Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Börjar känna mig lite full efter 3 öl.
Blir lätt så när det vsrit lite intag.
Får vi se kanske blir 3 månaders arbete nu eller Malaga nästa ledighet och 4 veckor i spanien om inget extra.
Men får säga att rederiet är snåla.
Frågade om avmönstrings flyg till Malaga men då skulle jag få betala mellanskillnad själv.
Deras pris rederiet får från dom som ordnar flyg var 7k, resa jag finner själv är 1300 med klm.
Jag fick själv stå för mellanskillnad så sa då flyger jag till Sverige på er bekostnad och är inte tillgänglig efter 8/12.
Står ni för det kan ni ringa direkt om behövs så åker jag på dagen och tillgänglig i 4 veckor om någon blir sjuk.
Men nej.
Flygresan till gbg går på 6500kr för dom så 500kr extra för ha mig i stand by.
Tyckte jag var rimligt under högtid.
Faan du är ju kass :laugh2: ;)

Som vanligt revelj numera vid 05.20. Pissa och in med en snus.
05.30 öppnar jag butiken, ser över butiken och städar av.
Läser sedan lite nyheter, idag tog det lite extra tid med denna tråden .
I vanliga fall tar jag en timmes ogräsröjning när det ljusnar.
Idag hoppar jag över det och går ut direkt i snickarboa och tar hand om kartonger, givetvis sortering av olika plaster oxå. Ordning skall det vara med olika märken av öl. När det är dags ringer vi någon som kommer och köper upp bröten.
Frukost i form av Pad ka gai eller liknande, jag gick ner 4 kg på första 4 veckorna och 1 kg följande de följande veckorna. Nu har jag inte vägt mig på sex veckor. Ligger under 70 kg och det är alldeles för lite för mig. Var uppe på 89 kg under covid.
Måste äta minst tre middagar och några mellanmål. Men igår så var restaurangen jämte butiken stängd, då fick det bli två mackor från butiken, hungrig resten av dagen.
Efter frukost skall jag göra några inköp. Tråkigt att vi falanger inte får jobba utan work permit
Säger polisen något kan jag ju alltid ta upp att kommer du inte ihåg när vi satt och spelade kort om pengar och drack och du tog bilen hem efteråt..
Har suttit med poliserna här några gånger då min svåger är kompis med gänget.

Sedan vid 10.00 idag drar vi till Pattaya och firar sambons födelsedag. Bägge längtar efter morgondagen utan väckarklocka. Första gången på 12 veckor.

Idag hoppar jag över det och går ut direkt i snickarboa och tar hand om kartonger, givetvis sortering av olika plaster oxå. Ordning skall det vara med olika märken av öl. När det är dags ringer vi någon som kommer och köper upp bröten.
Frukost i form av Pad ka gai eller liknande, jag gick ner 4 kg på första 4 veckorna och 1 kg följande de följande veckorna. Nu har jag inte vägt mig på sex veckor. Ligger under 70 kg och det är alldeles för lite för mig. Var uppe på 89 kg under covid.
Måste äta minst tre middagar och några mellanmål. Men igår så var restaurangen jämte butiken stängd, då fick det bli två mackor från butiken, hungrig resten av dagen.
Efter frukost skall jag göra några inköp. Tråkigt att vi falanger inte får jobba utan work permit
Säger polisen något kan jag ju alltid ta upp att kommer du inte ihåg när vi satt och spelade kort om pengar och drack och du tog bilen hem efteråt..

Sedan vid 10.00 idag drar vi till Pattaya och firar sambons födelsedag. Bägge längtar efter morgondagen utan väckarklocka. Första gången på 12 veckor.
Här har vi morgon med skrikande, gråtande, gapig son som inte igentligen vet vad han vill ha eller varför.
Men så det är men blir tröttsamt när allt är fel.

Pga öl igår så hänger mest, lyssnar på Ed Sheeran, bra röst.

20231104_100229.jpg

Jag är ju uppväxt i Uddevalla så jag hänger med någorlunda. Hade en del skolkamrater från Gravarne bl.a
Jo men du vet ju att är lite speciell när kommer på Ö:arna men tyvärr, jag gillar dialekt så blir det mindre av dom.
Men har några unga som typ simon och andreas precis fyllda tonnår men språgar gammel bohusläns men som sagt inte många igen.
Min Farbror snackar Koster men han börjar bli den sista.

Jo men du vet ju att är lite speciell när kommer på Ö:arna men tyvärr, jag gillar dialekt så blir det mindre av dom.
Men har några unga som typ simon och andreas precis fyllda tonnår men språgar gammel bohusläns men som sagt inte många igen.
Min Farbror snackar Koster men han börjar bli den sista.
Snart bara ett minne som @Isan Lover visa med videoklipp på odd harald han är den siste väjaren som pratar så.

