Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har 2st 2för1 flygresa varav ena måste bokas innan sista December.
Försöker hitta nåt resmål men har 0 reslust känns mer som tvång för jag inte vill kasta bort en gratisresa.
Går hellre på ICA Maxi än flyger någonstans för att häcka på en menlös strand ;)
Till vinter vill jag åka skidor och det har vi hemma och sommaren i Sverige för det blir familjens första.

Försöker hitta nåt resmål men har 0 reslust känns mer som tvång för jag inte vill kasta bort en gratisresa.
Går hellre på ICA Maxi än flyger någonstans för att häcka på en menlös strand ;)
Till vinter vill jag åka skidor och det har vi hemma och sommaren i Sverige för det blir familjens första.
Då skulle du kunna boka en skiddestination. Antigen i Norden eller Syd Europa.

Boka en biljett till Kiruna under sommaren eller vintern. Då blir det antingen midnattssol eller så blir det kolsvart och möjlighet att se norrsken.
Vill du vara extrem så bokar du Svalbard

Svalbard är väl utanför schengen? Det orkar jag inte med visumkrav för frugan och äldste.
Men Kiruna har jag kollat på.

Just fan.
Kiruna är ju väldigt speciellt dessutom med flyttning av stan.
Nu är det inrikes, så en 2-4-1 ger inte något direkt värde, men om man ska till Kiruna så kan man lika gärna använda den istället för att den ska förgås

Vad blev det för glögg? Jag fastnade för denna förra året
Blossa Trestjärnig Silver

IMG_5935.webp
Den finns förövrigt i fyra olika modeller men jag fastnade för den som heter Silver (ton av rom)
Finns i Guld (ton av cognac)
Brons (ton av whiskey)
och en som heter Frost med gin (ton av gin).
Har endast testat Silver och Brons skall tilläggas.

Samma pris och alkohol % på alla fyra.

Vi tog en sväng med bilen idag & kollade på lite blommor och besökte efter det en mindre djurpark.
Nog för att jag egentligen inte gillar djur i bur,men sambon ville se stället.
Men överlag så såg det ändå rätt så bra & rent ut där dom flesta fåglar och djur var.

20251206_131745.webp

20251206_132150.webp

20251206_131121.webp

20251206_131159.webp

20251206_134531.webp

Det utlovas uppehåll men inte kan man lita på SMHI till 100%. Men jag är beredd att chansa.
Har nu med hjälp av min fru fixat en massa saker utomhus innan snön kommer jag behöver min "fyrhjuling" rullator när det
är halt men en liten stund i morgon så får snön komma. oj glömde måste starta sböslungan och kolla den blev aldrig gjort
i sommar som jag tänkte. Vi har i alla fall köpt flygstolar till Thai i feb måste få bättre ork till dess, mycke jobb där. roligt jobb
men man måste vara i form

Den finns förövrigt i fyra olika modeller men jag fastnade för den som heter Silver (ton av rom)
Finns i Guld (ton av cognac)
Brons (ton av whiskey)
och en som heter Frost med gin (ton av gin).
Har endast testat Silver och Brons skall tilläggas.

Samma pris och alkohol % på alla fyra.
Då skall jag definitivt hoppa över Frost! Rakvatten passar inte i glögg. Det lutar nog åt brons.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K