Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vart nere på 7/11 köpt nompiao, snack och frukt för barnen att ta med sig till skolan imorrn.
Skoluniformerna är lagda på strykjärnet för frugan att stryka, så är allt klart för en lugn morgonstart första dagen efter lovet.
07:50 skall dom vara där 08:00 skall dom vara uppställda på skolgården för nationalsången.
Får man ställa klockan igen, första gången sen man kom hem man har en tid att passa.

Bommade Antipati...

Screenshot_20221024-172512_Chrome.webp

Vakna innan klockan, det gjorde yngste med men han somna om, ner och sätta några ägg på kokning och väcka äldste sen ställa yngste i duschen.
Ser ut att bli uppehållsväder så antingen blir det hem igen och röja upp på tomten eller till Pattaya och en cykeltur efter jag lämnat av ungarna.

20221025_062216.webp

Gick smidigt det här 10 min mot 1-1,5 timma bilkörning till skolan.
Får man hela dagen på sig till annat.
4 veckor hemma nu och gått 3 kvarts tank.

Bara klipp klart hårdkratta vattna och på med näring
Trodde det var klipp klart och på med betong som gällde ;)
Men nu är det varmt, klarblå himmel, så kanske skulle ta lunch sova lite middag innan det är dags att hämta ungarna och fortsätta imorrn, mycket igen men nu hittar jag till soptunna iaf.
Skulle haft bättre gräsklippare och trimmer det jag har är inte gjort för att hugga ner en djungel ;)

20221025_114500.jpg

Jag tror att det är ungdomarna som drar ner snittet.
Du har säkert rätt i det. De läser inte böcker i någon större omfattning och antagligen inte dagstidningar heller, så de har ett fattigt språk. Jag gjorde en tentamensfråga en gång där jag skrev " ... banken har en njugg inställning till utlåning ..." och flera studenter vill överklaga rättningen då de hävdade att ordet njugg var obegripligt! Här handlar det dessutom om studenter som har kommit in via toppbetyg från gymnasiet. :rolleyes:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K