Thailendarne har pengar

I början köpte jag lite taxfree kända parfymer, smink etc med mig hem men helt okända för henne.
Många gngr gav hon bort till typ städerskan när vi hyrde hus.
Smell to much.
Så idag köper jag inget med mig längre och inte blivit någon reaktion på det.

I början köpte jag lite taxfree kända parfymer, smink etc med mig hem men helt okända för henne.
Många gngr gav hon bort till typ städerskan när vi hyrde hus.
Smell to much.
Så idag köper jag inget med mig längre och inte blivit någon reaktion på det.
Det går lika bra med cooling powder :)

Vi är nog rätt många som idiotförklarar idioter som betalar 1000 tals kronor extra för märke symbolen med.
Jag köpet själv aldrig dyra märkeskläder, även om jag sällan heller köper det allra billigaste. Jag skulle dock inte idiotförklara de som gör det, förutsatt att de har så mycket pengar att inköpen inte spelar någon roll för deras ekonomi.

Som jag skrev så tror jag de flesta av oss lägger väldigt lite tanke på om andra har dyra kläder och vi skulle därför inte tänka på om någon har ett par Gucciskor och huruvida de är äkta eller inte. De som faktiskt bryr sig om någon har ett par Gucciskor ser dock om de är fake. Det är därför dubbelt dumt att köpa fake då de enda du skulle kunna imponera på är de som faktiskt ser att det är fake.

Jag köpet själv aldrig dyra märkeskläder, även om jag sällan heller köper det allra billigaste. Jag skulle dock inte idiotförklara de som gör det, förutsatt att de har så mycket pengar att inköpen inte spelar någon roll för deras ekonomi.

Som jag skrev så tror jag de flesta av oss lägger väldigt lite tanke på om andra har dyra kläder och vi skulle därför inte tänka på om någon har ett par Gucciskor och huruvida de är äkta eller inte. De som faktiskt bryr sig om någon har ett par Gucciskor ser dock om de är fake. Det är därför dubbelt dumt att köpa fake då de enda du skulle kunna imponera på är de som faktiskt ser att det är fake.

Jag har själv några kopior på kläder, inte för att jag är ute efter märket utan för att de såg sköna/bra ut. Inköpt på någon marknad som antagligen alla utanför Bangsaen förstår bara säljer kopior. Jag är helt med på vad du menar, visst är det så.
Min bättre hälft köper sällan märkesgrejor, hon kör vanligtvis sina no name-brands men har bra smak som funkar där hon ska vara, affärsmöten eller avslappnat hemma.

Sånt här går väl ofta i perioder för expats/långliggare härnere. Den första tiden är det väl amuletter och skit som gäller, sedan tillkommer guld i alla dess former för att visa sin "status". Senare fattar nog de flesta att den statusen guld ger enbart existerar bland de som inte har råd att köpa guld själva. Antar det gäller så med det mesta, generellt, ju mer pengar desto högre nivå på leksakerna man tävlar med.

/ SatanG

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar