Thailendarne har pengar

Hej

Det beror ju mest på att dom övriga Thailändarna oftast inte har några pengar alls eller lite, Thailand är ju ett av dom ojämlikaste länderna i världen när det gäller fördelning av tillgångar och inkomster.

1% av Thailändarna äger ca 60% av alla tillgångar i landet, 10% äger 90% av tillgångarna i landet.

Mvh isan lover
Då blir det alltså om man räknar ihop 11% som äger 150% eller

;)

Familier lever på 34 Baht om dagen

Hej

Bra att det här uppmärksammas.

Ja att många familjer lever på så här lite pengar stämmer bra med mina erfarenheter, att barnen då knappast hsr råd att vara i skolan även om den är gratis är lätt att förstå, alla måste försöka dra sitt strå till stacken för att familjen ska klara sig. Tror personligen att många utlänningar har svårt att inse under vilka svåra förhållanden många familjer lever även i dagens Thailand även om antalet fattiga har minskat dom senaste 20-25 åren.

Mvh isan lover

Her er ei dame som sitter og tigger pengger i Bangkok , Kjerringen min sier att ho tjener bedre en mange som jobber 12 timer dag .

Tigger i Bangkok.jpg

Her ser dere karen folket , Long Neck peaple som bur oppi fjellene i Nora thailand , Her har jeg vert og besokt dei for noen år siden . Her var det ingongsbilett for å komma inn i byen deiras , Vi betalte 500 Baht , Og her var det storsalg av hjemmeproduksert suvenir , Mye handarbeid vevd toy ,

Hej

Bra att det här uppmärksammas.

Ja att många familjer lever på så här lite pengar stämmer bra med mina erfarenheter, att barnen då knappast hsr råd att vara i skolan även om den är gratis är lätt att förstå, alla måste försöka dra sitt strå till stacken för att familjen ska klara sig. Tror personligen att många utlänningar har svårt att inse under vilka svåra förhållanden många familjer lever även i dagens Thailand även om antalet fattiga har minskat dom senaste 20-25 åren.

Mvh isan lover

Finns ju ett antal medlemmar på forumet som envist hävdar att merparten av thailändare idag inte har har det så dåligt ställt.

Men det beror nog mest på att dom medlemmarna har ingen erfarenhet av att leva bland dom fattigaste.

Man behöver inte åka till Isan för att uppleva fattigthailand utan det räcker att besöka en av barsoierna i Pattaya.

BTT

Finns ju ett antal medlemmar på forumet som envist hävdar att merparten av thailändare idag inte har har det så dåligt ställt.

Men det beror nog mest på att dom medlemmarna har ingen erfarenhet av att leva bland dom fattigaste.

Man behöver inte åka till Isan för att uppleva fattigthailand utan det räcker att besöka en av barsoierna i Pattaya.

BTT
Självklart att du skall dra in ditt favoritställe igen. Det finns fler ställen överallt i landet där det är riktigt fattigt.

BTT
Jag minns under coronan, det var riktigt långa köer när det delades ut gratis matpaket.

Självklart att du skall dra in ditt favoritställe igen. Det finns fler ställen överallt i landet där det är riktigt fattigt.

Snälla!!
Avlägsna el. avsluta "BTT's" återkommande inlägg.
Så frustrerade över och att se/läsa samma sak över, över, över, över, över och över igen.

Personligen är inlägg "ignorerade" från min sida, men varför ska alla "andra" på forumet behöva se hans ändlösa "repetitioner" av inget nytt och lögner.
Inga möjliga önskade bevis har "visats" här på forumet av BTT om och när alla dessa skrönor skulle kunna ha inträffat, men när flertalet medlemmar önskat bevis om skrönor från "hen" så finns det inga att uttalat sig om och att möjligheten har verkligen skett till av personens uttalade liv.

@JBK.Ltd.

Dei fattigste av dei fattige lever i Bangkok , Og dei kommer fra Isaan og lever i Khlong Toey slummen , Er det noen på forunet som har vert der og sett ,

Jag har åkt förbi vid ett stort antal tillfällen.

Rena kåkslummen. Hur det ser ut idag kan kanske någon annan berätta om.

BTT

Det var i Sverige mafian henta tiggarne i store BMV og Mercedes etter dagens tigging , Som kom frå osteuropa for en ca 14 år siden , dei satt utanfor alle kjopecenter og tigga .
Nu är det väl Thailand vi snackar om och du påstår att du vet att maffian där INTE är inblandad i tiggeriet där ?????

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K