Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja, det kanske är så.
Även om jag knappt dök upp på biologilektionerna så känner jag till det.
Jag skulle nog däremot inte kunna alla faser och vad som sker när.
Vart nere på 7/11 köpt nompiao, snack och frukt för barnen att ta med sig till skolan imorrn.
Skoluniformerna är lagda på strykjärnet för frugan att stryka, så är allt klart för en lugn morgonstart första dagen efter lovet.
07:50 skall dom vara där 08:00 skall dom vara uppställda på skolgården för nationalsången.
Får man ställa klockan igen, första gången sen man kom hem man har en tid att passa.
Vakna innan klockan, det gjorde yngste med men han somna om, ner och sätta några ägg på kokning och väcka äldste sen ställa yngste i duschen.
Ser ut att bli uppehållsväder så antingen blir det hem igen och röja upp på tomten eller till Pattaya och en cykeltur efter jag lämnat av ungarna.
I dag har vi planerat ett stort äventyr. Svärfar 97 år ska vi ta med oss till Jomtien för att han vill se havet. Vi ska försöka att arrangera en övernattning. Därefter hemgång till BKK. Det blir svärfar, jag och tre damer inkl frugan.
Då har man fått börjat iaf men nu en paus, det är varmt, kanske hade vart bättre dragit till Pattaya och motionerat och gjort det här en mulen dag, svetten rinner ur än.
Då har man fått börjat iaf men nu en paus, det är varmt, kanske hade vart bättre dragit till Pattaya och motionerat och gjort det här en mulen dag, svetten rinner ur än.
Trodde det var klipp klart och på med betong som gällde
Men nu är det varmt, klarblå himmel, så kanske skulle ta lunch sova lite middag innan det är dags att hämta ungarna och fortsätta imorrn, mycket igen men nu hittar jag till soptunna iaf.
Skulle haft bättre gräsklippare och trimmer det jag har är inte gjort för att hugga ner en djungel
Frugan har nog druckit kaffe idag för hon satte igång och skura spisen och tvätta tygstolarna i köket, får jag väl vika tvätt ikväll men nu skall jag sova middag 1 timma.
Du har säkert rätt i det. De läser inte böcker i någon större omfattning och antagligen inte dagstidningar heller, så de har ett fattigt språk. Jag gjorde en tentamensfråga en gång där jag skrev " ... banken har en njugg inställning till utlåning ..." och flera studenter vill överklaga rättningen då de hävdade att ordet njugg var obegripligt! Här handlar det dessutom om studenter som har kommit in via toppbetyg från gymnasiet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.