Jag anpassar mig och iiiar men min dialekt är mest Hisingen, gör mig bara till när ja snackar med dom så min dialekt är göteborska så änna.
Försökt bryta ibland men dom andra svenskarna ombord säger din brytning funkar inte så änna din röst är göteborg/ hisingen.

Snart bara ett minne som @Isan Lover visa med videoklipp på odd harald han är den siste väjaren som pratar så.
Hej

Ja så är det tyvärr, det finns inte så många med en så här utpräglad dialekt som dessutom är kopplade till sjön och fisket kvar i livet längre, har en äldre kompis som hade trålare förr med en extrem dialekt, han brukar säga att han tillhör en utrotningshotad art, dom yngsta som talar riktig bohuslänska av den typ som Odd är minst 55-65 år nu.

Men det finns ju massor av människor i Bullaren som har en härlig bohuslänsk dialekt men den saknar ju nästan helt kopplingen till sjön och dom speciella ord som användes där.

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det tyvärr, det finns inte så många med en så här utpräglad dialekt som dessutom är kopplade till sjön och fisket kvar i livet längre, har en äldre kompis som hade trålare förr med en extrem dialekt, han brukar säga att han tillhör en utrotningshotad art, dom yngsta som talar riktig bohuslänska av den typ som Odd är minst 55-65 år nu.

Men det finns ju massor av människor i Bullaren som har en härlig bohuslänsk dialekt men den saknar ju nästan helt kopplingen till sjön och dom speciella ord som användes där.

Mvh isan lover
Jag jobba ju med hartvigson och dom är väl som mig, jag är uppväxt på smögen och jobbat som fiskare hela livet innan drog hit. vårat tidsfördriv åka med jollen och sätta garn,.
MEn jag vill inte bo där igen
PIppilångström och skvallertanter.

Jag jobba ju med hartvigson och dom är väl som mig, jag är uppväxt på smögen och jobbat som fiskare hela livet innan drog hit. vårat tidsfördriv åka med jollen och sätta garn,.
MEn jag vill inte bo där igen
PIppilångström och skvallertanter.
Hej

Ja smaken är som baken, för mig finns det bara två ställen jag trivs riktigt bra på och känner mig hemma, det är här på ön och i Isaan, nu ska jag ut med grannen och dra hummertinor så nu lömnar jag forumet ett antal timmar, det blir en fin dag på sjön, 9 grader varmt och en svag ostlig vind.

Mvh isan lover

Hej

Ja smaken är som baken, för mig finns det bara två ställen jag trivs riktigt bra på och känner mig hemma, det är här på ön och i Isaan, nu ska jag ut med grannen och dra hummertinor så nu lömnar jag forumet ett antal timmar, det blir en fin dag på sjön, 9 grader varmt och en svag ostlig vind.

Mvh isan lover
Jag har tur och trivs bra hemma

Hej

Mvh isan lover
Själv har jag haft måmga båtar pch delar inte din skönskrivning äf ju ett jobb
Men skit samma då jag haft båt och ehen sturpulpet för yngste,aldrig prbm

Trevligt inlägg :-) Tidigt uppe också här men hoppade över snusen men började som brukligt med att kolla nyheterna med en riktigt stark kopp kaffe. Ett gäng mackor med ett glas mjölk och en större kopp med stark kaffe en timme senare. Inga problem med att hålla vikten här som ligger stadigt men med kanske 10 kg plus mot ideal BMI (eller så är jag för kort). Ikväll är vi bjudna på födelsedagsfest men jag kör så det blir ingen alkohol.

Tja sa till kärringen ser ut bli uppehåll. Vi tar en tur till marknaden, vi tar moppen är bara ett helvete med parkering och bil. Naturligtvis är det inga riktiga thailändare som jobbar på marknaden och säljer souvenirer, friterade räkor osv. Dom riktiga thai bor i issan punkt slut.
Hur som helst sprang på en schweizare jag känner, hans fru är Lao nästan ändå värre lämna dom trygga risfälten i ett kommunistisk paradis för att sälja öl på marknaden till plastiga turister.
Hur som helst fick mig en Weißbier och trevlig snack med han och en thailändare från Takupa.
Tycker dom gjort denna marknaden trevlig så begav mig en bit uppåt.

Då sprang jag på denna damen som Kyckling känner väl och även vi känt I många år. Ny gubbe från usa och ny bar på marknaden som det engång började, tja det blir återbesök. Fick med lite fläsk från marknaden och så var denna kvällen till ända.

Tja regnet öste ner och vi hade planer på att prova en ny restaurang som en elektriker vi känner fru öppnat. Men regnet öste ner så det blev lite uppehåll och återfärd.

20231104_183100.jpg

20231104_183009.jpg

20231104_182944.jpg

20231104_180505.jpg

20231104_180034.jpg

20231104_190226.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius