Thailendarne har pengar

Vi har ett stort fiskeutaslg 5 km frå Bangsaen ,i Ang Sila . Der har dei bygd nå i Pademien , og ein stor parkeringsplass til en tusen biler , har dei bygd ut i sjöen . Her er noe billigare en i Bangkok og Pattaya . Se Foto

a00.jpg

a0.jpg

a1.jpg

a2.jpg

a3.jpg

a5.jpg

a6.jpg

a7.jpg

a8.jpg

a09 (1).jpg
Hej

Mycket godsaker där.

Mvh isan lover

Vi har ett stort fiskeutaslg 5 km frå Bangsaen ,i Ang Sila . Der har dei bygd nå i Pademien , og ein stor parkeringsplass til en tusen biler , har dei bygd ut i sjöen . Her er noe billigare en i Bangkok og Pattaya . Se Foto

a00.jpg

a0.jpg

a1.jpg

a2.jpg

a3.jpg

a5.jpg

a6.jpg

a7.jpg

a8.jpg

a09 (1).jpg
Dyrt som faen var det , Naklua (Pattaya )fiskmarknad mycket billigare och bättre varor

En solstol i Bangsaen koster 100 Baht , I Pattaya tar dei 200 baht for dagen-
Stämmer verkligen det? För övrigt är det säkert olika. Vi åt några gånger på stranden i Jomtien och Pattaya i vintras och jag är ganska säker på att vi inte betalade mer än 100 THB på någon av stränderna.

Stämmer verkligen det? För övrigt är det säkert olika. Vi åt några gånger på stranden i Jomtien och Pattaya i vintras och jag är ganska säker på att vi inte betalade mer än 100 THB på någon av stränderna.
Nu är det länge sedan jag var i Pattaya..så jag har glömt.
Men är det inte skillnad i pris på de där totalt värdelösa tygstolarna och dom liggvänliga med riktig madrass?

Nu är det länge sedan jag var i Pattaya..så jag har glömt.
Men är det inte skillnad i pris på de där totalt värdelösa tygstolarna och dom liggvänliga med riktig madrass?
Så är det nog. Tygvarianten kostar nog inte mer än 50 THB och plastvarianten med dyna förmodligen 100THB. De brukar i alla fall inte vara någon jättebelastning på semesterbudgeten.

Hej

Ja det stämmer att fabriksarbetare oftast har mer än 300 baht om dagen i lön, så dom tjänar mer än en daglönare i Isaan.

Men det är samtidigt mycket dyrsre att bo, äta och leva i Chonburi än i en by på landet, så jag är tveksam till om man kan kalla en arbetare i Chonburi för rik även om han har 450-600 baht om dagen.

Mvh isan lover

Jag har suttit på stranden några gånger.
Däremot har jag inte reflekterat över priset. Man kanske måste vara norrman för att jämföra priser på solstolar.

Jag läste att någon här tycker att svenskar är väldigt fattiga. Men i Norge är det riktigt knapert när en partiledare (tror det var för Vensterpartiet) ser sig nödsakad att stjäla ett par solglasögon. Beklagligtvis för honom fångades hans nöd av en övervakningskamera. Politikerlöner måste tydligen höjas i Norge, solglasögon är snäppet värre än Toblerone som en viss svensk S-politiker tillskansade sig utan att betala.

Jag läste att någon här tycker att svenskar är väldigt fattiga. Men i Norge är det riktigt knapert när en partiledare (tror det var för Vensterpartiet) ser sig nödsakad att stjäla ett par solglasögon. Beklagligtvis för honom fångades hans nöd av en övervakningskamera. Politikerlöner måste tydligen höjas i Norge, solglasögon är snäppet värre än Toblerone som en viss svensk S-politiker tillskansade sig utan att betala.
Hej

Nja hon betalade för Tobleronen men med sitt regeringskort och inte sitt eget personliga kort.

