Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Köksgolvet är fullt av packning just nu,idag blir det en fisketur upp till fjälls & imorgon kör vi ut saltstenar och proviant till en annan del av fjällvärlden. Är ju älgjakt igen om några månader
36 grader här utanför Loei och 32 i Pattaya. Jag känner ingen direkt skillnad troligtvis beroende på att här är luftfuktigheten bara 25% och i Pattis 64. Eller också har jag blivit gammal och okänslig.
36 grader här utanför Loei och 32 i Pattaya. Jag känner ingen direkt skillnad troligtvis beroende på att här är luftfuktigheten bara 25% och i Pattis 64. Eller också har jag blivit gammal och okänslig.
För egen del så har jag inga problem med värme. Luftfuktighet är värre.
Det samma gäller i en bastu. Inga problem med en het bastu. Däremot tycker jag att det är otroligt segt med en fuktig bastu.
Det samma gäller i en bastu. Inga problem med en het bastu. Däremot tycker jag att det är otroligt segt med en fuktig bastu.
Nej, det blir inte varmare när man slänger vatten på stenarna, snarare kallare.
Att det däremot känns varmare är en annan sak då man mer eller mindre får het ånga på sig och konvektion mellan vatten och hud och luft och hud är annorlunda.
Den hettan är ok. 90°C, någon skopa vatten då och då som svider av huden är ok.
60° och ”dimma” är däremot enormt segt och syrefattigt.
Sitter och latar mej efter en dag med hjulbyte, imorgon så är det jag och lilleman som öppnar klockan 8 så kommer grabbarna lite senare, drygt 50 byten inbokat.
Ja, det närmar sig.
Det enda jag kan glädja mig över är att jag har haft ett rätt roligt liv och kom mig till Thailand när jag var i början av 20-åren och slapp upptäcka det på ålderns höst.
Idag har det varit mycket fotboll. Först vann vårt A-lag sin första match i div.4, sen var det match för vårt unga div.7 utvecklingslag som vann sin match. Sen snabbt hem för att hinna se Liverpool - Fulham på TV, dukade upp med en god krämig getost och rödvin, sen såg jag Liverpool vinna sin match också. Så det var full pott idag.
Idag var det fläskväder Deluxe som vi säger här uppe,inte ett moln på hela dagen & kav lugnt.
Solbrillor var ett måste för att inte bli snöblind, fisket var sådär men några fina fiskar följde med hem både röding & öring.
Grillade korv,kokade kaffe och bara njöt av det fina vädret
Ute på tur aldrig sur..
Några bilder från idag.
ภาษาไทยด้านล่าง...Today, the Songkran festival pre-starts in Thailand. One week of war, water war, love war, and party. At the same time, the world outside is more in the hands of liars than ever...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.