Hur mycket pengar får man ta med sig in i Thailand ?

Kan upplysa dom som ej vet att det går ej att ta en urna lagligt från Thailand in i Sverige privat , det fick en bekants Thaihustru erfara , kostade nästan 50 ,000 kr , helt sjukt .. begravningsavgift hela livet , undrar hur mycket slantar det genererar . Dom tar ej hem dig om du avlider i Thailand , det gör de om du har tillex hemförsäkring med reseförsäkring .
Jag kan hellre vara utspridd i thailand.

Räkna på ett helt liv , dvs kanske 40 yrkesverksamma år x 5000 /år= en helvetes massa slantar för dessa grisar att åka utomlands för ...

Googla på gå ur Svenska kyrkan, då får ni fram en sida som skickar urträdelse blankett med frankerat kuvert för retur. Ett tipps till er som inte orkat

/Micke

Begravningsplats betalar man oavsett, 0.22% tror jag det är.
Blir ju rätt mycket det också för att gräva ett hål, men klart med en del svinn är det inte möe kvar ;)

Vrför skall du få ha del av kyrkliga ceremonier när du inte är med i kyrkan?
Har jag skrivit att jag vill ha det ?? Jag skrev väl att trots att jag är tvungen att betala begravningsavgift 0,22% på all inkomst under min levnad så får jag inte en kyrklig begravning , varför skall de ha en avgift överhuvudtaget ??
Är Kyrkan privat eller en statlig institution ? Kyrkan är enormt rik , äger en helv massa mark samt fastigheter.
Skatt ta mig fn på allt ...

Har jag skrivit att jag vill ha det ?? Jag skrev väl att trots att jag är tvungen att betala begravningsavgift 0,22% på all inkomst under min levnad så får jag inte en kyrklig begravning , varför skall de ha en avgift överhuvudtaget ??
Är Kyrkan privat eller en statlig institution ? Kyrkan är enormt rik , äger en helv massa mark samt fastigheter.
Skatt ta mig fn på allt ...
Begravningsavgiften är till för skötseln av begravningsplatserna. Den får inte användas till kyrkans verksamhet. att ha en präst som läser några böner skall betalas av den delen som inte betalas av de som utträder ur kyrkan. Tror nog att flera ur min familj kommer att bli förvånade när de får veta att det inte blir någon präst eftersom jag avstått från medlemskapet de sista 30 åren. Hopas att mina efterlevande struntar i alla ceremonier och gräver ned mig utan kista. De pengar de sparar på det går till en ordentlig fest istället.
för övrigt retar det mig att en del vill ha förmåner de inte vill vara med att betala till.

Lägg det i deras brevlåda, och skriv utanpå att du har inte råd med portot
Själv gick jag in på expeditionen och fyllde i papperen där. Inga utlägg för porto eller papper.
Begravningsavgiften är till för skötseln av begravningsplatserna. Den får inte användas till kyrkans verksamhet. att ha en präst som läser några böner skall betalas av den delen som inte betalas av de som utträder ur kyrkan. Tror nog att flera ur min familj kommer att bli förvånade när de får veta att det inte blir någon präst eftersom jag avstått från medlemskapet de sista 30 åren. Hopas att mina efterlevande struntar i alla ceremonier och gräver ned mig utan kista. De pengar de sparar på det går till en ordentlig fest istället.
för övrigt retar det mig att en del vill ha förmåner de inte vill vara med att betala till.
Begravningsplatserna är till för alla oavsett vilken tro man har, gäller även icke troende.

Du kan inte mena mig i alla fall , jag betalar ej och vill heller inte ha nåt Fick ju svar på detta med begravningsavgiften .. men jag tro inte att man får nån gravsten eller plats på kyrkogården , vet ni att de gräver upp gravar efter några år (hur läng evet jag ej) , vart tar det som finns kvar vägen tro..

Är det någon som sköter om graven grävs den ej upp iofs.

Du kan inte mena mig i alla fall , jag betalar ej och vill heller inte ha nåt Fick ju svar på detta med begravningsavgiften .. men jag tro inte att man får nån gravsten eller plats på kyrkogården , vet ni att de gräver upp gravar efter några år (hur läng evet jag ej) , vart tar det som finns kvar vägen tro..
Gravsten betalar dödsboet. Sköts inte graven tas den bort.

Är det nån som har koll på hur mycket man får föra med sig i utländsk valuta kontant ?
Hej du får ta in hur mycket som helst ,men om det blir koll så måste du kunna bevisa var pengarna kommer i från,men att föra ut pengar från Thailand finns det ett begränsat belopp Mvh Police Thai

Är det nån som har koll på hur mycket man får föra med sig i utländsk valuta kontant ?

Om du går in på din banks hemsida så ser du där hur mycket du får för in till ex Thailand pr gång i svensk valuta. Det finns en nivå hur mycket pr gång du får föra in . Går man över den nivån så måste du ha ett tillstånd för detta .

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K