Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Idag klara frugan C delen på SFI, fast börja för tre veckor sedan :love_transparent:. Men blir ett prov till imorgon innan man är godkänd. Efteråt fira vi tillsammans med mera ved klyvning till hackspettarnas trummade, hahaha. Blir semla efter middagen så hon kan koppla av framför tv'n:thumbsup:. Jag sprätta en Nordtysk i väntan på bastun ska bli het. Nytt nummer av Allt om MC medtages in dit:kewl_transparent:.
SmartSelect_20220308-163858_Gallery.jpg
SmartSelect_20220308-163815_Gallery.jpg

Idag klara frugan C delen på SFI, fast börja för tre veckor sedan :love_transparent:. Men blir ett prov till imorgon innan man är godkänd. Efteråt fira vi tillsammans med mera ved klyvning till hackspettarnas trummade, hahaha. Blir semla efter middagen så hon kan koppla av framför tv'n:thumbsup:. Jag sprätta en Nordtysk i väntan på bastun ska bli het. Nytt nummer av Allt om MC medtages in dit:kewl_transparent:.
SmartSelect_20220308-163858_Gallery.jpg
SmartSelect_20220308-163815_Gallery.jpg
Vad duktig hon är! Bra kämpat.

Idag får sonens klass komma tillbaks till skolan så först köra han sen blir det att storhandla.
Frugan stannar hemma med yngste och det är lika bra för storhandla gör jag bäst själv.
Vi minimerar bilkörandet, första gången kör denna veckan och det är lite ovanligt.

Fick så gott som ätit upp allt och tömt kyl och frys innan jag handlade idag.
Nu vaskat av och nyuppfylld med färska varor, klarar vi oss par veckor till ;)
Men nu tror jag ja skall lägga mig och läsa samt sova lite middag, inga mer måsten idag mer än hämta sonen i skolan.

20220309_121801.jpg

Skrivit ett CV på svenska nu på morgonkvisten, såg att dom sökte styrmän på forskningsfartyg i Norge men dom ville ha ett CV på skandinaviskt språk.
Funderar på att söka, kan ju vara spännande.

Är det en sådan där trekantig farkost?
Marina forskningsfartyg som även går på Arktisk och Antarktisk.
Dom sökte en 2dre styrman och två överstyrmän.
Men som överstyrman så var sjukvårdskursen ett krav, min gick ut förra året, vill ju inte göra praktik på akuten nu under corona.
Där är det lite orättvist, andra länder som Norge gör bara den kursen en gång, det under skoltiden så har dom den på livstid.
Medans Sverige som enda land tror jag har refresh var 5:te år med sjukvårdspraktik.
Är det ju bättre som Sverige har det kunskapsmässigt men borde va likt internationellt.

Marina forskningsfartyg som även går på Arktisk och Antarktisk.
Dom sökte en 2dre styrman och två överstyrmän.
Men som överstyrman så var sjukvårdskursen ett krav, min gick ut förra året, vill ju inte göra praktik på akuten nu under corona.
Där är det lite orättvist, andra länder som Norge gör bara den kursen en gång, det under skoltiden så har dom den på livstid.
Medans Sverige som enda land tror jag har refresh var 5:te år med sjukvårdspraktik.
Är det ju bättre som Sverige har det kunskapsmässigt men borde va likt internationellt.
Inte fel med en refresh som du säger, det händer en del inom det området hela tiden. Bl a har HLR ändrats några gånger under min tid. Jag gick mina sista kurser på Fanö i Danmark, där är praktiken inlagd i skoldagarna med bl a fjärrstyrda dockor där man kan simulera olyckor och sjukdomar.

Inte fel med en refresh som du säger, det händer en del inom det området hela tiden. Bl a har HLR ändrats några gånger under min tid. Jag gick mina sista kurser på Fanö i Danmark, där är praktiken inlagd i skoldagarna med bl a fjärrstyrda dockor där man kan simulera olyckor och sjukdomar.
Ok, så Danmark har refresh med?
I Norge gör dom bara kursen en gång ingen refresh och dom har ingen praktik utan bara övar på skolan.
Trodde det var ett Svenskt fenomen med refresh, vad jag hört innan men då finns det andra med som har...
Men dom har ju lite lättare på sina regler, där kan man bli styrman efter gymnasiet.
Vilket som ingen lust att göra praktik på akuten nu, dock hörde jag om att ändrats i Sverige får kolla närmare på det.

Ok, så Danmark har refresh med?
I Norge gör dom bara kursen en gång ingen refresh och dom har ingen praktik utan bara övar på skolan.
Trodde det var ett Svenskt fenomen med refresh, vad jag hört innan men då finns det andra med som har...
Men dom har ju lite lättare på sina regler, där kan man bli styrman efter gymnasiet.
Vilket som ingen lust att göra praktik på akuten nu, dock hörde jag om att ändrats i Sverige får kolla närmare på det.
Jadå, det har dom. Du kan ju kolla, jag tycker kursen där var utmärkt och är godkänd i Sverige.

Idag skall jag på en kurs under förmiddag och tidig eftermiddag, dock inte sjukvård. Och ikväll är det återigen hockey i Arenan. Så det är fulltecknat, det är jobbigt att vara pensionär.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K