pengar

Skall göras innan man gifter sig Annars kallas det bodelning inom äktenskap.Det är något annat som inte är lika enkelt.
Skrev som sagt ett samboavtal samt ett äktenskapsförord innan vi ingick äktenskap , allt registrerat hos länstyrelsen ,, samt nu även uppdaterat av min gode vän som är sakkunnig i ämnet . Men helt rätt , skall göras innan äktenskapet

Senast ändrad:
Framgår väl av namnet om det kan hjälpa dig.
[...]
Allt som du hittar på nätet är är inte alltid tätt. Precis som att en del påstår att ett visa är ett uppehållstillstånd.

Äktenskapsbalk (1987:230) | Lagen.nu

Läs vad jag skrev ovan i 125

Du menar inlägget där du blandar ihop det med bodelning? Bodelning gör man när man separerar. Äktenskapsförord gör/skriver man innan en eventuell separation.

Varifrån har ni fått att man inte kan skriva ett äktenskapsförord efter att man gift sig?

Äktenskapsförord efter ingått äktenskap - Äktenskap och äktenskapsförord - Lawline
Det går nog , men som Långeman säger så är det betydligt lättare om man gör det innan man ingår i det äkta ståndet .. man brukar skriva tillex . Jag ... och .... avser ingå i äktenskap och bla , då är det klart innan , men är man sambo innan så spelar det ju ingen roll , det handlar i vårt fall om skilda ekonomiska tillgångar , mest då jag hade en fastighet som jag sen sålde , den hade min Thaifru ingen del i som jag såg det

Jag trodde vi pratade om Sverige, eftersom det var det tråden handlade om från början. Men jag kanske missade skiftet till att handla om giftemål i Thailand, och isåfall ber jag om ursäkt.
Det var nog Thailand Långeman avsåg , men det skulle innebära att allt som min hustru köpt efter vårt ingångna äktenskap ägs till hälften av mig , trots det papper jag på Kommunen skrev på om jag inte kan göra anspråk på marken hon köpte .. Detta papper har jag hört skall vara utan värde för henne eftersom vi redan var gifta . men jag kan ju inte äga mark , utan då skulle jag då kunna tvinga henne att sälja eller köpa ut mig ekonomiskt , Knappast i Thailand :):)där står Farangen alltid som tvåa efter Thai, det skall man utgå ifrån , dessutom så var det ju hennes slantar som hon själv jobbat ihop i Sverige under många år

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K