Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ja, svårt att hitta den mängden av fina bilar i Sverige.
Ja dom månader jag var i Sverige så såg jag få av dom nyare där.
På helgerna ser man en del sportbilar med bangkokplåtar på vägarna.
Är ju inget ovanligt här längre.
Kommer ihåg när man flytta hit då vände man på huvudet om en merca körde förbi, ovanlig syn idag några st vid varje stoppljus.

Två bilar fick jag med mig nyss

B50F92E1-683F-4CDE-9466-1ECA1731B17F.jpeg

720E7585-CA7C-4ADE-B32E-10515FEDFAA5.jpeg

Här är våran, jag och sonen är bältade, frugan får köra idag pga dryck men vetefan om jag kör bättre full, blir som vanligt en upplevelse och lite skrik som i en berg och dalbana ;)

20220319_183353.jpg

20220319_183203.jpg
Samma för mig hem från restaurangen igår. Drack en öl och ett glas vin vilket innebär att man inte är körbar längre. Frugan körde o herregud. Jag kör bättre med 2promille innanför västen :)

Samma för mig hem från restaurangen igår. Drack en öl och ett glas vin vilket innebär att man inte är körbar längre. Frugan körde o herregud. Jag kör bättre med 2promille innanför västen :)
Ja det är en upplevelse, nu kollar jag bara i telefon, vågar inte kolla ut.
Kör i 100 över väggupp, hur fan kör du.
I allways drive high speed over those, is not good or what.
Tur att vi har en bra bil men fan finns en anledning att jag som kör oftast.

Ja det är en upplevelse, nu kollar jag bara i telefon, vågar inte kolla ut.
Kör i 100 över väggupp, hur fan kör du.
I allways drive high speed over those, is not good or what.
Tur att vi har en bra bil men fan finns en anledning att jag som kör oftast.
Jag satt och dirigerade eftersom frugan sällan hittar. I en T korsningen så sade jag ”ta vänster” frugan lägger sig i vänster fil och blinkar. Kollar så att det är fritt sedan mitt i korsningen så viker hon höger på väg mot trafiken. Jag bara skriker! Oh my Buddha. Hur kom hon på det :oops:

Inte mycket gjort idag, softat med frugan, handlat lite frukt, hängt i parken och snackat lite med en polare.
Ska snart trycka ner en lax/mangosallad och sedan glo på James Bond.
Äldsta grabben ligger jämte mig med huvudvärk, covid verkar ha fått fäste bland familjer i villagen så har vi inte haft det tidigare så lär den snart vara här.

A2.jpg

/ SatanG

Hur är det med ålfisket nu, var det inte stoppat ett tag?
Väldigt skum fisk när den är lekmogen blir den blind och påbörjar sin resa till sargassohavet där den förökar sig efter vad jag läst.
Där föds ålen och sen sprider sig runt.
Ålen är i stort sett svartlistad, men det finns några sjöar söder om Växjö där några fiskar den på livslicens,.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K