Thailendarne har pengar

Hej

Jag tror att mer eller mindre alla med företagskort någon gång har använt företagskort till något som det var tveksamt om företaget (arbetsgivaren) skulle ha betalat, men det är nog få som vågar erkänna det.

Mvh isan lover
Jo men skillnad att använda ett företagskort till ett privat bolag som man dessutom är delägare i. Som representant för Sveriges regering/riksdag/kommun så bör man inte missbruka folkets ”pengar” oavsett summa och/eller uppsåt att betala.

Hej

Jag tror att mer eller mindre alla med företagskort någon gång har använt företagskort till något som det var tveksamt om företaget (arbetsgivaren) skulle ha betalat, men det är nog få som vågar erkänna det.

Mvh isan lover
Det varierar förstås.
Vissa företag har infört en strikt policy som varje i organisationen med företagskort personligen fått underteckna.
Där finns det litet utrymme att använda kortet för privat bruk eller inget alls om man vill behålla sin tjänst.

Nja jag har använt företagskort för privata inköp. Bara vara ärlig så dras det på lön. Beror ju på vilken policy företaget har. Blev en ”nödsituation ” i Thailand en gång. Mitt privata kort slutade fungera så jag tog ut pengar på företagskortet och betalade tillbaka när jag kom hem. Nu reser jag alltid med minst två kort. Nu var jag ju delägare i företaget som hade kortet.
Om det är ett aktiebolag så är det inte som delaägare tillåtet att låna företagets pengar. Hur det är med andra bolagsformer har jag inte koll på.

Ja hon var omdömeslös och körde sitt eget race även efter den affären.
Många förseelser sopades under matten.

Senare blev hon fälld och dömdes för osant intygade i flera fall och osann urkund.

2018 hade hon miljonskulder och kronofogden utmätte hennes statsrådspension på 56k per månad.

Det som retade gallfeber mest på folk var att varje gång hon blev påkommen med att missköta sin ekonomi å det grövsta visade hon aldrig en enda smula ånger eller på något sätt erkände att hon gjorde något fel utan svarade alltid att hon inte gjort det med avsikt och skulle göra rätt för sig och sådant gör hon än idag. En normal människa skulle skämmas ögona ur sig redan vid första tillfället och se till att det aldrig händer igen.

En person med hennes beteende kan aldrig accepteras i ledande befattningar av någon normal rättsmedveten människa. Jag är mer förvånad att alla stod ut med henne så länge som dom gjorde.

Det har aldrig handlat om någon Toblerone utan hennes totala oförmåga till ordning och redan samt sin totala avsaknad av felinsikt och förmåga att lära av sina misstag.

Om det är ett aktiebolag så är det inte som delaägare tillåtet att låna företagets pengar. Hur det är med andra bolagsformer har jag inte koll på.
Spelar väl ingen roll. Om jag äger mitt AB så gör jag precis vad jag vill med mitt företagskort. Vad är det dom har tutat i dig????

Spelar väl ingen roll. Om jag äger mitt AB så gör jag precis vad jag vill med mitt företagskort. Vad är det dom har tutat i dig????
Ja du kanske äger ditt bolag men kan inte använda företagets tillgångar hur du vill privat. Du kan ta ut pengar genom lön eller utdelning enligt de regler som gäller för det.

Ja du kanske äger ditt bolag men kan inte använda företagets tillgångar hur du vill privat. Du kan ta ut pengar genom lön eller utdelning enligt de regler som gäller för det.
Du kanske äger ditt bolag??? Var ju det jag skrev men du sade att det gällde AB alltså oavsett ägare. Länk till ditt påstående tack. Har aldrig hört något liknande. Drivit flera AB i över 20år och aldrig hört något som liknar ditt påstående men har aldrig försökt mygla heller så kanske våra revisorer löst det på annat sätt.

Du kanske äger ditt bolag??? Var ju det jag skrev men du sade att det gällde AB alltså oavsett ägare. Länk till ditt påstående tack. Har aldrig hört något liknande. Drivit flera AB i över 20år och aldrig hört något som liknar ditt påstående men har aldrig försökt mygla heller så kanske våra revisorer löst det på annat sätt.

Ok pratar du kreditkort så kanske det är annat. Men hur gör du då. Sätter du in pengar till bolaget innan fakturan ska betalas?
Ja jag pratar om kreditkort. Har vi diskuterat något annat? Självklart löser jag skulden till bolaget direkt. Aktieägare får inte låna av sitt eget företag privat, det vet jag men inte det vi diskuterade här.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K