Thailendarne har pengar

Nytt lonnsystem for Thailenderne , Store forhoyninger på lonnen

Minimilönen är bestämt att öka med drygt 2%, en tredjedel av inflationen, låter inte så märkvärdigt direkt.
Får se hur det går framöver men tror det är få som kommer se någon större ökning då de flesta låginkomsttagare redan tjänar mer än vad kommande höjningar landar på.

/ SatanG

Valkött äts nog inte så mycket i Norge pratat om det ombord och något man finner vid kustbanden inget utbrett.
Dock har vi 2 färöingar ombord och där festas det på valkött och alla fågelarter.
Fiskchips såg jag på Rema 1000 när jag bodde i Ålesund men även det säger dom är vid kustbanden.
Dock får i kål, raspeball, ribbe det är tradition över hela landet.
Raspeball påminner om svensk kroppkaka.
Får i kål är något av det mest vedervärdiga jag någonsin har stoppat i käften, fullständigt oätligt. Raspeball är någotsånär ok.

Får i kål är något av det mest vedervärdiga jag någonsin har stoppat i käften, fullständigt oätligt. Raspeball är någotsånär ok.
Svensk julemat , prov å gje grynkorv til hunden , for er den uten mat .Men er svenskenes favoritt-mat .

Julklapp20231203-768x1095.jpg

Vet någon vad det är han vill säga med detta inlägg?
IMG_3328.JPG

Tja att den Norska "maten" , bidrog till ett snabbare avslut av WW2. Antagligen var det en värre straffkommendering för än at bli skickad till östfronten. Tyvärr slet vi med ransonering brist på (grynkorv) och då som nu med undermåligt tågnät för att kunna bidra i större del än vi gjorde. ;) .

Jag har aldrig hört om någon som äter grynkorv till julmat men det smakar garanterat bättre än får i kål och pinnekött! Grisfötter är inte dumt alls, klart bättre än en fåraskank!
Skaraborg er det mange som har grynkorv på julebordet . Men grisefotter og grisehode er Thai mat , Jeg har flere bilder , der vi blir servert begge rettene i Thailand .

Vet någon vad det är han vill säga med detta inlägg?

Som vanligt vill han framhäva att Norge är paradiset på jorden och Sverige ett fattigare och misslyckat land.

Och ändå har han känt sig tvungen att emigrera från paradiset.

Fast det är klart klimatet i Norge på vintern är ju inte det roligaste.

Inte lika skönt att åka // längs Karl Johan i -8 grader som i Bangsaen i + 35.

BTT

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6