Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

En reunion på Ayala I Cebu city.

20260211_161852.webp
20260211_183759.webp
20260211_134222.webp
20260211_134249.webp

Visst är det lockande att besöka tjejerna i parken.... på deras lunchrast.

20260211_151214.webp

20260211_151202.webp

Skall åka till pensionsmyndighetens servicenter och lämna in papper för att få efterlevnadsstöd för sonen.
Exakt samma papper vi var där och lämnade in för par veckor sen till skattemyndigheten i samma lokaler och samma personal.
Tycker man ju antingen kunde ta infon från skattemyndigheten eller att dom tagit det åt pensionsmyndigheten samtidigt.
Är ju som att vara i Thailand.
Men men, jag fick mail från pensionsmyndigheten att det skulle göras och dubbelcheckade för tyckte det lät så dumt då vi redan lämnat in födselbevis och dödsattest till statens servicecenter och samma personal som har hand om olika myndigheterna på servicecentret.

Skall åka till pensionsmyndighetens servicenter och lämna in papper för att få efterlevnadsstöd för sonen.
Exakt samma papper vi var där och lämnade in för par veckor sen till skattemyndigheten i samma lokaler och samma personal.
Tycker man ju antingen kunde ta infon från skattemyndigheten eller att dom tagit det åt pensionsmyndigheten samtidigt.
Är ju som att vara i Thailand.
Men men, jag fick mail från pensionsmyndigheten att det skulle göras och dubbelcheckade för tyckte det lät så dumt då vi redan lämnat in födselbevis och dödsattest till statens servicecenter och samma personal som har hand om olika myndigheterna på servicecentret.
Gott råd med kontakt myndighet. Alla instanser som ett service center vilket också är mycket förbättrad service nu mot tidigate :thumbsup: . Endast när ärendet tillförts en handläggare så fungerar automatiken. Innan likställt brev via Posten...

Idag ids jag ej åka ut och leta tjäder,temperaturen är fortfarande långt ner på termometern.
Jag var ju ute hela dan igår och blev utan fågel,men hittade flera platser där dom varit så jag var ju inte på helt fel ställe.
Trots kylan igår så var det en fin dag och skidorna gick lätt.

20260213_060510.webp

20260212_131632.webp

20260212_131620.webp

20260212_125827.webp

20260212_121523.webp

Skall göra oss klara för en tur till Göteborg, läkarundersökning för sjömän, naturhistoriska eller sjöfartsmuseet, handla thaimat på Saigon i Nordstan eller Angered.
Funderar på att parkera i Nordstan och ta dom på en spårvagnstur, får se på vädret.

Idag ids jag ej åka ut och leta tjäder,temperaturen är fortfarande långt ner på termometern.
Jag var ju ute hela dan igår och blev utan fågel,men hittade flera platser där dom varit så jag var ju inte på helt fel ställe.
Trots kylan igår så var det en fin dag och skidorna gick lätt.

20260212_125827.webp

Vad är det som gjort spåren i snön? Är det en tjäder och åt vilket håll går han i så fall?

@Lasseiudon Dom sover i och under snön,det gör groparna du ser & det för att spara energi och behålla kroppsvärme. På det ena fotot ser man streck efter vingarna på snön där den lyft från gropen & på det andra har den landat och direkt krupit ner i snön och gått ut ur gropen på morgonen.
Fler gropar efter tjädertuppar, hittade många platser igår där dom varit,här är det endast en tupp som varit vid varje grop.
Men kom till en plats där det förmodligen varit en mindre flock med gissningsvis 5-6 tuppar.
Så någonstans I området var dom..

20260212_131718.webp

20260212_092815.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar