Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fick svar från ett rederi jag skickade till imorse nu.
Dom sökte inga DPO nu men önskade få behålla min ansökan i databasen.

Det är uppskattat när man får svar iaf positivt eller negativt, få rederier som tar sig tid att svara om dom ingen behöver för tillfället.
Det är tecken på bra HR.

Fick svar från ett rederi jag skickade till imorse nu.
Dom sökte inga DPO nu men önskade få behålla min ansökan i databasen.

Det är uppskattat när man får svar iaf positivt eller negativt, få rederier som tar sig tid att svara om dom ingen behöver för tillfället.
Det är tecken på bra HR.
Inom offshore behöver dom säkert folk som inte har anlag för sjösjuka. För fy tusan på Nordsjön i dom fartygen om man skulle bli sjösjuk hela tiden. Inget för många asiater alltså.

Inom offshore behöver dom säkert folk som inte har anlag för sjösjuka. För fy tusan på Nordsjön i dom fartygen om man skulle bli sjösjuk hela tiden. Inget för många asiater alltså.
Dom går rätt bra i sjön, var ju på Tor viking som kadett.
Sen har jag inget anlag för sjösjuka.

Dom går rätt bra i sjön, var ju på Tor viking som kadett.
Sen har jag inget anlag för sjösjuka.
Nä det är just det jag vet eftersom du har varit på fisket. Men jag vet hur det är att ha en ganska stor del av besättningen sjösjuk, det blir inte mycket gjort. Som zombies ungefär.

Nä det är just det jag vet eftersom du har varit på fisket. Men jag vet hur det är att ha en ganska stor del av besättningen sjösjuk, det blir inte mycket gjort. Som zombies ungefär.
Jo men dom jobbar inte så mycket i sjögång.
Mycket precissionsarbete och ibland kan det vara 0,5 sjö som är max.
Kommer ihåg när jag var på Tor Viking.
En jack up som skulle flyttas, dom behövde 3 dagars spann med så gott som bleke, dom hade legat med 4 ahts i omgångar från September, i Maj fick dom flyttat den.
Beror ju lite på under bogsering av rigg kan det dock blåsa på inte lika noga.

Jo men dom jobbar inte så mycket i sjögång.
Mycket precissionsarbete och ibland kan det vara 0,5 sjö som är max.
Kommer ihåg när jag var på Tor Viking.
En jack up som skulle flyttas, dom behövde 3 dagars spann med så gott som bleke, dom hade legat med 4 ahts i omgångar från September, i Maj fick dom flyttat den.
Beror ju lite på under bogsering av rigg kan det dock blåsa på inte lika noga.
Fast är ju småbåtar den sjön hade vi knappt reagerat på båtarna jag var.

Ser ut att bli regn så blir att fixa lite hemma idag.
Big-C och storhandel blir det nog imorgon morra efter lämnat sonen på skolan, tror det var imorrn dom fick komma tillbaks.
Tar man det på vägen så dyrt med bensin nu ;)
Kollat lite krypto på morgonen också stakeat om utdelad ränta, ränta på ränta, 45-78% hoppas kan gå upp lite också samt växlat till bnb, betala räkningar, billigast att skicka.
Mycket mer än så gör jag nog inte idag eller jo skall kolla efter jobb med.

Tvättar....
16467154918246493477109541376928.jpg

För min del blir det en tur till Lund och grabbens gymnasieskola. Han går ju första året på Naturvetenskapsprogrammet och detta blir det första utvecklingssamtalet. Det blir intressant att höra hur det går för honom, klarar han det programmet blir farsgubben stolt.
Sedan blir det en tur till ICA Maxi för storinköp med 7% seniorrabatt. :) :oops:

Kollat på ett avsnitt av silicon valley så blev änna sugen sätta mig med datorn.
Skall gå igenom "python programming illustrated for beginners & intermediates" på Macen kanske jag lär mig mer hur den här laptopen funkar samtidigt ;)
Bra med Nextory bok appen, vill man även ha läroböcker så finns det mycket där.

Har ju skjutit på trädgårds jobbet hela tiden. Fick ta mig i kragen idag eftersom jag åker hem i morgon. En månad går fort :( Har lagt ”duk” under sedan konstgräs över. Ville ha sten men orkade inte eftersom jag var sent ute. Vi får se hur det ser ut nästa gång vi kommer.
4895A170-1320-40CD-AFBE-A80008CD4928.jpeg

BBC185D6-CF64-4C42-9A8B-72A20CBD0602.jpeg

CB9450AC-2901-46CE-9BAD-DB9CBCDCD00E.jpeg

1AFCD6DF-48FD-4780-9E58-18EE09C3074E.jpeg

05D2CED7-C860-4A57-B795-A687A14A368C.jpeg
Vad fick du ge för konstgräs, det hade passat mig...

Vad fick du ge för konstgräs, det hade passat mig...
Köpte det för många år sedan på Homepro så kommer inte ihåg. Dom har det på rulle så bara köpa så många meter man behöver. Har ju haft det på uteplatsen. Tar alltid in det när vi inte är här. Vet inte om det kommer hålla nu när det skall ligga ute i regn och sol. Tiden får utvisa om det var en bra idé. Smidigt att lägga ut och ganska snyggt blev det.

Nä nu får det bli TV resten av kvällen, fått gjort lite idag iaf, grovskurat ett dass med lite frätande duck, börjat lära mig programmera i Python, uppdaterat min info på en söka jobb sida, var lite out of date där inte uppdaterat sen 2009 ;) sen sökt ett jobb på en construction drilling vessel som låg i afrika men jag har inte det dom hade som krav på i annonsen (erfarenhet). Skulle ha erfarenhet ifrån Drill and construction vessel men det skriver dom ju alltid "tidigare erfarenhet ifrån" det dom önskar men kanske man har tur och dom inte hittar, någonstans skall man ju börja för att få erfarenhet så jag skicka iväg en ansöka iaf.

Dricker en Chang på en av barerna i Ban Chang. In kommer en forummedlem och säger hej. Vilken total och väldigt trevlig överraskning :)
:thumbsup:

Synd att jag bommade dig.
Det ser dessutom ut som att det blir 3v på rad i skogen.
Normalt sett så brukar frun få hemlängtan efter en vecka.
Jag själv lullar på som vanligt på dagarna men kvällarna är riktigt tråkiga här.

Skaffa dej
Synd att jag bommade dig.
Det ser dessutom ut som att det blir 3v på rad i skogen.
Normalt sett så brukar frun få hemlängtan efter en vecka.
Jag själv lullar på som vanligt på dagarna men kvällarna är riktigt tråkiga här.
Skaffa dej en svets, kom nyss in från verkstan/garaget, svetsar portar till fruns nyförvärv en jättetomt mitt i byn nu inhägnad med en två meter mur, hon beställde port av mej billigast så sa hon 555

Skaffa dej

Skaffa dej en svets, kom nyss in från verkstan/garaget, svetsar portar till fruns nyförvärv en jättetomt mitt i byn nu inhägnad med en två meter mur, hon beställde port av mej billigast så sa hon 555
Det är ju inte direkt roligt att svetsa, så att byta en tråkig kväll mot en tråkig kväll, fast i ett annat format, känns ju meningslöst.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K