Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Lika lite som man rackar ner på de som inte nöjer sig med att stirra på risfält och äter slaktavfall. Alla gör sina val, att kritisera de som lägger 30k i månaden är lika fel som att kritisera de som lägger 100k.

Jag ifrågasätter ofta de som predikar om att leva billigt, då jag levt längre perioder i Thailand och aldrig varit i närheten av de budgetar som de anger räcker så fantastiskt långt. Därav påstår jag att det är att överleva mer än att leva.
I din referens ja, det är helt rätt. Du har vanor som kostar mer, eller har valt bo på en plats som kostar mer etc etc.
Alla är så olika.
Mitt ex klarade sig inte utanför asfaltsdjungeln och krävde ha tillgång till parfymbutiken på Åhlens som en del av sitt liv.
Inget fel i det, hennes liv, hon ser det som viktigt.
Andra kanske besöker puben regelbundet och har det som sitt liv.

Vi prioriterar alla så olika och känner oss nöjda med så olika saker. Det finns helt enkelt inte en fast summa.
Mitt exempel är det vi normalt går runt på, inte det vi är tvingade leva på.

Om vi hade haft kostnader för boendet hade summan självklart varit högre, men allt här är betalt sedan länge.

Några 30-40k funkar inte här, jag har barn i skola och hade jag behövt ta dom ur den för att överleva hade jag inte gjort såhär.
Som sagt inte tänkt gå arbetslös resten av livet men jag tänker inte låta den här pandemin styra min vardag längre, nu skall jag umgås med min familj.
Får se vad rederiet svarar, vem vet, kanske får tjänsteledigt, dom har nog inte sett min uppsägning än, har ju vart helg.

Några 30-40k funkar inte här, jag har barn i skola och hade jag behövt ta dom ur den för att överleva hade jag inte gjort såhär.
Som sagt inte tänkt gå arbetslös resten av livet men jag tänker inte låta den här pandemin styra min vardag längre, nu skall jag umgås med min familj.
Får se vad rederiet svarar, vem vet, kanske får tjänsteledigt, dom har nog inte sett min uppsägning än, har ju vart helg.
Hoppas det, har man lite medkänsla (och brist på kompetent personal) kan det förhoppningsvis bli så. Någon slags förståelse borde dom ha.

I går blev det partiledardiskussioner. Ganska förutsägbart men Sjöstedt fick ett värdigt avslut på sin karriär innan han åker till frun i Asien. Kanske dags att bjuda in honom till TS? Han skulle kunna höja kampandan genom provokativa uttalanden.

I dag ska jag träffa en samling vänner i dessa coronatider för att liva upp oss med prat, kaffe och smörgås. De flesta åker bil och därför blir det inga starkvaror.

På eftermiddagen ska jag och en dam köpa och förstärka med växter till husens häckar, som börjar bli tunna på sina ställen. Vi är nu i slutet av sommarsäsongen och det som återstår är beskärning av pilar och en städdag med husens medlemmar i slutet av månaden. Vi har valt entreprenörer för snöröjning och sandning.

I det tilltagande mörkret sitter jag och frugan och längtar efter att få åka till Thailand.

Kanske skulle öppnat en 7/11.
3 nya stora village i området, plus jättestort lägenhetsområde som byggs upp av Italiensk firma som är inblandad i EEC, vi bor ju mitt i den största utvecklingen nu i Thailand, Laem Chabang.
Men finns ingen 7/11.
1 miljon baht för franchise, utbildning och uppstartshjälp för en 7/11.

3 nya stora village i området, plus jättestort lägenhetsområde som byggs upp av Italiensk firma som är inblandad i EEC, vi bor ju mitt i den största utvecklingen nu i Thailand, Laem Chabang.
Men finns ingen 7/11.
Din fru verkar ju vara driftig så varför inte? Friskt vågat hälften vunnet, 7/11 verkar alltid vara poppis i Thailand. :thumbsup:

Men finns ingen 7/11.
Det verkar gå hyggligt bra för dem. Det dräller av dem här, kanske bara 50m mellan dem på vissa ställen.
Trots det, är det fullt med folk och sällan man inte måste stå i kö.

Din fru verkar ju vara driftig så varför inte? Friskt vågat hälften vunnet, 7/11 verkar alltid vara poppis i Thailand. :thumbsup:
Ja vi får se, har ju redan hört oss för om att leasa mark utanför till en billig peng.
Då hamnar vi på andra sidan vägen från villagen, jämter 5 restauranger och 1 biltvätt och 2 village till inom 300m plus stort lägenhetsområde.

Nu är det patron ur på älgbössan för detta år,och efter helgens dagar i skogen finns 3 st älgar att börja ta hand om i slutet av den här veckan.
Så för mig blir det till att sälja av det mesta av min del av dessa,för nu börjar det vara knök fullt i frysarna. Men Lilla sambons kompisar vill gärna ha lite kött,men även senor och div slamsor som jag kallar det står högt på deras önskelista.

Ja vi får se, har ju redan hört oss för om att leasa mark utanför till en billig peng.
Då hamnar vi på andra sidan vägen från villagen, jämter 5 restauranger och 1 biltvätt och 2 village till inom 300m plus stort lägenhetsområde.
Har visst växt ännu mer sen jag var hemma, nu har dom öppnat massagesalonger och annat med.
Men fortsatt ingen 7/11.
8000 baht i månaden för markbit som räckte för butik.

En lyxfrulle på jobbet.

20201012_082722.jpg

Njut på! Passa på att ta en sväng ut till Rinkeby, hörde av svetsarn att det har blivit fint numer!
Känner mig nog mer hemma där än här på karlavägen.
Men blir nog Biskopsgården när jag tagit tåget västerut, tänker bo så gratis jag kan tills jag kommer hem.
Får se hur nöjda dom är på kontoret idag när dom öppnar och ser att dom betalar hotell för mig i Stockholm.
Im a cowboy.

Känner mig nog mer hemma där än här på karlavägen.
Men blir nog Biskopsgården när jag tagit tåget västerut, tänker bo så gratis jag kan tills jag kommer hem.
Får se hur nöjda dom är på kontoret idag när dom öppnar och ser att dom betalar hotell för mig i Stockholm.
Im a cowboy.
Hej, bor du också på Scandic park?
Damen har tid bokad på ambassaden för att förnya sitt thailändska pass idag.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K