Hej
Idag har jag och frugan gått igenom och bokat allt inför den kommande Thailands vistelsen i vinter, det blir ovanligt mycket resande för vår del så det var mycket att planera och boka, vi ska ju bl.a besöka Bangkok så att pojken får se den staden, så där är hotell bokat och flyg till Udon.
Sen ska vi även flyga till Hat Yai, sova där en natt och åka vidare till Koh Lipe nästa dag, så hotell är bokat i Hat Yai och även båtresan till Koh Lipe, ute på ön ska vi träffa en annan Swe-Thai familj som kommer ifrån samma ställe som oss i Sverige, två av deras barn tränar jag i fotboll och dom går i samma skola som min pojk, dom är redan är på plats där på ön när vi kommer, vi har bokat samma hotell under vistelsen där och firar bl.a nyår där, sen reser vi ifrån ön tillsammans med samma båt.
När vi kommer iland ska vi återvända till Hat Yai och tillbringa tre dagar där på hotell, min kompis fru kommer därifrån och vi ska besöka hennes släkt och vänner, efter detta flyger vi tillsammans till Udon Thani, där ska vi alla bo på Charoen Hotell i några dagar eftersom dom aldrig har besökt Udon Thani förr.
Sen följer dom med till vår by och stannar där ca 1 vecka, efter det blir det en rundtur till Phonphisai och Nong Khai med båttur på Mekongfloden, besök hos vänner, marknader och annat, sen avslutar vi i Udon Thani igen innan våra vänner flyger till Bangkok och vidare hem till Sverige, själva återvänder vi då till byn.
Så det blir mycket flackande i år och det är väl inte riktigt min stil, men samtidigt har vi ju inte rest så mycket under pandemins två år så man kan ju förstå att övriga i familjen vill ut och röra på sig, sen blir det ju skoj för pojken eftersom han kan umgås med sina svenska kompisar i flera veckor.
Mvh isan lover