Thailendarne har pengar

Jag tror också att Einar, och många med honom, luras av att se Thailändare äta på hyfsat dyra restauranger och därmed drar slutsatsen att de måste vara ganska rika. Jag har frugans kusiner, och flera av deras kompisar på FB, och det är sant att de med jämna mellanrum äter på dyra restauranger och dricker importerad öl. De är dock långt ifrån rika; de allra flesta är arbetarklass som bor hemma trots att de närmar sig 40 och de har oftast inte en Satang på banken. Att gå ut och äta är en del av kulturen och kan man dessutom flasha någon gång då och då så gör man det, även om man sover på en sliten madrass på golvet.

Rika thailändare är väldigt rika och även halvrika thailändare är rätt rika då kostnadsläget är lågt. 13% lever dock under fattigdomsgränsen (290 Baht/dag) och medianlönen ligger bara på runt 10,000 Baht/månad och då blir det inte mycket över.
Hej

Lite så är det, det finns ju en sån kultur och t.o.m daglönare som Somchai kan ju spendera sina sista slantar på en restaurang med ett leende utan en tanke på morgondagen, men rik är han absolut inte utan snarare utfattig.

Mvh isan lover

Her er mye folk på dronnongens gebursdag mitt i Pademien , Når Pattaya var Ghost Town som det stod i alle aviser , hadde Bangsaen overfylte Bangsaen Beach , så dei måtte stenge inkjörselen til Bangsaen grunnen for mye turister ,

Her er mye folk på dronnongens gebursdag mitt i Pademien , Når Pattaya var Ghost Town som det stod i alle aviser , hadde Bangsaen overfylte Bangsaen Beach , så dei måtte stenge inkjörselen til Bangsaen grunnen for mye turister ,
Hej

Men då avser du väl med ”turister” Thailändare ifrån Bangkokområdet ?

Mvh isan lover

Hej

Lite så är det, det finns ju en sån kultur och t.o.m daglönare som Somchai kan ju spendera sina sista slantar på en restaurang med ett leende utan en tanke på morgondagen, men rik är han absolut inte utan snarare utfattig.

Mvh isan lover
Det er mange år siden dagslønnen var på 290 Baht det er over 10 år siden dagslønnen var på 300 Bath og den steig etter et par år . Men i dag har den steget mye pluss bonus se vedlegg

P1160636.webp

Det er mange år siden dagslønnen var på 290 Baht det er over 10 år siden dagslønnen var på 300 Bath og den steig etter et par år . Men i dag har den steget mye pluss bonus se vedlegg

P1160636.JPG
Fabriksarbetare i Bangkok....
Hur många fabriksarbetare finns det, jämfört med andra yrken?
.
Länka gärna till sidan istället för en bild av skärmen.

Fabriksarbetare i Bangkok....
Hur många fabriksarbetare finns det, jämfört med andra yrken?
.
Länka gärna till sidan istället för en bild av skärmen.
Det er mange miljoner fabrikk-arbeidere i Thailand , Elektronikk-- bilindustrien - skipsbygging - bare her i Chonburi jobber det over miljonen i Fabrikker .

Du skriver om en speciell dag, du påstod ju att alla dagar var packat på beachen , Lägg ner nu ingen som tror på vad du skriver :laugh2:

Det er mange miljoner fabrikk-arbeidere i Thailand , Elektronikk-- bilindustrien - skipsbygging - bare her i Chonburi jobber det over miljonen i Fabrikker .
Hej

Ja det stämmer att fabriksarbetare oftast har mer än 300 baht om dagen i lön, så dom tjänar mer än en daglönare i Isaan.

Men det är samtidigt mycket dyrsre att bo, äta och leva i Chonburi än i en by på landet, så jag är tveksam till om man kan kalla en arbetare i Chonburi för rik även om han har 450-600 baht om dagen.

Mvh isan lover

Vi har ett stort fiskeutaslg 5 km frå Bangsaen ,i Ang Sila . Der har dei bygd nå i Pademien , og ein stor parkeringsplass til en tusen biler , har dei bygd ut i sjöen . Her er noe billigare en i Bangkok og Pattaya . Se Foto

a00.webp

a0.webp

a1.webp

a2.webp

a3.webp

a5.webp

a6.webp

a7.webp

a8.webp

a09 (1).webp

Liknande trådar

S