Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

:wai:
Hej! Allihopa pa ChaiMai... :o
Da var den har dan over, halva dagen pa Naval beach i Satta Hip, efter jobbet klart sa blev det Jomthien beach i narheten av VELCOME HOTEL skylten, landa hemma vid huset, for 40min sen, men ingen dok upp for att mota mig ;D

"muktwee " sa:
Hej! Allihopa pa ChaiMai... :o
Da var den har dan over, halva dagen pa Naval beach i Satta Hip, efter jobbet klart sa blev det Jomthien beach i narheten av VELCOME HOTEL skylten, landa hemma vid huset, for 40min sen, men ingen dok upp for att mota mig ;D

Det låter som att du har haft en trevlig dag. Garanterat varmare än här i alla fall. Kan berätta att Nordsjön bjuder idag på regn varvat med dimma samt en för tillfället sydostlig vind på ca 12 m/s. Men senare skall den vrida till sydväst och öka upp till 15 m/s. Grått och trist alltså! :(

//Berralund

Nu blir det Fångarna på fortet. Jag och grabben och massa godis och glass.

Vi syns efter 2100

"Berralund " sa:
Det låter som att du har haft en trevlig dag. Garanterat varmare än här i alla fall. Kan berätta att Nordsjön bjuder idag på regn varvat med dimma samt en för tillfället sydostlig vind på ca 12 m/s. Men senare skall den vrida till sydväst och öka upp till 15 m/s. Grått och trist alltså! :(

//Berralund
Det later som ett riktigt ruskvader... En sjoman har latt for att skaka av sig daligt vader, vanda blicken over backen och se en ny horisont ;D

BerraMuk

Ja! dagen blev bra tillslut :D, lasta in familjen i bilen(jag, frun, brodern, hanses fru och lill chippan Poy(4 ar))och 2st AC tekniker pa flaket, tillsammans med allt man behover for att kasta upp en ny AC pa vaggen...
Sa fullfart ner till Sattahip, droppa av pappsen och teknikerna, med tillbehor vid arbetsplatsen.
Sen for de resterande i bilen ivag och tog en matbit, efter lunch sa stack vi till NavyBase, ArmyBase och Air ForceBase, men kom inte in pga. mig, thai inga problem, for farangen blev det kalla handen :o, det var en san dar speciell dag for barnen i thailand(typ barnensdag), allt fritt sa att saga.
Sa ett raskt beslut av mig var att sticka ivag till NavalBase/shipyard, dar brukar hangarfartyget ligga till kaj, vilket hon gjorde.
Men dar var ocksa en 800m lang bilko, efter 40min borjade Poy att bli rastlos i bilen, blev till att bryta ko:n och aka till badstranden.
Nar vi lag och plaskade i havet, kom det ett oronbedvande oljud ovanfor oss, plotsligt kom en F16 flygande(50-100m over havsytan)och gjord lite tuffa manovrar, flaxa lite med vingarna, sen drog han pa EBK:n :Doch forsvann(alskar ljudet fran jetmotor), Poy, tyckte att det lat alldeles for mycket...
Jobbet klart, hamta pappa och de andra, fullfart igen upp till Pattaya/Jomthien beach, fa i sig ett par pilsner, bad lite till, titta pa solen forsvinna i havet.

m.v.h. BerraMuk

"legolas " sa:
Du, ni två Baines och Onedin!! Det som du sade nu sist om en ny horisont... Det gäller fotbollstränare och travspelare också.... Vi har ett [¤#@@¤%] gött läkekött skall ni veta....
Secka romantiker................ Känner ni "itte" reumatismen i Era leder efter för mycket vaktande på bryggan där sjöarna slår över Er??????

nej men vänta nu, det var ju rektiga sjömän som fick stå där i dygn och bli översköljda av saltvatten ända tills magsäcken fick nog. Ni står väl inomhus i den varma goa bryggan, med en nybryggd kopp kaffe i handen. Vaggandet av fartyget tar väl stabilisatorerna hand om..

8) 8) 8)
Legolas!

Jag har det battre, jobbar i maskin, varmt, torrt och skont... :o
Fotbollstranare, ser bara grasmattan de springer pa och laktare, travspelare ser maten springa forbi, borde ligga pa min smorgas istallet ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Du, ni två Baines och Onedin!! Det som du sade nu sist om en ny horisont... Det gäller fotbollstränare och travspelare också.... Vi har ett [¤#@@¤%] gött läkekött skall ni veta....
Secka romantiker................ Känner ni "itte" reumatismen i Era leder efter för mycket vaktande på bryggan där sjöarna slår över Er??????

nej men vänta nu, det var ju rektiga sjömän som fick stå där i dygn och bli översköljda av saltvatten ända tills magsäcken fick nog. Ni står väl inomhus i den varma goa bryggan, med en nybryggd kopp kaffe i handen. Vaggandet av fartyget tar väl stabilisatorerna hand om..

8) 8) 8)

Legolas, stabilisatorer vad är det? Jo, det är sådana tingestar som finns på fartyg fyllda av amatörer, alltså passagerarfartyg. BerraMuk och jag är proffs, och proffs behöver inte sådana saker för att må prima. Men ändå - det där med sjömansromantiken kan man glömma när man sysslar med modern sjöfart! 8)

Nu har jag hällt i lite toningsfärg i håret, det ska bli spännande att se om jag kan gå till jobbet i morgon eller jag måste vara hemma. ???

"Kycklingen " sa:
Nu har jag hällt i lite toningsfärg i håret, det ska bli spännande att se om jag kan gå till jobbet i morgon eller jag måste vara hemma. ???
Hur ser det ut då Kycklingen??
Jo då ! det är nytt år .. nytt ansikte..
kram.

Nae! nu ska jag kasta huvudet mot kudden, efter en lite sorgsen dag.

Godnatt! till er alla pa ChaiMai, hoppas att alla vaknar med samtliga lemmar i behall... :P

Njuter vid poolen och sett framtidsutsikterna i vädret....de ser lovande ut som vanligt och nu är vi uppe i 30 + dagar utan regn.........allt verkar ha kommit i Australien tragiskt nog....
Veckans plan är att se den super gigantiska blomsterutställningen utanför Korat i morgon.

Annars?....bryr sig inte om klocka eller stressen hemifrån,går som en Thai...dvs 3 km/h....och tar dagen som den kommer....Hinner jag inte idag.....så hinner jag imorgon..skön inställning och läkande för själen inför "Hobby "trippen till Norge.......
Service 24/ 7 och gep dang khrap......de behövs inte mer för att förgylla dagen...
I love it...:)

Visa bilaga 3949

Jaha! Då har skåpsupandet börjat, irländsktkaffe upphällt, ni andra absolutister håller väl er borta från godisdrickat kan tänka mig ;D
Dag utan lite alkohol, är en tråkig dag ;D ;D, personer med jobb(svärord)att utföra är undantag från regeln...

BerraMuk

"legolas " sa:
Berra,, seriöst talat,,,,"Läskar" du varje dag eller????
8) 8) 8)

Legolas!
Om en 1 el. 2 öl, alternaivt 1 öl el. 1 irländskaffe kallas för läskande, ja! det gör jag ;D.
Om jag mot förmodan vill ha en glad dag, då kan det slinka ner 4st flaskor(där går gränsen), men som alla vet, är de flesta boende här i thailand"cheap-charlie"typer, pengarna ska ju räcka en stund :D
Skulle någon komma med fri pilsner så tackar jag inte nej, men jag har som attityd att bjuda igen också, det ser jag som god gest...

BerraMuk

"legolas " sa:
Det är lugnt,, vill bara att du mår bra länge, gärna så länge som möjligt,,,,,,
;D ;D ;D

Nu skall jag iväg på bröllop, så där blir väl en del läskande också tror jag... och en massa könstig mat kan tänkas... Men men men, foton skall det blir o.s.v.
Legolas!
Akta dig för chilistarka rätter, det brinner så konstigt i krysset, när man låter den gå...
Ha det trevligt på bröllopet/partyt, gör nu sånt som ingen annan skulle tordas :beer:

BerraMuk

Ligger helt slut efter jobbet, efter ett tags slappande får man hemskt ont i kroppen av hundratals tunga lyft varje dag :) Det är mycket övertid på jobbet framöver som gäller Om det ska bli någon resa under överskådlig framtid :( :(

Jag orkar fan knappt stå på benen efter att ha avverkat 3 dagar 30arbetstimmar ::)

Jag har ett hyfsat bra jobb som jag kan berätta om i en annan tråd efter arbetsveckans slut

Ps. Hälsporr är ett sattyg jag inte önskar någon.

Snabbt ner till korvmojjen för ett skrovmål :)

Flötigt (Flottigt) ska det vara :-)

Sen blir det Hanbolls vm resten av min vakna tid :) Ja, CM vid sidan om i soffan oxå förståss.
Sverige -Chile .. Ska väl bli en promenad i.....Eller?

"Gazton " sa:

Sen blir det Hanbolls vm resten av min vakna tid :) Ja, CM vid sidan om i soffan oxå förståss.
En promenad i... Nästan så dom får liggsår...

"Gazton " sa:

Gazton!

Låt inte så deppad, ska ge dig en morot att sukta efter...

THAILAND, HERE I COME!!!

Då kan kroppen värka hur satans mycket som helst, kan du ge ett motdrag/motivation betyder mer än det jag gav... Då bugar jag för överheten ;D ;D ;D

M.v.h. BerraMuk

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar