Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Platsen ANNORLUNDA
Inga turister att tala om,stabilt väder tem20-32 grader året om pga vatten på 2 sidor och berg innanför gör att då det blir varmt får vi en underbar sjöbris billigt att bo ca 50 % av priserna i pattaya 30km upp, senast åt jag fel men otroligt gott pizza för 48 thb och den var välfyld men normalt om vi äter ute betalar min fru ca 80-90 thb för mat och drick för 2
Armen och flottan påstås vara en orsak till låga priser, bisysla för fruarna

I dag kl 15,00 kom strömmen tillbaks efter att ha varit borta i 40 tim. pga avden jära stormen.
Inte nog med det har lite och pyssla med. Taket till vår sk. packbod på 45 kvm. släppte i ett stycke kl 1 på natten och landade på min bil, vart inga större skador men det kändes måttligt kul att stå och skruva isär ett tak kl 1 på natten som hotade att fortsätta mot nästa hus med jätte fönster..
Vid 2tiden låg plåtarna i garaget, så tillbaks till sängen.
På morgonen så visade det sej att vi inte hade nåt växthus kvar det låg nere vi sjön som ett jädra abstrakt konstverk.
Ringt försäkringsbolaget, inga problem.
Så i morgon blir det till att täcka med pressändning tills snickar kommer, lejer in för att bolaget betalar.
Får se hur det blir med växthuset.
Så jag är lite upptagen. Annars så är det bra :D

Nu kan inte folk hålla sig längre, det kliar i ingrarna på en del. Nyårsraketerna och smällarna börjar synas och det smäller lite varstans.

"Rolf " sa:
I dag kl 15,00 kom strömmen tillbaks efter att ha varit borta i 40 tim. pga avden jära stormen.
Inte nog med det har lite och pyssla med. Taket till vår sk. packbod på 45 kvm. släppte i ett stycke kl 1 på natten och landade på min bil, vart inga större skador men det kändes måttligt kul att stå och skruva isär ett tak kl 1 på natten som hotade att fortsätta mot nästa hus med jätte fönster..
Vid 2tiden låg plåtarna i garaget, så tillbaks till sängen.
På morgonen så visade det sej att vi inte hade nåt växthus kvar det låg nere vi sjön som ett jädra abstrakt konstverk.
Ringt försäkringsbolaget, inga problem.
Så i morgon blir det till att täcka med pressändning tills snickar kommer, lejer in för att bolaget betalar.
Får se hur det blir med växthuset.
Så jag är lite upptagen. Annars så är det bra :D

Ja stormen tar med sig allt, trist att du blivit drabbad så hårt.
Karma kommer så du orkar fixa med allt.

Mvh Putte

Sitter i STHLM sedan 25:e och agerar privatchaufför och personlig påsbärare till min fru som fått för sig att det är kul med shoppingcenter i STHLM.

Dessa shoppingcenter är i mina ögon enorma monument över kvinnors fåfänga.
Kan inte förstå vad som lockar. Frun går ut och handlar och har ingen aning om vad hon ska köpa och det slutar alltid med något helt onödigt.

En 7-8 kastruller har kommit till i familjens ägo och vi har inte plats för dom där hemma p.g.a idiotiska inköp av kastruller sedan tidigare.

Kastruller finns även i affärerna där hemma och till samma pris.
Sedan ska det helt plötsligt köpas telefoner, precis som om hon aldrig sett en telefonaffär tidigare även om det haglar av dom 65 mil norrut.

Där hemma har vi säkert 5st H&M butiker. Likförbannat så måste man gå in i varenda H&M butik i STHLM, utbudet är det samma.

Hjälp mig att förstå....

"andrejsdenruskige " sa:
Sitter i STHLM sedan 25:e och agerar privatchaufför och personlig påsbärare till min fru som fått för sig att det är kul med shoppingcenter i STHLM.

Dessa shoppingcenter är i mina ögon enorma monument över kvinnors fåfänga.
Kan inte förstå vad som lockar. Frun går ut och handlar och har ingen aning om vad hon ska köpa och det slutar alltid med något helt onödigt.

En 7-8 kastruller har kommit till i familjens ägo och vi har inte plats för dom där hemma p.g.a idiotiska inköp av kastruller sedan tidigare.

Kastruller finns även i affärerna där hemma och till samma pris.
Sedan ska det helt plötsligt köpas telefoner, precis som om hon aldrig sett en telefonaffär tidigare även om det haglar av dom 65 mil norrut.

Där hemma har vi säkert 5st H&M butiker. Likförbannat så måste man gå in i varenda H&M butik i STHLM, utbudet är det samma.

Hjälp mig att förstå....

Tyvärr går det nog inte att förklara, men att du har rätt det är ett faktum :thumbsup: :nod: :)

Skall själv försöka göra några reafynd idag, får se vad jag hittar. Frugan och ungarna skall inte med, det blir billigare så hehe!! ;)

Haha, nej det blir nog bara en herrekipering där jag brukar handla. Dom har bra grejor, är lite dyra så man måste passa på när dom rear. Skönt att gå dit själv och köpa vad man vill, ostört! :) :) :)

Vad gör ni CM:are??

"Berralund " sa:
Haha, nej det blir nog bara en herrekipering där jag brukar handla. Dom har bra grejor, är lite dyra så man måste passa på när dom rear. Skönt att gå dit själv och köpa vad man vill, ostört! :) :) :)

Jo, och hittar man inte det man söker så går man inte och tröstköper något annat.

Frun som ska ut och köpa byxor och kommer hem med skor, jacka och och tolv gafflar är nog inte helt ovanligt

7871325127773temp.gif

Jag har fått avtalspension från 1 november och är nere nu från 8 december och åker hem igen 1 juni 2012, ska prova på om jag kommer trivas härnere i Thailand så lång tid, har bara varit nere 1 månad som längst. Det svåra kommer bli att vara ifrån Barnbarnen och Dotra.
Kram på er från

Nisse gubben

"gubben4906 " sa:
Jag har fått avtalspension från 1 november och är nere nu från 8 december och åker hem igen 1 juni 2012, ska prova på om jag kommer trivas härnere i Thailand så lång tid, har bara varit nere 1 månad som längst. Det svåra kommer bli att vara ifrån Barnbarnen och Dotra.
Kram på er från

Nisse gubben

Hej,
Jag sitter i samma båt men flyttar för gott och barn o barnbarn tycker att det bara ger dem en anledning att åka ner bå besök under sem.

GOTT NYTT ÅR
Kjell

Helkväll på Restaurang med 26 andra partysugna.. Kan bli en plankstek med tillbehör..

Gott nytt på er !

Sitter och fixar lite med mina bryderier, här ombord på CM:et, vad gör man inte för att ni CM:are ska känna er välkommna gång efter annan..

GOTT NYTT J*KLA ÅR Till er alla!!! ;D :D ;D

En lugn dag på gång, skall hälsa på morsan och sen kommer en kompis till frugan och hennes gubbe på besök. Trevligt!!

GOD FORTSÄTTNING!! :) :) :)

Nu har det blivit dags att hälla upp den andra glögg satsen på flaskor.

Och jag säger det bara en gång, skyll er själva som har läst receptet och tycker om glögg men inte vågat göra (sätta) en sats.
Om ni visste vad ni har gått miste om. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar