Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag hörde ett rykte idag att alla som vistas i Thailand på ett Non-Imm "O" visum (och eventuell efterföljande förlängning) måste ha sjukförsäkring från och med idag. Jag tror inte det är sant, men vill veta om andra här har hört samma sak?
Jag har inte hört något, detta är ett ryckte som hållit på i månader nu.

Jag har inte hört något, detta är ett ryckte som hållit på i månader nu.
Ett ryckte ja, inget annat, då skulle det nog vara ganska upprörda känslor och många skulle bli tvingade att åka ut., Den bankgaranti de kräver är delvis för att farangen skall kunna betala en initial sjukhuskostnad, detta är vad jag fick av Immigration på min fråga om varför dessa slantar skall visas upp, leverne samt sjukvård

Kom fram igår em/kväll.
Det blev en lugn hemmakväll på altanen med kaffe.
Idag väckte klockan oss 05.20, jag hade glömt att stänga av larmet:)
Nu har vi fått i oss mera kaffe och väntar på att flera ska vakna så vi kan hyra en mc, plocka ut pengar så vi kan betala för boendet mm.
Kör försiktigt och använd huvet samt sätt även en hjälm på det, det behövs i Thaitrafiken, kör som om alla andra är berusade eller drogade

Kör försiktigt och använd huvet samt sätt även en hjälm på det, det behövs i Thaitrafiken, kör som om alla andra är berusade eller drogade
Ja ta varje ljuskorsning som om det var en ljusfri korsning utan högerregeln. Dvs se dig omkring och tro inte att folk kör regelmässigt. I isaan är det jättevanligt att köra mot trafiken på insidan. Så länge du inte kör mc i Bangkok ska det nog gå bra. Det är väl mest ungdomar som hyr mc och bränner på utan hjälm på fyllan på turistöar.. kör ihjäl sig . Vi är för gamla för sån idioti

Ut i kylan och köpa mig en pizza, fick tillbaks min väska igår samt köpte lite vinterkläder på Lager 157, där var det billigt.
Var på Banken med men eftersom utskriven så var det spärrat nu och kunde bara återaktiveras när jag skrivit in mig på skattemyndigheten och infon kommit i datasystemet vilket skulle ta 2 veckor och mycket personlig info som skulle till banken i dagens läge.
Får kolla på det nästa gång för imorrn skall jag ombord för 4 veckors arbete, få god julmat också åker dom där hemma till byn över jul och nyår, så alla nöjda och glada.

20221213_103943.jpg

Jag hörde ett rykte idag att alla som vistas i Thailand på ett Non-Imm "O" visum (och eventuell efterföljande förlängning) måste ha sjukförsäkring från och med idag. Jag tror inte det är sant, men vill veta om andra här har hört samma sak?

Sökte förlängning, NON-O baserat på familj, för några timmar sedan. Inte ett ord om detta.

/ SatanG

Den tidsplanen hade jag reviderat... har alltid tagit längre tid för mig, därtill skall man ha tur med färjan.

Men kvittar ju... Du har ju semester ;)

Brukar funka för mig. Har 17 mil till färjan hemifrån och motorväg i stort sett hela vägen utan sista biten till färjan och det är fortfarande lite folk på koh chang så jag räknar inte med några direkta köer vid färjan vid den tiden. Brukar bli först senare på eftermiddagen

Sitter och funderar. Jag hade tänkt ta en tur till Malmö idag men får kanske revidera den planen. Det blåser en del och är nollgradigt, dessutom skall det tydligen börja snöa framåt förmiddagen. Nollgradigt och blåst är ingen bra kombination, kryper nog ner i sängen igen när lilleman har gått till skolan.

Sitter och funderar. Jag hade tänkt ta en tur till Malmö idag men får kanske revidera den planen. Det blåser en del och är nollgradigt, dessutom skall det tydligen börja snöa framåt förmiddagen. Nollgradigt och blåst är ingen bra kombination, kryper nog ner i sängen igen när lilleman har gått till skolan.
I Gbg var det väl -10 grader tidvis och kändes nog som -20 grader.

Åkte från Jomtien i dag till BKK. På vägen stannade vi till i ett servicecenter på vägen. När vi stod och väntade på att en bil skulle backa ut, backade en annan bil på oss. Inga stora skador men tidskrävande. Motpartens försäkringsnong kom efter en halvtimme och efter div fotande tog han på sig skadan. Frugans försäkringsnong var långt borta och kom inte. Träffar honom i morgon.

Nu sitter jag på släktens sjukhem och förundras över polislednings parningslekar och försök att dölja dessa. Tristare är utvecklingen i Ukraina med frysande människor utan el, värme och vatten. Vi lever i en märklig tid.

Åkte från Jomtien i dag till BKK. På vägen stannade vi till i ett servicecenter på vägen. När vi stod och väntade på att en bil skulle backa ut, backade en annan bil på oss. Inga stora skador men tidskrävande. Motpartens försäkringsnong kom efter en halvtimme och efter div fotande tog han på sig skadan. Frugans försäkringsnong var långt borta och kom inte. Träffar honom i morgon.

Nu sitter jag på släktens sjukhem och förundras över polislednings parningslekar och försök att dölja dessa. Tristare är utvecklingen i Ukraina med frysande människor utan el, värme och vatten. Vi lever i en märklig tid.
Ja, så är det att leva under jante...in't en käft reagerar mer än runt köksbordet,hahaha. Så så illa är nog inte levene än så länge :thumbsup: . In't ska vi grämes...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K