Mvh isan lover

Samma sak som snatteri enligt min mening. Privat är privat!
Hej

Ja det var under en annan tid, nu skulle det inte ens bli en artikel eller nyhet om någon politiker köpte en liten chokladbit med fel kort, förmodligen skulle inte någon i vår nuvarande riksdag klara sig om man granskade så små summor som det handlar om här 5-10 kr. Nu

Mvh isan lover

Hej

Ja det var under en annan tid, nu skulle det inte ens bli en artikel eller nyhet om någon politiker köpte en liten chokladbit med fel kort, förmodligen skulle inte någon i vår nuvarande riksdag klara sig om man granskade så små summor som det handlar om här 5-10 kr. Nu

Mvh isan lover
Det är bara dom med ett rymligt samvete som använder ett företagskort för privat bruk. Förhoppningsvis är dessa i minoritet, både privat och offentligt.

Det är bara dom med ett rymligt samvete som använder ett företagskort för privat bruk. Förhoppningsvis är dessa i minoritet, både privat och offentligt.
Hej

Själv är jag tyvärr helt övertygad om att det är precis tvärtom och att det inte bara handlar om en Toblerone, det finns ingen moral längre.

Mvh isan lover

Hej

Själv är jag tyvärr helt övertygad om att det är precis tvärtom och att det inte bara handlar om en Toblerone, det finns ingen moral längre.

Mvh isan lover

Hon hamnade flera gånger hos kronofogden för att inta ha betalat sina räkningar i privatlivet. Då skyllde hon på sin man

Och hon lärde sig aldrig av sina misstag utan hamnade där igen 2018 med skulder på över en miljon

Sådana personer lämpar sig inte som varken partiledare eller statsminister

Politikern är kanske kleptoman?

BTT

Nja jag har använt företagskort för privata inköp. Bara vara ärlig så dras det på lön. Beror ju på vilken policy företaget har. Blev en ”nödsituation ” i Thailand en gång. Mitt privata kort slutade fungera så jag tog ut pengar på företagskortet och betalade tillbaka när jag kom hem. Nu reser jag alltid med minst två kort. Nu var jag ju delägare i företaget som hade kortet.

Hon hamnade flera gånger hos kronofogden för att inta ha betalat sina räkningar i privatlivet. Då skyllde hon på sin man

Och hon lärde sig aldrig av sina misstag utan hamnade där igen 2018 med skulder på över en miljon

Sådana personer lämpar sig inte som varken partiledare eller statsminister
Hej

Det är korrekt men just den där Tobleronen för 5-10 kr ser jag personligen som en bagatell, går man ned på den nivån blir det inte många om ens någon kvar i riksdagen, men visdt hade hon trassel med sin privstekonomi och personligen hade jag inget förtroende för henne som politiker heller.

Mvh isan lover

Med Mona var hantering av privat ekonomi ett återkommande problem. Så Toblerone-affären vara bara droppen som fick bägaren att rinna över.
Ja hon var omdömeslös och körde sitt eget race även efter den affären.
Många förseelser sopades under matten.

Senare blev hon fälld och dömdes för osant intygade i flera fall och osann urkund.

2018 hade hon miljonskulder och kronofogden utmätte hennes statsrådspension på 56k per månad.

Nja jag har använt företagskort för privata inköp. Bara vara ärlig så dras det på lön. Beror ju på vilken policy företaget har. Blev en ”nödsituation ” i Thailand en gång. Mitt privata kort slutade fungera så jag tog ut pengar på företagskortet och betalade tillbaka när jag kom hem. Nu reser jag alltid med minst två kort. Nu var jag ju delägare i företaget som hade kortet.
Hej

Jag tror att mer eller mindre alla med företagskort någon gång har använt företagskort till något som det var tveksamt om företaget (arbetsgivaren) skulle ha betalat, men det är nog få som vågar erkänna det.

Mvh isan lover

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar