Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Åkte till Harborland Pattaya, 3 första bilderna men var knökfullt, tänkte inte på helgdag imorrn och lediga idag, så vi käkade bara där och åkte till Harboroffice Laem Chabang istället 4 sista bilderna får yngste leka av sig lite, äldste får leka med han, fast han hade nog hellre spelat dator ;)
Så sitter nu och väntar på att tiden ska löpa ut, 1 timma igen, 2 timmar för 200 baht.

20221023_140903.webp

20221023_141322.webp

20221023_141601.webp

20221023_170422.webp

20221023_170454.webp

20221023_170534.webp

20221023_170747.webp

Hemma igen från Helsingör, det var en trevlig tur med Sundsbussarna. Spiste Stjerneskud vid torget och inhandlade två boxar rött vid terminalen, Zuma Zuma och Game of Africa, båda från Sydafrika förstås. Återstår att se hur dom smakar.
Jag funderar på att ta en tur med färjan från Helsingborg till Helsingör tilsammans med min flickvän, som är på besök från Thailand, har du några tips om enkel och billig parkering i Helsingborg, och är det Sundsbussarna, som är bäst @Berralund ?

Det där var inte snällt!

Själv måste jag vara snäll idag. Frugan tvingar nämligen med mig till IKEA, hemska öde. Får väl fika under tiden hon springer runt, tråkigare ställe får man leta efter enligt mig. Får se om det blir Malmö eller Helsingborg.
Själv ätit Khao man gay på stan, lite dyrt tycker jag, 50 bath samt nu fikat hemma. passade på att tanka stora Hondan, 8 liter på 260 km (0,37l) milen , inte mycket att bråka om när soppan är så billiga som här 37,50 bath(ca 11 sek) kostade 91 oktan , så under 20 bath milen :)

Senast ändrad:
Det där var inte snällt!

Själv måste jag vara snäll idag. Frugan tvingar nämligen med mig till IKEA, hemska öde. Får väl fika under tiden hon springer runt, tråkigare ställe får man leta efter enligt mig. Får se om det blir Malmö eller Helsingborg.
Helt tvärtemot mig då, jag tycker det är kul att gå på IKEA, har tom åkt till IKEA Bäckebol bara för att gå runt och kolla utan igentligen mål att köpa nåt. Men jag gillar ju gå och handla i sådana affärer, tom Big-C gillar jag att strosa runt i och handla i lugnan ro men helst ensam då.

Helt tvärtemot mig då, jag tycker det är kul att gå på IKEA, har tom åkt till IKEA Bäckebol bara för att gå runt och kolla utan igentligen mål att köpa nåt. Men jag gillar ju gå och handla i sådana affärer, tom Big-C gillar jag att strosa runt i och handla i lugnan ro men helst ensam då.
Hörde talas om ett reklamföretag i Sverige, som tvingade sina nyanställda att gå runt en dag på IKEA för att få en inblick sina kunders värld. Reklamvärlden var människor med Armanikostymer. och fina bilar. På IKEA kunde de jeansklädda människor och bilar som var rostiga och gamla. Det var för dessa man skulle göra annonser.

Själv har jag följt med mina fruar på IKEA för hur "allmänheten" förändras.

Hörde talas om ett reklamföretag i Sverige, som tvingade sina nyanställda att gå runt en dag på IKEA för att få en inblick sina kunders värld. Reklamvärlden var människor med Armanikostymer. och fina bilar. På IKEA kunde de jeansklädda människor och bilar som var rostiga och gamla. Det var för dessa man skulle göra annonser.

Själv har jag följt med mina fruar på IKEA för hur "allmänheten" förändras.
På IKEA Thailand blir ju varorna ofta lite dyrare mot vad folk är vana vid här nere, så där blir det inte dom med rostiga gamla bilar som går runt och shoppar, lite mer tvärtom här, sen är det ju ett stort köpcenter ihopkopplat också med många olika butiker.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K