Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Koh Larn

Vänligen

20220219_101412.jpg

Svärfar är på sjukhuset och gör dialys. Resten av gänget är och skördar sockerrör. Kommer inte hända ett skit här på hela dagen. Så jäkla uttråkad. Ser fram emot kvällen när vi skall äta och dricka gott.
Kan ju inte fara runt så mycket heller. Jävla corona skräck dom har en del.
Nä får kanske gå och köpa sig några kalla öl. Fy fan nu kommer värmen också. Öken, just nu vill jag vara i huset i BangSaray. Resan nödvändig. Troligtvis sista gången jag ser svärfar vid liv. Han blev väldigt glad över att jag kom och hälsade på så det är värt lite tristess. Kanske åka bort och titta på frugans mark, vi får se.

Svärfar är på sjukhuset och gör dialys. Resten av gänget är och skördar sockerrör. Kommer inte hända ett skit här på hela dagen. Så jäkla uttråkad. Ser fram emot kvällen när vi skall äta och dricka gott.
Nä får kanske gå och köpa sig några kalla öl. Fy fan nu kommer värmen också. Öken, just nu vill jag vara i huset i BangSaray. Resan nödvändig. Troligtvis sista gången jag ser svärfar vid liv. Han blev väldigt glad över att jag kom och hälsade på så det är värt lite tristess. Kanske åka bort och titta på frugans mark, vi får se.
Får hemlängtan bara av att läsa ditt inlägg.
Behövde du göra ATK test? Det kravet hade dom i svärföräldrar by när vi var där sist.
Är jag hemma och dom vill till byn över songkran får dom åka själva, kan jag dra till Phuket eller Koh Samui, ingen lust sitta och köra alla dom timmarna för den tristessen igen.

Får hemlängtan bara av att läsa ditt inlägg.
Behövde du göra ATK test? Det kravet hade dom i svärföräldrar by när vi var där sist.
Är jag hemma och dom vill till byn över songkran får dom åka själva, kan jag dra till Phuket eller Koh Samui, ingen lust sitta och köra alla dom timmarna för den tristessen igen.
Nä inget ATK. Det hade jag vägrat.

Nu lite mat sedan kall öl :) Ett av dom snyggare hål i väggen jag sett.

F77F3A5F-4CF2-4097-B378-197A93B4603D.jpeg

Nä inget ATK. Det hade jag vägrat.

Nu lite mat sedan kall öl :) Ett av dom snyggare hål i väggen jag sett.

F77F3A5F-4CF2-4097-B378-197A93B4603D.jpeg
I svärföräldrarnas by, var det inget val utan krav men räckte en i familjen gjorde det.
Alla som kom upp över nyår va tvungna att göra samt rapportera hur länge man tänkt stanna.
Dom kom med test, sen fick man skicka foto på testsvaret till ansvarig där i byn.
Men var ju en lokal regel, inget att neka till om man ville stanna.

I svärföräldrarnas by, var det inget val utan krav men räckte en i familjen gjorde det.
Alla som kom upp över nyår va tvungna att göra samt rapportera hur länge man tänkt stanna.
Dom kom med test, sen fick man skicka foto på testsvaret till ansvarig där i byn.
Men var ju en lokal regel, inget att neka till om man ville stanna.
Var samma tjafs här då frugan var här under nyår. Hon är ju inte vaccinerad så det gnällde dom mest om. Svärfar är gammal respekterad byhövding men gått i pension. Har dock fortfarande lite att säga till om. Nu har jag svalt min krapaow med kai dao. Han inte fota :)

8BEBFACE-0096-449A-A887-C4FD392E1065.jpeg

Var samma tjafs här då frugan var här under nyår. Hon är ju inte vaccinerad så det gnällde dom mest om. Svärfar är gammal respekterad byhövding men gått i pension. Har dock fortfarande lite att säga till om. Nu har jag svalt min krapaow med kai dao. Han inte fota :)

8BEBFACE-0096-449A-A887-C4FD392E1065.jpeg
Själv tycker jag det var bra att dom testa, så mycket folk i rörelse....
Dock kan det ju bli lite nojigt som utlänning om det skulle visa positivt.
Hade jag vetat det innan kanske jag inte hade åkt men även det är ju positivt gällande smittbekämpning om folk inte reser pga.

Sitter på släktens sjukhem och laddar upp inför morgondagens utfärd med övernattning. Frugan jobbar här i dag. På vägen hit såg vi en stor olycksplats med många bilar inblandade på motorvägen. Vad jag kunde se många plåtskador men inga personskador. Kilometerlånga köer eftersom det var totalstopp medan bärgning pågick.

Finns det ingen grannkärring på resorten som kunde liva upp lite?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar