Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Busy day idag. Parkerade föredömligt min röda racer på Ikea och upptäcker att julen börjar komma även till Bangkok.
Försöker återigen övertala mig att Ikeas köttbullar är värt 200 Baht, utan framgång naturligtvis.
Besökte Superrich för att växla tillbaka Euro, växlade även till MYR då frugan åker på work shop i Kuala Lumpur 6-18 Nov.
Hann även med shopping på Decathlon och hämta kidsen på skolan, börjar bli bra på att vara hemmafru (tror jag).

Ikea 1.webp

Ikea.webp

Ikea 2.webp

/ SatanG

Busy day idag. Parkerade föredömligt min röda racer på Ikea och upptäcker att julen börjar komma även till Bangkok.
Försöker återigen övertala mig att Ikeas köttbullar är värt 200 Baht, utan framgång naturligtvis.
Besökte Superrich för att växla tillbaka Euro, växlade även till MYR då frugan åker på work shop i Kuala Lumpur 6-18 Nov.
Hann även med shopping på Decathlon och hämta kidsen på skolan, börjar bli bra på att vara hemmafru (tror jag).

Ikea 1.jpg

Ikea.jpg

Ikea 2.jpg

/ SatanG
Stackars sate, jag genomled ju detta hemska ställe i måndags, dock i Malmö. Snygg racer förresten!

Ikea 1.jpg

Ikea.jpg

Ikea 2.jpg

/ SatanG
Ja IKEA köttbullar är väl igentligen ingen höjdare, köpt med mig en påse köttbullar ifrån butiken en gång men för mig kycklingbullarna smakade bättre.
Här i Pattaya har det blivit köttbullar på Harrys några gånger fast beställt hemkörning till condon, har vart ok, bättre än IKEA och för mig 250 baht i våras.

Fick ett mail från ett rederi för en timma sen, dom behövde en styrman den 10 November för en 4 veckors tur och en den 14 December om jag var intresserad på att söka.
Så sökte på det 10 November, 4 veckor, får vi se för jag skrev att då får ni ordna med resa från Thailand, så ställer dom upp på det är jag tillgänglig.
Bättre så än köra långtur som jag gjorde, då hinner inte trädgården växa igen ;)

Har delat tiden mellan att vara hemma i BKK och vara med frugan på varuhus. Kronan stod i 3,4 THB. Detta retade mig. Många ekonomer i Sverige sägs oroa sig över den låga kronan och förstår inte varför Riksbanken vill ha det så. Vi svenskar får betala dyrt för den låga kronan i form av dyr import. En del företag gör stora vinster när de exporterar. Ska bli intressant att se hur avtalsrörelsen påverkas när folk blivit fattiga och vill ha kompensation.

Har delat tiden mellan att vara hemma i BKK och vara med frugan på varuhus. Kronan stod i 3,4 THB. Detta retade mig. Många ekonomer i Sverige sägs oroa sig över den låga kronan och förstår inte varför Riksbanken vill ha det så. Vi svenskar får betala dyrt för den låga kronan i form av dyr import. En del företag gör stora vinster när de exporterar. Ska bli intressant att se hur avtalsrörelsen påverkas när folk blivit fattiga och vill ha kompensation.
Riksbanken vill väl inte ha det så nu, räkna med en 0,75% ränteökning inom par veckor men hjälper inte när resten av världen gör samma, är annat som spelar in med.
Europa genomgår en större kris än Thailand nu.

Har vaknat upp till en ny dag i Jomtien. Sitter på balkongen och blickar ut över havet med en kaffe på bordet. Mår bra. Damerna samtalar ivrigt som vanligt. De satt uppe länge i går. Svärfar somnade först ganska tidigt. Därefter jag. Det sista jag minns är damernas prat. Svärfar har uttalat att han är nöjd med utfärden. Den ansågs fullt värdig för en som är 97 år.

Efter städning och lunch blir det hemfärd igen.
Du får börja lägga med lite foton på era utflykter hade blivit så mycket roligare att läsa och se då.....

Perfekt det är med alla mobiltjänster nu.
Legat i min nya favoritplats i soffan, betalt bilförsäkring, huslån, elräkning utan att behöva röra mig en centimeter, nästa så man nåt Nirvana ;) 1 års bilförsäkring gick på 8746 baht.
Fast skall nog resa på mig och skura badrummet/toaletten nu, den jag och frugan använder, sonen får skura sin när han kommer hem, frugan har redan skurat den gemensamma på undervåningen.
Sen är vi klara till att ta helg, kanske tar sista i trädgården ikväll när solen är påväg ner.

Sitter i BKK och väntar på att frugans hantverkare har levererat tak till morgondagens arbete. Ska senare i väg till en av frugans kompisar och bli bjuden på alltför god mat misstänker jag. I Sverige är det lätt att promenera. Bor man vid en liten gata och område utan trottoarer är det inte lika enkelt att promenera.

Sitter i BKK och väntar på att frugans hantverkare har levererat tak till morgondagens arbete. Ska senare i väg till en av frugans kompisar och bli bjuden på alltför god mat misstänker jag. I Sverige är det lätt att promenera. Bor man vid en liten gata och område utan trottoarer är det inte lika enkelt att promenera.

Ta en utflykt till Chatuchak park, trevligt på helgen och du kan promenera ordentligt. Även kolla marknaden om du inte gjort det.
Ligger väl på hyffsat avstånd från dig?

/ SatanG

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7