Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Det vet jag inte. Det är bara en känsla
Han skapar sina egna sanningar i huvudet.
Minns sist jag träffade han, jag och en polare var på News och käkade och mötte upp han och gick till Harrys.
Där skall jag ha sagt enligt han och vad han sen skrev på forumet att jag var så sleten för jag var så full dagen innan 25/12-2016, vi träffades 26/12-2016.
Möjligt jag sa att jag kört bil från Udon hela dagen innan och kom till korat och sov på hotell vid midnatt.
Men han hör hälften av vad man säger och skapar egen sanning av det.
Här är foton från lotussjön jag var på dagen innan jag träffade han och körde till Pattaya, har ju upplevt hans egenskapade sanningar par gånger.

IMG-0025.JPG
Fan det där.är.nästan värt en egen tråd inka. Har du fått upp henne i luften?

Klassiskt snyggt högvingat enmotorigt med SPORRHJUL! Viktigt!

Ja hur är det? Vissa säger sätta den på alla tre hjul samtidigt utstallat eller på huvudstället under högre fart när man landar?

Har själv bara landet segelflygplan o de har bara ett hjul
Har kollat på youtube finns mycket matnyttigt där, flyglärarn som var med efter att jag ground loopat (enda skadan var sporrhjulet som fick lite stryk å förstås mitt självförtroende 555) sa att trepunktslandning utstallat var att föredra, dock finns det maskiner som alltid hjullandas tx DC3 men dom är ju betydligt större, vid trepunktslandning går det ju betydligt mycket saktare, en sporrmaskin är ju som att kasta en dartpil baklänges då tyngdpunkten ligger bakom huvedhjulen, jag byggde om sporren så den går att låsa i raktframläge så med spaken i magen utstallat får man ju tryck på sporren, dock har jag ej provat detta arrangemang, får väl hoppas att självförtroendet återvänder 555

Ja hur är det? Vissa säger sätta den på alla tre hjul samtidigt utstallat eller på huvudstället under högre fart när man landar?

Har själv bara landet segelflygplan o de har bara ett hjul
Sätta på 3 hjul gör man väl när landningsbanan är begränsad i längd. Metoden när man kör modellflyg i alla fall

Jämförelsen är för att du verkar undervärdera folk bara för att du tycker att det är en övermäktig uppgift och således skeptisk.
Inte alls övermäktig , men kräver väldigt mycket kunskap om både det ena och det andra. Att bygga denna på lagårdsbacken är imponerande i allra högsta grad :rolleyes:Finns iofs vad jag tror mig veta ett Kit i England till denna kärra, mao en byggsats , men även det kräver kunskap och färdighet samt besiktningar

Senast ändrad:
Han skapar sina egna sanningar i huvudet.
Minns sist jag träffade han, jag och en polare var på News och käkade och mötte upp han och gick till Harrys.
Där skall jag ha sagt enligt han och vad han sen skrev på forumet att jag var så sleten för jag var så full dagen innan 25/12-2016, vi träffades 26/12-2016.
Möjligt jag sa att jag kört bil från Udon hela dagen innan och kom till korat och sov på hotell vid midnatt.
Men han hör hälften av vad man säger och skapar egen sanning av det.
Här är foton från lotussjön jag var på dagen innan jag träffade han och körde till Pattaya, har ju upplevt hans egenskapade sanningar par gånger.

Du är ju inte precis något sanningsvittne Pan Pan, så lägg ner och sluta sväng dig med skitsnack , vi har gemensamma bekanta som känner dig mycket väl, att du alltsom ofta är sleten för att du festar till är nog ingen hemlighet och definitivt ingen jag lägger på minnet för att skriva skit om 6 år efter händelsen, inte riktigt normalt enligt min syn på det hela. Inget jag hakar upp mig på och ljuger ihop nåt om.

