Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Skojar med min valp. 5 måander Pitbull/Terrier blandning

Tiffy ca 5 månader .webp

Exakt och antibiotika (om det nu är det som injiceras) hjälper som bekant inte mot virus. Men i Thailand används antibiotika som godis känns det som. Fy fasen för multiresistenta bakterier!
Men du Berra som kan en del medicin vet ju att man får inte multiresistenta bakterier på det sättet, det får man om man som patient inte äter hela kuren dvs ej slår ut bakteristammen helt, då överlever en del och kan då ge återfall av samma bakterie hos patienten och den som ev smittas av dessaäven sedan vara resistenta mot just denna antibiotica,
Om du slår ut bakterierna kan de knappast bli resistenta, men detta vet du säkert. Och som du skriver, hjälper inte mot virus, vilket är det klart vanligaste vid förkylningssymptom.
Bara att sköta sig så försvinner det i sinom på en normalt frisk människa

Senast ändrad:
Men du Berra som kan en del medicin vet ju att man får inte multiresistenta bakterier på det sättet, det får man om man som patient inte äter hela kuren dvs ej slår ut bakteristammen helt, då överlever en del och kan då ge återfall av samma bakterie hos patienten och den som ev smittas av dessaäven sedan vara resistenta mot just denna antibiotica,
Om du slår ut bakterierna kan de knappast bli resistenta, men detta vet du säkert. Och som du skriver, hjälper inte mot virus, vilket är det klart vanligaste vid förkylningssymptom.
Bara att sköta sig så försvinner det i sinom på en normalt frisk människa
Så är det men problemet är att många avslutar kuren när dom känner sig friska. Jag har själv märkt det här hemma, har fått tvinga att avsluta kuren ett par gånger. Så jag tror att det problemet är vanligt förekommande, tyvärr.

Så är det men problemet är att många avslutar kuren när dom känner sig friska. Jag har själv märkt det här hemma, har fått tvinga att avsluta kuren ett par gånger. Så jag tror att det problemet är vanligt förekommande, tyvärr.
Åker ju bakterier ut i avföringen även under en antibiotikakur, bakterier som börjat behandlas men som skits ut innan dom dött ut av behandlingen.
Sen åker antibiotika med ut i avföringen och skapar resistens i miljön.

"Mänsklig avföring kan ofta förklara förekomsten av antibiotikaresistenta bakterier i miljön. Det visar en studie av forskare vid Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet."

Åker ju bakterier ut i avföringen även under en antibiotikakur, bakterier som börjat behandlas men som skits ut innan dom dött ut av behandlingen.
Sen åker antibiotika med ut i avföringen och skapar resistens i miljön.

"Mänsklig avföring kan ofta förklara förekomsten av antibiotikaresistenta bakterier i miljön. Det visar en studie av forskare vid Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet."

Det låter som äkta skitsnack! ;)

555 ungefär som min svärmor, hon har högt blodtryck å hon tog (nu har jag berättat att hon måste ta resten av livet) bara några tabletter i några dagar tills hon kände sig bättre sen slutade hon, naturligtvis till följd att hon fick åka till sjukan IGEN

555 ungefär som min svärmor, hon har högt blodtryck å hon tog (nu har jag berättat att hon måste ta resten av livet) bara några tabletter i några dagar tills hon kände sig bättre sen slutade hon, naturligtvis till följd att hon fick åka till sjukan IGEN
Man blir inte ett dugg förvånad faktiskt. Hoppas att det du sa till henne sjönk in så att hon fortsätter. Jag har rutin med mina blodtryckspiller, varje morgon innan frukost.

Så länge man bara visar svenska passet så ska det ju inte vara några problem.

Edit: det lär ju bli en massa frågor om inresestämpeln och sånt.
Bäst att skaffa intyg.
Både jag och min fru har fått frågor om den andra tillåter att bara en flyger med barnet. Numera har vi intyg med oss ifrån den andra partnern kompletterat med passkopia och birth certificat. Efter det har vi inga problem.
Det här handlar bland annat om människosmuggling och jag tycker att det är bra att dom kontrollerar.

Man blir inte ett dugg förvånad faktiskt. Hoppas att det du sa till henne sjönk in så att hon fortsätter. Jag har rutin med mina blodtryckspiller, varje morgon innan frukost.
Jo jag tror det, dessutom fick jag min fru att ta henne till sjukan å börja från början, hon hade ju fått en hel kasse med olika blodtryckspiller som kastades eller lämnades tillbaka osäker där då det ju är Thailand 555

Ägnat dagen att leta och boka biljetter någonstans utanför Filippinerna till vårt jubileum.
Utbudet är magert och vi kollade på Thailand, Malaysia och Singapore.

Flygtiderna till Thailand var usla, landa efter 20.30 eller starta 5 på morgonen med övernattning är ointressant.
Nästan lika svårt med övriga destinationer.

Hittade en lösning som passar med anslutning från Dumaguete.
En enkel till Kuala Lumpur från Manila mitt på dagen, sedan buss till Singapore och en enkel biljett före lunch därifrån till Cebu där vi tar buss och färja tillbaka
Tre dagar i Kuala Lumpur och tre dagar i Singapore.

Du vet att högt blodtryck inte är en sjukdom i sig, utan snarare ett symptom på att någonting annat som är i olag i systemet?

Har du åderförfettning?
Nej, inte alls! Har fina värden både vad gäller kolesterol och triglycerider vid den årliga kontrollen. Jag har kompisar med bra kondition som måste äta betydligt starkare tabletter än vad jag gör. Antar att det ligger i arvet, morsan hade större problem med blodtrycket än jag.

Nej, inte alls! Har fina värden både vad gäller kolesterol och triglycerider vid den årliga kontrollen. Jag har kompisar med bra kondition som måste äta betydligt starkare tabletter än vad jag gör. Antar att det ligger i arvet, morsan hade större problem med blodtrycket än jag.
Utan en ultraljudsundersökning av blodkärlen i halsen vet man inte om man har åderförfettning.

Den enskilt vanligaste orsaken till högt blodtryck som äldre.
Visst ligger det i arvet med förträngning i blodomloppet.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K