Lung-Nok
Aktiv medlem
Sitter som de flesta andra hemma den här vintern och när abstinensen sätter in som värst så får man plocka fram gamla bilder och resedagböcker att trösta sig med. Tänkte därför bjuda på en berättelse om min första (och hittills enda) djungeltrekking i Chiang Mai. Året var 2000 och min medresenär hette Leif. Kanske har jag publicerat någon bild i någon gammal tråd tidigare, men i så fall får ni ha överseende.
Efter att ha tröskat i genom ett antal av Chiang Mais redan då talrika trekking-agencies så bestämde vi oss. Vi skulle bli 11 st i gruppen och 2 lokala , engelskspråkiga guider. Hela kalaset kostade 1600 baht per person och då ingick transport till och från djungeln och tak över huvudet under två nätter. Vi startar vandringen i nästa inlägg....
Efter att ha tröskat i genom ett antal av Chiang Mais redan då talrika trekking-agencies så bestämde vi oss. Vi skulle bli 11 st i gruppen och 2 lokala , engelskspråkiga guider. Hela kalaset kostade 1600 baht per person och då ingick transport till och från djungeln och tak över huvudet under två nätter. Vi startar vandringen i nästa inlägg....