Du är ju inte precis något sanningsvittne Pan Pan, så lägg ner och sluta sväng dig med skitsnack , vi har gemensamma bekanta som känner dig mycket väl, att du alltsom ofta är sleten för att du festar till är nog ingen hemlighet och definitivt ingen jag lägger på minnet för att skriva skit om 6 år efter händelsen, inte riktigt normalt enligt min syn på det hela. Inget jag hakar upp mig på och ljuger ihop nåt om.
Vi har inga gemensamma bekanta som känner mig mycket väl, bara det är ett jäkla skitsnack då jag inte har någon bekantskapskrets med Svenskar, sista 5 åren har jag träffat @Krister 1 gång, @Nam Falang 1 gång och @Khuntan 1 gång några faranger eller Svenskar utanför forumet känner jag bara 1 och det är @Berralund fd matros och han känner inte dig.
Så lägg du ner med skitsnacket för om någon är mytoman och lögnhals är det du, spyr ut lögner och kom en direkt på svaret här.
Och var inte 6 år sen du satt och skrev skit om det, det var precis innan du lämnade forumet sist du drog ihop den lögnen.
Finns inga Svenskar eller faranger som känner mig mycket väl här nere, inga som jag träffat mer än 1 gång dom senaste 8 åren iaf.
Men det är väl som vanligt, du har frågat någon som hänger på forumet också skapar du en sanning ifrån vad någon annan läser här.

Inte alls övermäktig , men kräver väldigt mycket kunskap om både det ena och det andra. Att bygga denna på lagårdsbacken är imponerande i allra högsta grad :rolleyes:Finns iofs vad jag tror mig veta ett Kit i England till denna kärra, mao en byggsats , men även det kräver kunskap och färdighet samt besiktningar
Ja, det är nog inte helt enkelt och inte gjort på en månad eller två.
Kunskap och färdigheter går att läsa sig till och eventuella fel man gör rättas nog till vid besiktningar.

Det är nog enklare att bygga den på lagårdsbacken än i ett parkeringshus i Vallentuna i alla fall.
Har man pengar, verktyg, vilja, tid och är händig så går nog det mesta. Jag själv hade inte fixat det då jag saknar det mesta av tidigare nämnda förutsättningar.

Var idag på IMG för att föra över det gamla passet till det nya.
Förra gången var det bara att lämna över passen, så förde de över uppgifterna till det nya, så var det klart, trode jag att det var samma gång igen.
Men icke sa picke, nu skulle det vara kopior på alla passen sidor, samt att på ett nytt papper föra in all info från det nya passet. Så knallade in på kontoret över lämnade all dokumentation som jag blivet upplyst utan för.
Det tog väldigt long tid att föra över dessa uppgifter ca 30 minuter, mot förr ca tio minuter.
Islutet efter ca 25 minuter kom en ny förfrågan, man ville se kvittot på pengar vad jag betalt från ambassaden för passet.
som tur var hade jag med det, med förstod inte vad de hade med det att göra.
Så i vanlig ordning ändras vad de vill ha papper.

Ser ut att bli Koh Chang till helgen trots allt, frugan vill dit och barndompolare från Sverige är där på en 2 veckorssemester.
Hade ju aldrig tänkt åka dit igen men med polare där blir det ju roligare ;) skall kolla hotel Lörd-Månd när jag kommer hem, nu är jag och hämtar ungarna, skall bort och kolla om jag kan få tid för bilservice imorrn med.

För min del skall jag iväg till vårdcentralen för den årliga influensavaccinationen. Sen en tur till Landskrona och därefter handla frö till undulaterna. Fint väder idag, lite blåsigt men fortfarande milt med 12 grader.

Ser ut att bli Koh Chang till helgen trots allt, frugan vill dit och barndompolare från Sverige är där på en 2 veckorssemester.
Hade ju aldrig tänkt åka dit igen men med polare där blir det ju roligare ;) skall kolla hotel Lörd-Månd när jag kommer hem, nu är jag och hämtar ungarna, skall bort och kolla om jag kan få tid för bilservice imorrn med.
Jag har ju varit där några gånger och då alltid åkt till svensken som har restaurangen ute i havet på stolpar, om man ska dit tar man till vänster från färjan å åker så långt det går, inte mycket att se på den sidan dock, fishermens hur heter hans hak vet inte om han är på plats dock

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K