Thailendarne har pengar

Samtidigt så har min lön gått upp med 11-12.000kr om jag blickar tillbaka 3 månader.
Det betyder att jag har mer pengar att slösa och då sparar jag alltså mer i rena pengar.

Jag bir egentligen rikare ju mer jag slösar.
Ett vinnande koncept.
Kanske det blir några t-stirrar från Moschino idag.
Du vill alltid vara en beserviser, tycker att du är rikare än andra, en EGO typ

Du vill alltid vara en beserviser, tycker att du är rikare än andra, en EGO typ

Du betalar dessutom för skola och min TV-licens.
Eftersom jag är en ”beserviser” så heter det faktiskt besserwisser.
Visst är jag rikare än andra, men jag är även fattigare än andra.
Att jag sedan både kan stava och läsa bättre än andra är även det en fördel.

Hehe, ja vi riktiga män blev avstängda på riktig! Tycker det är lite fjolligt att lämna självmant efter en varning. :cool:

Gamla TT var kul, där lärde man sig det mesta som var värt att veta om några gator i Thailand. Kul att Waxet har hittat hit, han måste väl vara en av veteranerna (vill minnas att det var nära ögat med Dengufeber). Undrar var Nonki och NoBuzz finns nu för tiden?
Ok, tråden är nu låst och jag kommer att vidta vederbörliga åtgärder imorgon.
Jag kan skriva och passar på nu även om den låst, jag vill poängtera att jag tagit bort tre inlägg efter tillsägelse, det betyder att många av er inte förstår vad ni läser, eller bryr er om vad dom skrivs. Lite tråkigt att driva ett forum med folk som skiter i regler mm.

Jag kan skriva och passar på nu även om den låst, jag vill poängtera att jag tagit bort tre inlägg efter tillsägelse, det betyder att många av er inte förstår vad ni läser, eller bryr er om vad dom skrivs. Lite tråkigt att driva ett forum med folk som skiter i regler mm.
Och dessutom tycker vissa att det är roligt. Mycket märklig inställning, en del borde dra ner skämsmössan över hela ansiktet.

Sådär ja, nu har jag rensat i tråden och kommer att återöppna den nu. Och kom ihåg att löftet i föregående inlägg fortfarande gäller! Således inlägg som är OT och tjafs!

Senast ändrad:
Går in i denna tråden dagligen för att kolla vad norsken skriver för tokigheter. Låt oss hålla oss till det. Det är ju ändå hans tråd.

Kom ihåg

FB_IMG_1691047452965.webp

Samtidigt så har min lön gått upp med 11-12.000kr om jag blickar tillbaka 3 månader.
Det betyder att jag har mer pengar att slösa och då sparar jag alltså mer i rena pengar.

Jag bir egentligen rikare ju mer jag slösar.
Ett vinnande koncept.
Kanske det blir några t-stirrar från Moschino idag.
Jag som alltid trott att man skall läsa på Dagens Industri om alla rika, men det är ju här dom finns! :beer:

Nej, på DI läser man om de som sparar ihop till förmögenhet.
Jag spenderar ihop till min förmögenhet. Inflationen hinner inte äta upp mina pengar.

Jag rekommenderar varmt att göra av er med pengarna innan pengarna ”tar slut”
Ja pengarna jag slösade bort nöjen och annat när jag var ung har inte gått att använda till samma saker idag.
Nu är det jag som är slut som artist.

Vem har påstått att alla thailändare är fattiga?
Är det inte bättre att du upplyser folk utanför det här forumet?
Det hörer du av dei fleste faranger i Thailand , med ordene dei fattige thailendarne . Men er dei så fattig ??? Og jeg har ikke sagt att en Thai er rike , Jeg skreiv , Theilendarne har penger ,For over 60 % her i Bangsaen har fine hus , leiligheter og nye biler , Barna deiras har fine klär og dyre leiker og nye sykler , Har dei den velstanden i Norge og Sverige i dag . Det er ett sårt punkt for mange faranger og höre att en Thai har penger.
I sverige är den andelen av befolkningen ca 14% om jag minns rätt. Knappt en miljon människor.

Då räknar jag bara de som är bidragsförsörjda. Inte dem som behöver max taxa på dagis för att överleva.

Och Sverige är värden rikaste land!

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar