Ja! dagen blev bra tillslut

, lasta in familjen i bilen(jag, frun, brodern, hanses fru och lill chippan Poy(4 ar))och 2st AC tekniker pa flaket, tillsammans med allt man behover for att kasta upp en ny AC pa vaggen...
Sa fullfart ner till Sattahip, droppa av pappsen och teknikerna, med tillbehor vid arbetsplatsen.
Sen for de resterande i bilen ivag och tog en matbit, efter lunch sa stack vi till NavyBase, ArmyBase och Air ForceBase, men kom inte in pga. mig, thai inga problem, for farangen blev det kalla handen

, det var en san dar speciell dag for barnen i thailand(typ barnensdag), allt fritt sa att saga.
Sa ett raskt beslut av mig var att sticka ivag till NavalBase/shipyard, dar brukar hangarfartyget ligga till kaj, vilket hon gjorde.
Men dar var ocksa en 800m lang bilko, efter 40min borjade Poy att bli rastlos i bilen, blev till att bryta ko:n och aka till badstranden.
Nar vi lag och plaskade i havet, kom det ett oronbedvande oljud ovanfor oss, plotsligt kom en F16 flygande(50-100m over havsytan)och gjord lite tuffa manovrar, flaxa lite med vingarna, sen drog han pa EBK:n

och forsvann(alskar ljudet fran jetmotor), Poy, tyckte att det lat alldeles for mycket...
Jobbet klart, hamta pappa och de andra, fullfart igen upp till Pattaya/Jomthien beach, fa i sig ett par pilsner, bad lite till, titta pa solen forsvinna i havet.
m.v.h. BerraMuk